U sjeni SP-a Adidas i Nike bore se za titulu šampiona

Autor: Tomislav Oharek , 09. prosinac 2013. u 22:00
Brazuca, službena lopta SP-a u Brazilu, Adidasov je adut/ADIDAS

Nike trenutno drži 14,6 posto globalnog tržišta sportske robe, naspram Adidasovih 11,4 posto, a obje kompanije imaju velika očekivanja od Brazila.

Dok će se iduće godine nogometne reprezentacije boriti za titulu najbolje na svijetu, van travnjaka će se voditi još jedna borba za globalnu dominaciju, između Adidasa i Nikea. U njihovom novom srazu ulog je izuzetno velik.

Američka kompanija sve više diše za vratom njemačkoj, koja na zapadnoeuropskom sportskom tržištu  ima udjel 13,2 posto, dok Nike ima 12,4 posto. Nike pak već drži 14,6 posto globalnog tržišta sportske robe, naspram Adidasovih 11,4 posto, javlja Reuters. Adidas više od 40 godina svojom sportskom odjećom i obućom opslužuje nogometne momčadi te je u tom razdoblju izgradio tijesne veze s moćnim partnerima poput Bayerna iz Münchena, u kojem ima i devet posto dionica te krovne svjetske nogometne organizacije FIFE za koju je službeni dizajner Svjetskog prvenstva. U Njemačkoj kompaniji očekuju kako će im prodaja nogometnog segmenta porasti na rekordnih više od dvije milijarde eura, dok bi ukupna prodaja trebala 2015. porasti na 17 milijardi eura.

 

30milijardi

dolara prihoda u 2015. godini očekuje Adidas

S druge strane američki Nike je ušao u nogometni segment tek 1994. godine, no već je sklopio nekoliko bitnih partnerstva među kojima se ističe ono s Manchester Unitedom. Dok Nike ne daje prognoze za pojedinačne segmente asortimana očekuje da će prodaja grupe 2015. porasti na 30 milijardi dolara, iz čega se iščitava da očekuju vrlo dobre rezultate od nogometnog prvenstva u Brazilu, možda čak i bolje od Adidasa. Inače Amerikanci su u prvom tromjesečju svoje fiskalne godine (do kraja 31. kolovoza) povećali prodaju u Europi za osam posto, dok je u istom razdoblju prodaja Adidasa pala za sedam posto.Nijemci pak daju sve od sebe kako bi se njihovo prisustvo osjetilo na svakom uglu u Brazilu, gdje je Nike sponzor nacionalne reprezentacije.

Glavni aduti su mu pritom Lionel Messi i Mesut Ozil, koji igraju za reprezentacije Argentine i Njemačke, a koje sponzorira Adidas, ali i službena lopta nogometnog prvenstva nazvana Brazuca. Ipak Amerikanci ni tu ne zaostaju, a kao jedan od glavnih argumenata za rast prodaje su Franck Ribery, Cristiano Ronaldo i Zlatan Ibrahimovic koji su perjanice Nikeove klupe. Nike ipak ima još jednog asa u rukavu, a to je mnogo bolja zastupljenost na društvenim mrežama pa Amerikanci imaju 2,5 milijuna sljedbenika na Twitteru, za razliku od 570.000 Adidasovih.  No čini se da će se i po tom pitanju voditi mrtva trka jer je Adidas najavio kako će u promociju na digitalnim i društvenim medijima uložiti "mnogo više novca.

Komentirajte prvi

New Report

Close