Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Sanofi mogući kupac Merck OTC-a

Autor: Ksenija Končevski
07. siječanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Vrijednost poslovanja bez receptnih lijekova iznosi oko 2,1 mlrd. eura, Merck bez komentara o prodaji

Prodajom OTC divizije lijekova koji se izdaju bez liječničkog recepta njemački kemijsko-farmaceutski proizvođač Merck mogao bi stvoriti značajnu vrijednost nekoj većoj kompaniji, a logičan kupac bi prema ocjenama vodećih stručnjaka mogao biti francuski Sanofi-Aventis.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako prenosi Reuters, analitičar UBS-a Gbola Amusa smatra da Merckovo OTC poslovanje bezreceptnih lijekova vrijedi oko 2,1 milijardu eura. “Prodaju Merckove divizije smatramo razboritim potezom, a Sanofi-Aventis bio bi logičan kupac”, rekao je Amusa. U njemačkom Mercku, kojeg predvodi predsjednik uprave Karl-Ludwig Kley, nisu, međutim, željeli komentirati procjene stručnjaka UBS-a, a glasnogovornik Gangolf Schrimpf tek je ponovio prethodne navode uprave da će tvrtka zadržati svoje četiri postojeće divizije te jača poslovanje bezreceptnih lijekova. Međutim, u UBS-u ističu da je Merck pretprošle godine isto tako poručivao da će zadržati diviziju generičkih lijekova, a potom je ubrzo prodao. Osim Sanofi-Aventisa, stručnjaci ne isključuju ni druge potencijalne etablirane kupce za Merckovu OTC diviziju, među kojima je i europski farmaceut broj jedan GlaxoSmithKline. Analitičar UBS-a Amusa, međutim, ističe da je Merckova OTC divizija, čiji proizvodi uključuju i vitaminske dodatke Seven Seas, najlogičniji cilj upravo za Sanofi, pogotovo uzme li se u obzir da je lani u ljeto dogovorio kupnju odjela za proizvodnju vitaminskih dodataka australskog proizvođača lijekova Primary Health Carea. Vrijednost akvizicije kojom je Sanofi-Aventis proširio prisutnost na tržištu bez receptnih lijekova u Australiji, kako je Poslovni dnevnik pisao, iznosila je oko 560 milijuna australskih dolara (544 milijuna američkih dolara), a Primary je navedeni odjel bio kupio u sklopu 2,7 milijardi australskih dolara vrijednog lanjskog preuzimanja Symbion Healtha.

Prodajom OTC divizije lijekova koji se izdaju bez liječničkog recepta njemački kemijsko-farmaceutski proizvođač Merck mogao bi stvoriti značajnu vrijednost nekoj većoj kompaniji, a logičan kupac bi prema ocjenama vodećih stručnjaka mogao biti francuski Sanofi-Aventis.

Kako prenosi Reuters, analitičar UBS-a Gbola Amusa smatra da Merckovo OTC poslovanje bezreceptnih lijekova vrijedi oko 2,1 milijardu eura. “Prodaju Merckove divizije smatramo razboritim potezom, a Sanofi-Aventis bio bi logičan kupac”, rekao je Amusa. U njemačkom Mercku, kojeg predvodi predsjednik uprave Karl-Ludwig Kley, nisu, međutim, željeli komentirati procjene stručnjaka UBS-a, a glasnogovornik Gangolf Schrimpf tek je ponovio prethodne navode uprave da će tvrtka zadržati svoje četiri postojeće divizije te jača poslovanje bezreceptnih lijekova. Međutim, u UBS-u ističu da je Merck pretprošle godine isto tako poručivao da će zadržati diviziju generičkih lijekova, a potom je ubrzo prodao. Osim Sanofi-Aventisa, stručnjaci ne isključuju ni druge potencijalne etablirane kupce za Merckovu OTC diviziju, među kojima je i europski farmaceut broj jedan GlaxoSmithKline. Analitičar UBS-a Amusa, međutim, ističe da je Merckova OTC divizija, čiji proizvodi uključuju i vitaminske dodatke Seven Seas, najlogičniji cilj upravo za Sanofi, pogotovo uzme li se u obzir da je lani u ljeto dogovorio kupnju odjela za proizvodnju vitaminskih dodataka australskog proizvođača lijekova Primary Health Carea. Vrijednost akvizicije kojom je Sanofi-Aventis proširio prisutnost na tržištu bez receptnih lijekova u Australiji, kako je Poslovni dnevnik pisao, iznosila je oko 560 milijuna australskih dolara (544 milijuna američkih dolara), a Primary je navedeni odjel bio kupio u sklopu 2,7 milijardi australskih dolara vrijednog lanjskog preuzimanja Symbion Healtha.

Povrh toga, stručnjaci očekuju da će novi Sanofijev predsjednik uprave Chris Viehbacher nastaviti sa strategijom akvizicija, a nakon što je kormilo francuske farmaceutske tvrtke preuzeo prošloga mjeseca. Tržište bezreceptnih lijekova vrijedno 100 milijardi dolara godišnje, prenosi nadalje Reuters, nedavno je bilježilo val konsolidacije, a na tom su tržištu poslovanje proširile velike kompanije, među kojima Johnson & Johnson, Novartis, Reckitt Benckinser i GlaxoSmithKline. To ne čudi, pogotovo uzmu li se u obzir procjene stručnjaka UBS-a da će tržište bezreceptnih lijekova od 2007. do 2012. u prosjeku rasti 5 posto, što je dvostruko jače u odnosu na europsko tržište lijekova na recept, a kojemu prijete gubici patentne zaštite na mnoge ključne proizvode. Američki Johnson & Johnson je u ljeto 2006. godine, podsjećamo, dogovorio kupnju Pfizerove OTC divizije za proizvodnju lijekova koji se ne izdaju na recept, vrijednog 16,6 milijardi dolara u gotovini, čime je pod svoj krov pridodao ispiranje usta Listerine te kremu za ublažavanje boli Bengay. Za Pfizerovu OTC diviziju bili su zaiteresirani i rivali Reckitt Benckinser i GlaxoSmithKline. Johnson & Johnson inače proizvodi širok asortiman proizvoda koji se izdaju bez recepta, uključujući flastere Band-Aid, lijekove protiv bolova Tylenol i Motrin, proizvode za njegu kože Neutrogena te dječje šampone.




Autor: Ksenija Končevski
07. siječanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close