Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

U Zalandu zadovoljni poslovanjem. Otkriveno što Hrvati najviše kupuju

Autor: Josipa Ban
16. studeni 2024. u 09:59
Podijeli članak —
14.11.2024., Zagreb - Druzenje sa Zalandom i predstavljanje strategije tvrtke u Hrvatskoj te rezultate istrazivanja navika hrvatskih gradjana u online kupovini. Gilbert Kreijger, visi menadzer komunikacija i glasnogovornik Zalanda za nase trziste. Photo: Neva Zganec/PIXSELL

Njemačka online platforma predstavila istraživanje o ponašanju i očekivanjima domaćih kupaca.

Iz Zalanda, najveće europske online platforma za modu i životni stil, poručuju da su vrlo zadovoljni brojem kupaca i financijskim rezultatima koje ostvaruju na hrvatskom tržištu. Doduše, konkretne brojke koje ovdje ostvaruju ne otkrivaju.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

“Praksa kompanije je da ne govorimo o rezultatima svakog pojedinačnog tržišta”, kaže Daniel Roginski, generalni menadžer Zalanda za tržište srednje i istočne Europe, na prvom druženju s hrvatskim novinarima. Dodaje i da su pozitivno iznenađeni povjerenjem koje im domaći kupci pokazuju jer bilježe visoke postotke onih koji se vraćaju na Zalando, kao i onih kojima su prvi izbor za pretraživanje i kupnju modnih artikala i dodataka. Zalando je u Hrvatskoj prisutan od 2021., i kao ostatku zemalja CEE regije na kojima su relativno friško prisutni, pridaju mnogo pažnje kako bi dobro razumjeli potrebe kupaca i, sukladno tome, prilagodili svoju ponudu.

Iz Zalanda, najveće europske online platforma za modu i životni stil, poručuju da su vrlo zadovoljni brojem kupaca i financijskim rezultatima koje ostvaruju na hrvatskom tržištu. Doduše, konkretne brojke koje ovdje ostvaruju ne otkrivaju.

“Praksa kompanije je da ne govorimo o rezultatima svakog pojedinačnog tržišta”, kaže Daniel Roginski, generalni menadžer Zalanda za tržište srednje i istočne Europe, na prvom druženju s hrvatskim novinarima. Dodaje i da su pozitivno iznenađeni povjerenjem koje im domaći kupci pokazuju jer bilježe visoke postotke onih koji se vraćaju na Zalando, kao i onih kojima su prvi izbor za pretraživanje i kupnju modnih artikala i dodataka. Zalando je u Hrvatskoj prisutan od 2021., i kao ostatku zemalja CEE regije na kojima su relativno friško prisutni, pridaju mnogo pažnje kako bi dobro razumjeli potrebe kupaca i, sukladno tome, prilagodili svoju ponudu.

Tech i online kupnja

Zalando je stoga proveo istraživanje o tome što domaći kupci žele od online modne platforme.

“Hrvati očekuju personalizirano i inovativno iskustvo kupovine”, sumira Gilbert Kreijger, viši menadžer komunikacija i glasnogovornik Zalanda za naše tržište. Ipak, na odabir platforme najviše će utjecati cijena i popusti (85%), širok asortiman i dostupnost artikala (55%) te kvaliteta proizvoda (54%). Više od polovica kaže da im je važna usluga personaliziranih preporuka kao i virtualne svlačionice.

Upravo u ove segmente njemačka platforma, u čijoj se ponudi nalazi više od 6000 brendova, mnogo ulaže. Od prošlog mjeseca na svih 25 tržišta na kojima su prisutni dostupan je AI asistent.

“Riječ je o sofisticiranom rješenju koje prepoznaje preferencije kupaca te im sukladno tome preporučuje artikle”, objašnjava Roginski dodajući da očekivanja potrošača drastično rastu. “Nekada su kupci tražili točno određen proizvod, a danas su njihovi zahtjevi mnogo specifičniji. No Zalando je tehnološka kompanija stoga je naš cilj korištenjem tehnologije olakšati kupnju”, ističe Roginski.

U svoju su ponudu alata stoga uvrstili i Trend Spotter, koji omogućuje pretraživanje trendova te Size Flag i Size Recommendation, alate koji preporučuje veličinu. S pomoću njih, kaže Roginski, povrate su smanjili 10%. Da bi ih smanjili 40%, razvijaju i virtualnu svlačionicu, alat koji omogućuje virtualno isprobavanje kupljenog. On je trenutačno ograničeno dostupan i nije poznato kada bi mogao biti u široj uporabi.

“Za svaki artikl moramo napraviti 3D model, što zahtijeva mnogo fizičkog rada te produžuje razvoj”, objašnjava Kreijger.

Vrijednost tržišta

Za Zalando je ovo dobra godina. U trećem kvartalu bruto vrijednost prodane robe (GMV) rasla je 7,8 posto na 3,5 milijarde eura, a prihodi 5 posto, na 2,4 milijarde eura. Sukladno tome kompanija je revidirala na bolje financijske izglede u 2024.

Statistika pokazuje da potrošači u Hrvatskoj putem interneta najviše kupuju odjeću i obuću. No, ne postoje službeni podaci o vrijednosti online tržišta. Njemačka Statista tu vrijednost u ovoj godini procjenjuje na nešto više od 1,5 milijardi eura. Također, ne postoje podaci o udjelima pojedinih platformi na tržištu.

Autor: Josipa Ban
16. studeni 2024. u 09:59
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close