Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Predstavljen revolucionarni dizajn zrakoplova, ima jednu veliku prednost nad drugima

Autor: Tomislav Pili
11. veljača 2020. u 11:45
Podijeli članak —
Foto: Getty Images

Jean-Brice Dumont, izvršni potpredsjednik kompanije zadužen za razvoj izjavio je kako je sada pravo vrijeme za propitivanje što ova tehnologija može donijeti.

Europski proizvođač Airbus predstavio je danas na zrakoplovnom sajmu u Sinapuru revolucionarni dizajn zrakoplova koji su mediji već prozvali “letjelicom iz Ratova zvijezda”. Šefovi Airbusa nadaju se da će time dodatno pojačati pritisak na “vječnog rivala”, američku kompaniju Boeing. Koncept zrakoplova koji objedinjuje krilo i trup (Blended Wing Body – BWB) sam po sebi nije nov jer su prva testna ispitivanja takvih letjelica provedena još 40-ih godina. Od letjelica novijeg datuma, BWB koncept je primijenjen kod američkog “nevidljivog” strateškog bombardera B-2.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Glavna prednost takvih zrakoplova je manja potrošnja goriva, a s obzirom da zrakoplovni prijevoznici sve više traže štedljivije letjelice, ne čudi što je Airbus krenuo u razvoj takvog koncepta. Airbusov tehnološki demonstrator naziva se Maveric, a testni letovi 3,2 metra širokog zrakoplova provode se od prošle godine na tajnoj lokaciji u središnjoj Francuskoj, navodi Reuters.

Europski proizvođač Airbus predstavio je danas na zrakoplovnom sajmu u Sinapuru revolucionarni dizajn zrakoplova koji su mediji već prozvali “letjelicom iz Ratova zvijezda”. Šefovi Airbusa nadaju se da će time dodatno pojačati pritisak na “vječnog rivala”, američku kompaniju Boeing. Koncept zrakoplova koji objedinjuje krilo i trup (Blended Wing Body – BWB) sam po sebi nije nov jer su prva testna ispitivanja takvih letjelica provedena još 40-ih godina. Od letjelica novijeg datuma, BWB koncept je primijenjen kod američkog “nevidljivog” strateškog bombardera B-2.

Glavna prednost takvih zrakoplova je manja potrošnja goriva, a s obzirom da zrakoplovni prijevoznici sve više traže štedljivije letjelice, ne čudi što je Airbus krenuo u razvoj takvog koncepta. Airbusov tehnološki demonstrator naziva se Maveric, a testni letovi 3,2 metra širokog zrakoplova provode se od prošle godine na tajnoj lokaciji u središnjoj Francuskoj, navodi Reuters.

Jean-Brice Dumont, izvršni potpredsjednik kompanije zadužen za razvoj izjavio je kako je sada pravo vrijeme za propitivanje što ova tehnologija može donijeti. No, dodao je kako je još prerano reći koliko takav oblik može doprinijeti dizajniranju iduće generacije zrakoplova srednjeg doleta, predviđenih poslije 2030. godine. Airbus sada proučava kako dizajnirati putničku kabinu u BWB zrakoplovima te kako ih opsluživati u zračnim lukama. Jedno od neriješenih pitanje jest i hoće li takav zrakoplov imati prozore ili će unutar kabine imati video zaslone kako bi putnici imali dojam vanjskog okruženja.

Autor: Tomislav Pili
11. veljača 2020. u 11:45
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close