Nakon tridesetak godina ubrzanog rasta Kina se susreće s nepoznatim problemom svojega odnedavno ne tako uspješnog gospodarstva – gomilanjem zaliha neprodane robe. Preobilje svega, od čelika i kućanskih aparata do automobila i stanova otežava kineska nastojanja da se izvuče iz naglog gospodarskog usporavanja. Također su zbog toga otpočeli ratovi cijenama, a proizvođači se dvostruko više trude oko izvoza.
Kineska vlada pokušava zatajiti ozbiljnost ovoga problema zabranom pristupa podacima ili prikazivanjem netočnih gospodarskih podataka, sve u sklopu nastojanja da se ojača povjerenje u gospodarstvo. No prema zaključcima najvećeg nevladinog istraživanja kineskih proizvođača, u kolovozu su se zalihe robe povećale znatno brže nego u bilo kojem mjesecu od početka mjerenja u travnju 2004. Prethodni rekord porasta zaliha postavljen je u lipnju, navodi se u podacima istraživanja HSBC/Markit. I u svibnju te srpnju zabilježen je porast.“U svim proizvodnim industrijama koje smo pratili ljudi su očekivali povećanje prodaje tijekom ljeta, no to je izostalo”, kaže Anne StevensonYang, upraviteljica za istraživanja u tvrtki za gospodarsku analizu J Capital Research iz Hong Konga. S obzirom da su zalihe iznimno velike, a tvornice sada smanjuju opseg proizvodnje, dodaje ona, “Situacija se opasno približava općem zastoju”. Ovi kineski problemi prava su noćna mora za neke ekonomiste jer postoji mogućnost da oni u najgorem slučaju prouzroče povratak recesije u Sjedinjene Američke Države i veliki dio svijeta. Kina je drugo po veličini svjetsko gospodarstvo, a od početka globalne financijske krize 2008. godine i glavni pokretač gospodarskog rasta. Njezina gospodarska slabost znači da će Kina vjerojatno početi uvoziti manje dobara i usluga iz inozemstva, čime se povećava mogućnost globalnog suviška dobara te pada cijena i slabljenja proizvodnje diljem svijeta.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.a ja vozim stari Reno star 25 godina
Uključite se u raspravu