Zračni prijevoznici s ciljem veće zarade uveli su nove razrede sjedala i naknadu za prioritetno ukrcavanje, zbog čega je postupak ulaska u zrakoplov postao frustrirajuće spor. Boeingova istraživanja pokazuju kako danas za ukrcaj oko 140 putnika treba 30 do 40 minuta, dok je 1970-ih trebalo samo petnaestak minuta.
“Za ljude koji nose prtljagu u kabinu trebali bi imati poseban red, kao kad na sportskim utakmicama posebno pregledavaju ljude s ruksacima i torbama”, rekao je Brain Proffit, koji je zrakoplovom kompanije Delta Air Lines putovao iz Houstona u New York. Problem predstavlja naknada za prtljagu, zbog koje sve više putnika nosi malene kovčege u sam zrakoplov, a zbog čega dolazi do zastoja u kabini aviona.Prijevoznik Spirit Airlines došao je do zaključka da se putnici brže smještaju nakon što je počeo naplaćivati 20 do 40 dolara za unošenje prtljage u zrakoplov. Naime, s obzirom da je pohrana prtljage u teretni prostor dva dolara jeftinija, sve više putnika odlučuje se za to. Neki zračni prijevoznici prvo u zrakoplov puštaju putnike koji sjede u posljednjim redovima, dok ostali daju prioritet onima koji sjede pored prozora. American Airlines u svibnju je promijenio svoju metodu ukrcavanja. I dalje prioritet imaju poslovni putnici i oni koji često lete, ali odmah iza njih slijede putnici koji plate dodatnih devet do devetnaest dolara, što im jamči kako će imati kamo spremiti prtljagu. Sve dodatne naknade zračnim kompanijama iznimno su korisne. Prema procjenama servisa Amadeus, 2011. godine će s njima glavni zračni prijevoznici ostvariti dodatak od 12,5 milijardi dolara zarade, što je porast od 87 posto u odnosu na prošlu godinu. Southwest Airlines koristi drugačiji pristup ukrcaja te tvrdi kako zahvaljujući njemu sve putnike smješta u kabinu za petnaestak minuta. U toj kompaniji smatraju kako se u korijenu svih kašnjenja nalazi tradicija dodjeljivanja brojeva sjedala. Putnici Southwesta podijeljeni su u tri skupine, a broj im se dodjeljuje na temelju vremena prijave. Onima koji kupe kartu s oznakom “poslovni razred” jamči se ukrcaj prije svih ostalih, slijede oni koji često lete te putnici koji su odvojili dodatnih deset dolara za kartu s oznakom “ranoranioca”, a koja vrijedi samo u jednom smjeru.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu