Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘Ubrzana digitalizacija razotkrila je tamnu stranu tehnoloških procesa’

Autor: Lucija Špiljak
24. ožujak 2022. u 22:00
Podijeli članak —
Foto: Nfon

Vodeći pružatelj poslovnih govornih usluga u cloudu.

Nitko nije mogao ni pretpostaviti da će pandemija na neko vrijeme “pauzirati” svijet i da će nakon nje uslijediti dugi oporavak, posebno onaj gospodarski. Domovi zaposlenika postali su njihovi uredi, a u cijeloj žurbi, neizvjesnosti i prilagodbi novom normalnom, manje se govorilo o mentalnom zdravlju. Ubrzana digitalizacija razotkrila je tamnu stranu tehnoloških procesa, od tehničkih problema do psihičkih posljedica. Navode to iz tvrtke NFON, vodećeg pružatelja poslovnih govornih usluga u cloudu. Suočili su se, kažu, s mnogim problema povezanima s mentalnim zdravljem, usprkos brojnim upozorenjima psihologa i psihoterapeuta o dalekosežnim posljedicama na početku pandemije.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Pandemija je do neprepoznatljivosti promijenila poslovni ekosustav na operativnoj razini, a rad od kuće zamijenio je dosadašnji način rada. Jedan od najvećih izazova za vrijeme pandemije bila je promjena mindseta radnog procesa, i to ne samo u kontekstu rada od kuće i načina rada. Nakon svega, jasno nam je da moramo biti spremni za ovakve situacije u budućnosti i naučiti djelovati preventivno, jer bez brige o mentalnom zdravlju ne možemo imati zadovoljnog i motiviranog radnika. Ipak, pandemija nam je svima pokazala da promjena može doći neplanski, stoga je važno naučiti nešto iz ove situacije. Opća dobrobit, mentalno zdravlje i osiguran kućni ured, samo su dio priče, jer posao je postao dio našeg doma. Ako to uspijemo razumjeti, riješit ćemo mnoge probleme prije nego što se pojave.

Nitko nije mogao ni pretpostaviti da će pandemija na neko vrijeme “pauzirati” svijet i da će nakon nje uslijediti dugi oporavak, posebno onaj gospodarski. Domovi zaposlenika postali su njihovi uredi, a u cijeloj žurbi, neizvjesnosti i prilagodbi novom normalnom, manje se govorilo o mentalnom zdravlju. Ubrzana digitalizacija razotkrila je tamnu stranu tehnoloških procesa, od tehničkih problema do psihičkih posljedica. Navode to iz tvrtke NFON, vodećeg pružatelja poslovnih govornih usluga u cloudu. Suočili su se, kažu, s mnogim problema povezanima s mentalnim zdravljem, usprkos brojnim upozorenjima psihologa i psihoterapeuta o dalekosežnim posljedicama na početku pandemije.

“Pandemija je do neprepoznatljivosti promijenila poslovni ekosustav na operativnoj razini, a rad od kuće zamijenio je dosadašnji način rada. Jedan od najvećih izazova za vrijeme pandemije bila je promjena mindseta radnog procesa, i to ne samo u kontekstu rada od kuće i načina rada. Nakon svega, jasno nam je da moramo biti spremni za ovakve situacije u budućnosti i naučiti djelovati preventivno, jer bez brige o mentalnom zdravlju ne možemo imati zadovoljnog i motiviranog radnika. Ipak, pandemija nam je svima pokazala da promjena može doći neplanski, stoga je važno naučiti nešto iz ove situacije. Opća dobrobit, mentalno zdravlje i osiguran kućni ured, samo su dio priče, jer posao je postao dio našeg doma. Ako to uspijemo razumjeti, riješit ćemo mnoge probleme prije nego što se pojave.

U budućnosti, pobjednici tržišne utakmice bit će oni koji brzo uče iz prethodnih iskustava i baš zato je jako važna učinkovitost, lojalnost i mentalno zdravlje zaposlenika, a rezultat ova tri faktora je dostupnost najboljih zaposlenika za tvrtku. Ova situacija bila je nova i za nas u NFON-u, ali zahvaljujući našem uhodanom poslovnom modelu, nismo osjetili značajne negativne posljedice. Jednostavno smo se suočili sa situacijom, a kako je naš glavni posao komunikacija u cloudu, naviknuti smo na online način rada. Jedino što smo trebali je zaposlenicima omogućiti sve alate za rad i osigurati siguran pristup mreži. Rad od bilo gdje na bilo kojem uređaju dio je DNA naših zaposlenika”, pojašnjavaju iz tvrtke.

Veliki planovi i za Hrvatsku

Hibridni model rada zasigurno će ostati, a prema javnim i internim istraživanjima zaposlenici radije biraju povremeni dolazak na posao ili u potpunosti rad na daljinu, dok tek manji broj želi potpuni povratak u urede. U NFON-u kažu da je učinkovita komunikacija ključ uspješnog hibridnog modela rada.

“Prvi dan pandemije bio je šamar za IT menadžere diljem svijeta, za sve kompanije i industrije. Morali smo se brzo prilagoditi nastaloj situaciji, pod svaku cijenu, pa iz ureda preseliti u mala privatna igrališta zvana radom od kuće. Milijuni privatnih kućanstava morali su se preko noći pretvoriti u urede, uglavnom uspješno. Tvrtke su uspjele napraviti što bezbolniju tranziciju, a rad od kuće i suradnja izvan ureda postali su sastavni dio radnog procesa. Za nesmetano odvijanje poslovnih procesa potrebna je odgovarajuća tehnologija i alati, a mi imamo rješenje. Riječ je o našem glavnom proizvodu Cloudya koji omogućava koordinirani i brži komunikacijski proces unutar tvrtke”, kažu iz NFON-a koji smatra da je upravo pandemija pokazala dodanu vrijednost fleksibilnosti telefonskog sustava temeljenog na cloudu pa tako i sve većoj otvorenosti potencijalnih kupaca.

Trenutno tvrtka ima sedam podružnica u Europi, prisutni su u 15 zemalja i zapošljavaju 450 djelatnika, a značajno se šire. Prošli mjesec otvorili su ured u Varšavi što je prvi korak u širenju u srednjoistočnoj Europi, a velike planove imaju i za Hrvatsku.

“Planiramo nastaviti širenje u srednjoistočnoj Europi i proširiti naš portfelj. Aktivno radimo na povećanju partnerske mreže, a uskoro planiramo objaviti naš novi partnerski program za srednjoistočnu Europu”, zaključuju iz NFON-a.

Autor: Lucija Špiljak
24. ožujak 2022. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close