U svijetu ima nekoliko mjesta gdje strah od pirata nije samo filmska fikcija već sasvim realna opasnost. Nakon luksuzne francuske jahte Le Ponant početkom mjeseca, te zatim španjolskog tunolovca Playa de Bakio, pirati su se okomili i na tanker iz Japana koji je prolazio pred obalom Somalije. Brod Takayama je preko radija objavio kako je na njega pucano s jednog glisera, a poruku je primio njemački ratni brod Emden koji nadzire Hormuški tjesnac. Čini se da je bila dovoljna potvrda njemačke mornarice da će doći u pomoć pa da se pirati predomisle: dok je njemački helikopter došao do japanskoga tankera, od pirata više nije bilo ni traga. Nakon tih incidenata kada su napadnuti brodovi pod zastavama Španjolske i Francuske, obje zemlje odlučile su u te vode poslati i svoje ratne brodove jer takvi incidenti tamo nisu rijetkost. Pottengal Mukundan, direktor Međunarodnog pomorskog ureda, kaže da tamo ne funkcioniraju lokalne vlasti, a ni snage reda. Utoliko pirati mogu raditi “što ih je volja i proći nekažnjeno”. U načelu je riječ o otkupnini za otete pomorce i brod, ali obala pred Somalijom nipošto nije jedino opasno mjesto. Štoviše: prema statistikama tog ureda, slučaj piratstva je samo onaj koji se dogodi u međunarodnim vodama i kaos u Somaliji je tu iznimka. Piratski napadi nisu rijetkost: 2007. godine zabilježeno je 263 piratskih prepada i najopasnije su obale pred Nigerijom, Somalijom i takozvani tjesnac Malake između Malezije i Indonezije. Tamo je broj piratskih prepada uvelike opao u posljednjih pet godina i zbog međunarodne akcije, ali i zato što su osiguravajuća društva drastično povećala cijenu polica za brodove koji tamo plove. Pomaže i međunarodni pritisak: donedavno je bilo opasno i pred obalama Brazila, ali je tamošnja vlast u međuvremenu učinila mnogo protiv pirata.
(DW)
U svijetu ima nekoliko mjesta gdje strah od pirata nije samo filmska fikcija već sasvim realna opasnost. Nakon luksuzne francuske jahte Le Ponant početkom mjeseca, te zatim španjolskog tunolovca Playa de Bakio, pirati su se okomili i na tanker iz Japana koji je prolazio pred obalom Somalije. Brod Takayama je preko radija objavio kako je na njega pucano s jednog glisera, a poruku je primio njemački ratni brod Emden koji nadzire Hormuški tjesnac. Čini se da je bila dovoljna potvrda njemačke mornarice da će doći u pomoć pa da se pirati predomisle: dok je njemački helikopter došao do japanskoga tankera, od pirata više nije bilo ni traga. Nakon tih incidenata kada su napadnuti brodovi pod zastavama Španjolske i Francuske, obje zemlje odlučile su u te vode poslati i svoje ratne brodove jer takvi incidenti tamo nisu rijetkost. Pottengal Mukundan, direktor Međunarodnog pomorskog ureda, kaže da tamo ne funkcioniraju lokalne vlasti, a ni snage reda. Utoliko pirati mogu raditi “što ih je volja i proći nekažnjeno”. U načelu je riječ o otkupnini za otete pomorce i brod, ali obala pred Somalijom nipošto nije jedino opasno mjesto. Štoviše: prema statistikama tog ureda, slučaj piratstva je samo onaj koji se dogodi u međunarodnim vodama i kaos u Somaliji je tu iznimka. Piratski napadi nisu rijetkost: 2007. godine zabilježeno je 263 piratskih prepada i najopasnije su obale pred Nigerijom, Somalijom i takozvani tjesnac Malake između Malezije i Indonezije. Tamo je broj piratskih prepada uvelike opao u posljednjih pet godina i zbog međunarodne akcije, ali i zato što su osiguravajuća društva drastično povećala cijenu polica za brodove koji tamo plove. Pomaže i međunarodni pritisak: donedavno je bilo opasno i pred obalama Brazila, ali je tamošnja vlast u međuvremenu učinila mnogo protiv pirata.
(DW)
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu