Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Rekordna dobit Marks & Spencera

Autor: Poslovni.hr
23. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Kompanija u idućih pet godina namjerava s inozemnih tržišta ostvarivati petinu prihoda

Jedan od najvećih britanskih trgovačkih lanaca, Marks & Spencer, objavio je kako je neto dobit kompanije u protekloj fiskalnoj godini, koja je završila krajem ožujka, skočila za 25 posto na najvišu razinu u posljednjih desetak godina.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kao glavni razlog za ovako dobre rezultate navodi se preuređivanje prodajnih mjesta kao i rast broja prodavaonica kako bi se povećala prodaja hrane i ženske mode. Neto dobit kompanije dosegnula je tako 821,7 milijuna funti (oko 1,6 mlrd. dolara) u usporedbi sa 659,9 mil. funti godinu dana ranije. Analitičari su očekivali da će dobit biti oko 750 milijuna funti. Prihodi Marks & Spencera u godinu dana su porasli sa 8,59 mlrd. na 9,02 milijardi funti, odnosno za 5%. Glavni izvršni direktor Stuart Rose izjavio je kako je prodaja početkom ove fiskalne godine, dakle u posljednjih nekoliko tjedana, neravnomjerna sa znatnim poboljšanjem u svibnju nakon ‘teškog’ travnja. Britanski je maloprodajni lanac dosad preuredio tri četvrtine svojih prodavaonica kako bi povećao svoj tržišni udio u razdoblju kada pada kupovna moć potrošača. Pojedini analitičari komentiraju kako je poslovanje Marks & Spencera danas na puno ‘zdravijim nogama’, no tvrtka mora pokazati da se može vratiti svojem premium trgovinskom segmentu na kojem je i stvorila reputaciju. Prodaja u prodavaonicama otvorenim barem godinu dana je u posljednjem tromjesečju protekle fiskalne godine snižena za 1,7%, stoji u objavi kompanije, što je drugi uzastopni pad nakon dvije i pol godine rasta. Jedan od glavnih konkurenata, trgovački lanac Next, objavio je ranije ovog mjeseca kako je prodaja u prvom kvartalu pala za 9% u prodavaonicama otvorenim najmanje godinu dana. Maloprodaja odjeće, cipela i tekstila u ožujku je u Velikoj Britaniji bila 0,1% niža nego u istom mjesecu godinu dana ranije što je prvi pad na godišnjoj razini još od 1998 godine, dok je potrošački optimizam u travnju pao na najnižu razinu u posljednjih 15 godina.

Jedan od najvećih britanskih trgovačkih lanaca, Marks & Spencer, objavio je kako je neto dobit kompanije u protekloj fiskalnoj godini, koja je završila krajem ožujka, skočila za 25 posto na najvišu razinu u posljednjih desetak godina.

Kao glavni razlog za ovako dobre rezultate navodi se preuređivanje prodajnih mjesta kao i rast broja prodavaonica kako bi se povećala prodaja hrane i ženske mode. Neto dobit kompanije dosegnula je tako 821,7 milijuna funti (oko 1,6 mlrd. dolara) u usporedbi sa 659,9 mil. funti godinu dana ranije. Analitičari su očekivali da će dobit biti oko 750 milijuna funti. Prihodi Marks & Spencera u godinu dana su porasli sa 8,59 mlrd. na 9,02 milijardi funti, odnosno za 5%. Glavni izvršni direktor Stuart Rose izjavio je kako je prodaja početkom ove fiskalne godine, dakle u posljednjih nekoliko tjedana, neravnomjerna sa znatnim poboljšanjem u svibnju nakon ‘teškog’ travnja. Britanski je maloprodajni lanac dosad preuredio tri četvrtine svojih prodavaonica kako bi povećao svoj tržišni udio u razdoblju kada pada kupovna moć potrošača. Pojedini analitičari komentiraju kako je poslovanje Marks & Spencera danas na puno ‘zdravijim nogama’, no tvrtka mora pokazati da se može vratiti svojem premium trgovinskom segmentu na kojem je i stvorila reputaciju. Prodaja u prodavaonicama otvorenim barem godinu dana je u posljednjem tromjesečju protekle fiskalne godine snižena za 1,7%, stoji u objavi kompanije, što je drugi uzastopni pad nakon dvije i pol godine rasta. Jedan od glavnih konkurenata, trgovački lanac Next, objavio je ranije ovog mjeseca kako je prodaja u prvom kvartalu pala za 9% u prodavaonicama otvorenim najmanje godinu dana. Maloprodaja odjeće, cipela i tekstila u ožujku je u Velikoj Britaniji bila 0,1% niža nego u istom mjesecu godinu dana ranije što je prvi pad na godišnjoj razini još od 1998 godine, dok je potrošački optimizam u travnju pao na najnižu razinu u posljednjih 15 godina.

Trgovački maloprodajni lanci očekuju da će se ‘financijski pritisak’ na potrošače nastaviti i u budućnosti.Stuart Rose je na poziciju glavnog izvršnog direktora Marks & Spencera imenovan 2004. godine, prvenstveno kako bi kompaniju obranio od preuzimanja od strane milijardera Philipa Greena. Rose je oživio kompaniju redizajniranjem ženske mode te agresivnijim oglašavanjem u kojem su sudjelovali pop grupa Take That i model Twiggy.Tvrtka je prije dva mjeseca najavila kako će Rose u lipnju biti imenovan i na poziciju izvršnog predsjednika što je izazvalo kritiku pojedinih dioničara koji drže da bi pozicije glavnog izvršnog direktora i izvršnog predsjednika trebale biti razdvojene. Ovime će Rose dobiti dovoljno vremena kako bi do 2011. godine odredio tko će ga naslijediti na pozicijama kada će se kompanija vratiti odvojenim pozicijama.Marks & Spencer trenutno upravlja sa više od 600 prodajnih mjesta samo u Velikoj Britaniji, a u idućih pet godina namjerava barem petinu prihoda ostvarivati na inozemnim tržištima. Trenutno sa tih tržišta ostvaruje oko 8% prihoda, a u protekloj fiskalnoj godini prihodi tvrtke sa inozemnih tržišta porasli su gotovo 17%. U svojem širenju Marks & Spencer namjerava posebnu pažnju dati rastućim tržištima istočne Europe.




Autor: Poslovni.hr
23. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close