Aerodromi pod pritiskom

Autor: Poslovni dnevnik , 14. prosinac 2017. u 14:52
Foto: Thinkstock

Propast tri zračna prijevoznika negativno se odražava na zračne luke.

Val konsolidacije među europskim zrakoplovnim tvrtkama stvara pritisak na zračne luke u regiji jer jača pregovaračku poziciju avioprijevoznika, izjavio je za Reuters čelnik udruge zračnih luka ACI Europe. Iza zrakoplovnih prijevoznika je vrlo turbulentna godina. Monarch, Air Berlin i Alitalia završili su u stečaju nakon neuspješnih pokušaja da se nose s konkurencijom u uvjetima pada cijena karata.

Lufthansa i easyJet pokupovali su imovinu Air Berlina, a dali su i ponude za dijelove poslovanja Alitalije. British Airways je pak preuzeo Monarchove vrlo vrijedne londonske slotove. “Konsolidacija znači manje zrakoplovnih tvrtki na tržištu koje morate pokušati pridobiti, manje njih da pomognu u poslovanju vaše zračne luke i da otvore destinacije. Također znači veću kupovnu moć za zrakoplovne kompanije, veću moć da diktiraju uvjete poslovanja u nekoj zračnoj luci”, izjavio je za Reuters čelnik ACI Europe Olivier Jankovec.

Dok su niskobudžetne kompanije poput Ryanaira ionako fleksibilnije kada je u pitanju prebacivanje poslova iz jedne zračne luke u drugu, stvaranje velikih zrakoplovnih grupa s poslovanjem na više aedrodroma, poput IAG-a, Air France-KLM-a i Lufthansa Groupa, znači da sada i tradicionalne aviokompanije mogu seliti poslovanje u druge zračne centre, objašnjava.

Primjerice, Lufthansa je u ovoj godini pritisnula Fraport, operatera s glavnom bazom u Frankfurtu, premještanjem pojedinih zrakoplova u München.

“Zračna luka ne može se preseliti, a zrakoplovna tvrtka može. Sve tri grupe koje sada nastaju u Europi posluju u više zračnih luka, pa mogu igrati tu igru​“, dodaje Jankovec. Zbog sloma Air Berlina berlinska zračna luku Tegel ostala je bez unosnih letova na udaljene destinacije. Jankovec predviđa da bi slična sudbina mogla zadesiti i rimski Fiumicino ako Alitalia prestane s radom ili ju kupi konkurencija. Zračnoj luci u Bruxellesu trebalo je 14 godina da se oporavi od propasti Sabene, a Budimpešta je izgubila status važnog zrakoplovnog centra nakon kraha domaćeg prijevoznika Maleva.

Komentirajte prvi

New Report

Close