Agrokor je od srpske Komisije za zaštitu konkurencije zatražio dozvolu za akviziciju Mercatora, jer ta slovenska trgovačka kuća pokriva 20-ak posto srpskog maloprodajnog tržišta. S Agrokorovim trgovačkim lancem Idea, koji posluje u Srbiji, Todorićev koncern bi postao druga trgovačka kuća s više od trećine pokrivenosti maloprodajnoga tržišta.
Iskustvo s Miškovićem
Prema Zakonu o zaštiti konkurencije gornja granica pokrivenosti tržišta za koju nije potrebno tražiti dozvolu antimonopolske komisije iznosi 40 posto. I taj postotak može biti veći ako se dominantan položaj na tržištu ne zlorabi. Svojedobno je Maxi lanac bio na meti antimonopolske komisije, jer se smatralo da je prešao graničnih 40 posto, a uz to se njegovom vlasniku Miroslavu Miškoviću pripisivalo da zlorabi takav položaj, što se manifestiralo određivanjem visookih marži i ucjenjivanjem dobavljača. Komisija za zaštitu konkurencije donijela je rješenje po kome Maxi ima dominantan položaj, ali je putem suda najveći srpski tajkun osporio stav antimonopolske komisije. Da se slučaj s Maxijem ne bio ponovio, Agrokor je preventivno zatražio dozvolu Komisije za zaštitu konkurencije. O njezinu stavu ne ovisi hoće li će Agrokor preuzeti Mercator, ali ako antimonopolska komisija ocijeni da bi time Mercatorov i Agrokorov maloprodajni lanac objedinjeni stekli dominantan položaj, Agrokor bi morao smanjiti Ideinu prodajnu mrežu. Sa 35 posto pokrivenosti srpskoga maloprodajnoga tržišta, koliko se procjenjuje da Mercator i Agrokor zajedno pokrivaju srpsko tržište, Komisija za zaštitu konkurencije ne bi imala razloga praviti smetnje zagrebačkoj kompaniji u preuzimanju najveće slovenske trgovačke kuće.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu