Nakon što je Miodrag Kostić, vlasnik MG grupe, aktualizirao ulaganja u rekonstrukciju pruge Beograd – Bar, uslijedila su reagiranja srpskih ekonomista prema kojima je ta investicija beskorisna za Srbiju. Crnogorska luka Bar, koju namjeravaju kupiti srpski biznismeni, nema osobitu važnost za srpsko gospodarstvo jer je ono okrenuto prema lukama u Rijeci, Kopru i rumunjskoj Constanzi, kažu ekonomisti. Na nagovor prethodne srpske vlade srpski tajkuni osnovali su konzorcij kako bi postali manjinski vlasnici luke Bar.
Taj poslovni potez u međuvremenu je pao u zaborav jer se pokazalo da srpski tajkuni nemaju potreban kapital. Kostićeva inicijativa o ulaganju državnoga kapitala u rekonstrukciju pruge srpski ekonomisti smatraju nepotrebnim rasipanjem sredstva proračuna, koji je ionako u dubokom deficitu od 140 milijuna eura pa je u tijeku parlamentarna rasprava o rebalansu. Za srpsko gospodarstvo riječka luka je za sada najpogodnija jer u nju mogu uploviti brodovi s najvećim teretom, a usto se do nje stigne brže nego do crnogorske luke. Riječka je luka na prvome mjestu po intezitetu korištenja, a preko Omišlja i Janafa u Srbiju se doprema i ruska nafta. Za Srbiju je i solunska luka pogodnija za izlazak na more jer je riječ o pogodnijem terenu za gradnju željezničkog i cestovnog pravca prema tom grčkom gradu od Bara.Ekonomski konzultant Mahumut Bušatlija kaže da barska luka raspolaže s malim godišnjim kapacitetom od 2,5 milijuna tona robe, a osim toga u nju ne mogu uploviti veliki brodovi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu