Najveća svjetska kompanija s prošlogodišnjim prometom od 378,8 milijardi dolara, malotrgovinski američki lanac Wal-Mart, uspijeva i tijekom usporavanja rasta i recesije američke ekonomije privući nove kupce i povećati prodaju. To se pozitivno odrazilo i na cijenu dionica. Index Dow Jones pao je od početka godine 14 posto, ali je cijena dionice Wal-Marta istodobno porasla za 28 posto.
“Wal-Mart je napravio ispravan potez kada su kupci počeli štedjeti i ponudio im je odmah velike popuste”, citira agencija Bloomberg analitičara kompanije NCM Capital Management Group Ricka Jonesa. “To je sigurno podržalo rast dionica tvrtke”, dodao je Jones. Krajem prošloga tjedna, kada je taj američki lanac objavio smanjivanje rasta svojih profita u drugom kvartalu ove godine, vrijednost njegovih dionica je naglo pala za 6,3 posto. To je, inače, najveći pad dionica Wal-Marta u posljednjih šest godina. Službene podatke o poslovanju u drugom kvartalu lanac će priopćiti krajem ovog tjedna. U prvom kvartalu fiskalne godine, koja završava s travnjem, Wal-Mart je imao dobit veću od tri milijarde dolara, što je rast od sedam posto u odnosu na isti period prošle godine. To je sjajan rezultat jer je 80 posto prihoda od prodaje ostvareno na američkom tržištu koje je upravo sada duboko zahvaćeno kreditnom krizom i problemima zbog rasta cijena nafte i nezaposlenosti. Wal-Mart, koji prema pisanju njemačkog tjednika Wirtschafts Woche uvozi iz Kine jeftinu potrošnu robu za oko 12 milijardi dolara, to jest više nego cijela Njemačka, imao je s čime izaći u susret kupcima. Kao velika kompanija s velikim unutarnjim rezervama mogao je ponuditi i velike popuste. Na primjer, televizore s ravnim ekranima ponudio je sa 30 posto sniženja. Dao je velike popuste na šampone, kao i na neke vrste hrane, posebno na povrće. Nasuprot svojim konkurentima, kao što su Costco, ili sedmi najveći lanac na svijetu Target, Wal-Mart je proširio prodajni asortiman osnovnih namirnica na kojima ljudi ni u krizi ne štede. Zahvaljući svemu tome, u srpnju je porasla prodaja Wal-Marta za tri posto u odnosu na isti mjesec 2007. To je nešto manje od očekivanja analitičara, ali daleko iznad konkurenata poput Saksa ili Targeta koji su svi zabilježili pad prodaje. Iako je kolovoz zbog kupovanja opreme za novu školsku godinu tradicionalno jak mjesec za američku maloprodaju, ovoga puta izgledi nisu ružičasti. “Kolovoz će biti težak mjesec”, citira britanski Herald Tribune analitičara američke investicijske banke Lazard Capital Markets Todda Slatera. “Trgovcima sada neće pomoći ni nova školska godina. Većina djece vraća se u školu u staroj odjeći i sa starim školskim torbama i priborom.” Pesimizam pojačavaju i kretanja na tržištu rada. U srpnju se povećala nezaposlenost, a potporu u nezaposlenosti zatražilo je 450 tisuća ljudi, najviše u posljednih šest godina.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu