Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Što se to događa s Nokijom?

Autor: Bernard Ivezić
02. rujan 2013. u 10:25
Podijeli članak —
Stephen Elop, izvršni direktor Nokie,na predstavljanju pametnog mobitela Lumia 1020/EPA

Prije pet godina Nokia je godišnje prodavala 468 milijuna komada mobitela, a u prvoj polovici godine prodala je 123 milijuna.

Dok se u Hrvatskoj najnapredniji Nokijin pametni mobitel Lumia 1020 s kamerom od 41 megapiksela očekuje pred Božić, u Finskoj, odakle je nova Lumia već počela osvajati američko i druga velika tržišta, investitori sve više pritišću vodstvo kompanije da uz razvoj Windows Phone mobitela osmisli i rezervni plan. Financial Times piše kako dioničari vjeruju izvršnom direktoru Stephenu Elopu, ali ne žele da kompanija sav ulog stavi na samo jednu kartu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Prema stručnim testovima Lumia 1020 vrlo je impresivan smartphone. Uvjerljivo je jedini pametni mobitel koji se po kvaliteti fotografija može nositi s profesionalnim foto-aparatima, a paralelno podržava sve najnovije tehnologije poput NFC-a, 3G-a, LTE-a, Bluetootha 3.0 i Gorrilla Glassa 3. Time se Nokija po prvi put na smartphone tržištu može staviti uz bok s najboljim modelima Appleovog iPhonea i Samsungovog Galaxyja.

Dok se u Hrvatskoj najnapredniji Nokijin pametni mobitel Lumia 1020 s kamerom od 41 megapiksela očekuje pred Božić, u Finskoj, odakle je nova Lumia već počela osvajati američko i druga velika tržišta, investitori sve više pritišću vodstvo kompanije da uz razvoj Windows Phone mobitela osmisli i rezervni plan. Financial Times piše kako dioničari vjeruju izvršnom direktoru Stephenu Elopu, ali ne žele da kompanija sav ulog stavi na samo jednu kartu.

Prema stručnim testovima Lumia 1020 vrlo je impresivan smartphone. Uvjerljivo je jedini pametni mobitel koji se po kvaliteti fotografija može nositi s profesionalnim foto-aparatima, a paralelno podržava sve najnovije tehnologije poput NFC-a, 3G-a, LTE-a, Bluetootha 3.0 i Gorrilla Glassa 3. Time se Nokija po prvi put na smartphone tržištu može staviti uz bok s najboljim modelima Appleovog iPhonea i Samsungovog Galaxyja.

 

300dolara

cijena je za Lumiju 1020 u SAD-u uz dvogodišnji ugovor

Uvjeren u budućnost
Navodno je Elop pri izradi ovog modela inženjere tjerao da ga fotografiraju u mračnom kutu laboratorija i onda tražio da s fotografije pročitaju koje vrijeme pokazuje njegov sat. No, zahtjevi investitora postaju jasni kad se zna da je Nokija Lumiju 1020 u SAD-u počela prodavati po 300 dolara uz dvogodišnji ugovor kod operatora zbog čega je prodaja, prema riječima analitičara, skromnija od očekivanja.Inače, upravo je snažnija prodaja njenih pametnih mobitela ono što Nokiji nedostaje. Prije pet godina finski je proizvođač mobitela godišnje prodavao 468 milijuna komada. U prvoj polovici godine pak prodao je 123 milijuna ili onoliko koliko je prije prodavao po tromjesečju. Zbog toga Nokija nije više ni među pet najvećih svjetskih proizvođača mobitela. Prema podacima Gartnera, Nokija globalno prodaje 3,3 posto smartphona. Elop je, iako uvjeren u budućnost Lumija, tvrdi Financial Times, počeo pokazivati da dioničare shvaća ozbiljno. I dalje ostaje čvrsto pri tome da je Windows Phone budućnost njihovog biznisa.

No, početkom ljeta za 1,7 milijardi eura preuzeo je potpunu kontrolu nad Nokia Siemens Networksom. Prethodno je kompanija bila zajedničko poslovanje sa Siemensom. No, izvori iz branše tvrde da je NSN uspio stvoriti jednu od najboljih LTE ponuda na tržištu i to baš prije nego li će operatori u Europi krenuti u uvođenje te tehnologije, odnosno izgradnju mreža četvrte generacije. Nokija će tu imati vrlo jake konkurente kao što su Alcatel-Lucent, Ericsson, Samsung, ZTE i Huawei.Sada se postavlja pitanje može li NSN potencijalno postati glavna uzdanica kompanije, a ne više mobiteli. No, analitičari smatraju da takav scenarij nije izvjestan i da Nokija prije nego li krene u tom smjeru mora prvo popraviti svoju prodaju i vidjeti kakav će to rezultat polučiti.

Partnerstvo s Microsoftom
Operatori u SAD-u navode da se Nokija sa Windows Phoneaom u ispitivanjima tržišta dobro drži, ali samo u kontroliranim uvjetima. U trgovinama, Nokijini modeli ne dobivaju priliku, jer samo pet posto kupaca dolazi sa željom da kupi Nokijin smartphone. To vrijedi čak i u uvjetima kad potencijalni kupci već imaju Nokijine uređaje. Drugi veliki problem za korisnike je prelazak s platformi kao što je Appleov iOS i Googleov Android na Windows Phone. Jedina značajnija stvar koja Nokiji i Elopu idu u prilog je da 87 posto svih korisnika koji žele Windows Phone smartphone, žele isključivo model koji je proizvela Nokija.Analitičari podsjećaju da se s Nokijom nikad ne zna. Kada je krenula bila je to kompanija koja je proizvodila gumene čizme i o kojoj se danas uči na fakultetima kao primjeru poslovne transformacije i prilagodbe suvremenom poslovanju. Kada je Elop došao u Nokiju učinio je do tada nezamislivo, odbacio je kompanijin vlastiti operativni sustav Symbian i nadomjestio to kroz partnerstvo s Microsoftom Windows Phoneom.Neki čak podsjećaju da je kompanija netom prije što su mobiteli postali popularni, a ona prerasla u najvećeg proizvođača mobitela na svijetu, razmišljala o prodaji tog djela poslovanja. Tada je to bila tek mala jedinica unutar kompanije.

Nova tržišta
Dodaje se da je danas ipak dilema u kojoj se nalazi uprava Nokije nešto drugačija. Početkom devedesetih svijet je bio na početku tehnološke revolucije koju su donijeli čipovi i internet. Tada je to bio početak stvaranja novog tržišta kakvo je nakon toga opet pronašao Apple predstavivši iPhone.Nokija je dugo zaostajala u takvim inovacijama. Njen čelnik je 2007. godine, godine kad je Apple lansirao prvi iPhone, u jednom intervjuu izjavio da ne razumije kome uopće treba mobilni uređaj koji je mobitel i računalo u jednom. Danas se pak Apple i Samsung natječu tko će prvi tržištu predstaviti pametan sat, Google je predstavio pametne naočale, a Amazon juriša sa svojim tabletima i e-readerima. Financial Times navodi da zbog operatori u SAD-u očekuju da im proizvođači pametnih mobitela dođu s novim uređajima koji će zainteresirati klijente, ne nužno više pametnim mobitelima.Na to što će napraviti Nokija utjecat će također i pomak profitabilnosti unutar telekom industrije.Dobit putuje od mobilnih operatera prema kompanijama koje će bolje iskoristiti mogućnosti internet poput Facebooka i Googlea.

Autor: Bernard Ivezić
02. rujan 2013. u 10:25
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close