Ukoliko žele privući ili zadržati kupce trgovci se moraju pobrinuti da u svojim trgovinama uvijek imaju "svježe" namirnice. Pokazala je to globalna analiza konzultantske kuće A.T. Kearney po kojoj odluku o omiljenoj trgovini kupci najčešće donose na temelju kvalitete i raznolikosti ponude svježih namirnica.
Poboljšanjem programa svježih namirnica, tvrde oni, trgovcima se pruža prilika za povećanje neto marže od dva do 12 posto. Grupa svježih namirnica u Zapadnoj Europi predstavlja čak 50 posto ukupnih prihoda trgovaca i ima visoki potencijal za unakrsnu prodaju. Stoga je poseban naglasak stavljen i na izloženost ovih namirnica u trgovinama te na što raznovrsniju ponudu svježih namirnica. Ipak, većina trgovaca ne postiže željeni učinak zbog složene strukture lanca dobavljača koji su specifični za kategoriju svježe hrane. Osim toga, zbog čestih promjena u cijenama robe, trgovci su suočeni i s teškoćama prilikom određivanja stvarne profitabilnosti svježeg programa, a sve su zahtijevniji i standardi sigurnost hrane. "Trgovci moraju jasno definirati strategiju svog svježeg programa kako bi odredili kriterije na temelju kojih će graditi svoju konkurentsku prednost u borbi za potrošače. Ti kriteriji mogu biti niže cijene, bolja ponuda, vrhunska kvaliteta (svježina hrane, raznovrsnost, vizualni identitet itd.) i praktična distribucija proizvoda u svježim odjelima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu