Dok se crni oblaci nadvijaju nad novine u zapadnom svijetu, u zemljama u razvoju teško da može biti bolje. Novine iza kojih stoje ili vlade ili međunarodne korporacije doživljavaju procvat, privlače čitatelje i oglasne dolare. Čitanje novina nešto je čemu se teži i što je u suprotnosti situaciji na zapadu. “Svatko tko zna čitati i pisati još pomalo je čudan”, kaže Rajesh Kalra, dugogodišnji novinar i glavni urednik IndiaTimesa, internetskog dijela Times Groupe koja izdaje The Times of India. Novine imaju nakladu od 3,5 milijuna primjera i hvale se da su najveće novine na engleskom jeziku na svijetu. Times Groupa je ovog proljeća predstavila četiri nova izdanja u četiri indijska grada. “Kada ljudi nauče čitati, žele to pokazati svima, a najbolja stvar da budete viđeni jest da čitate novine”, kaže Kalra. Broj pismenih u Indiji je oko 61 posto, prema podacima UNESCO-a, no kod mladih iznosi iznad 76 posto što znači da se poboljšava obrazovanost. Prema podacima Svjetske udruge novinskih izdavača, broj dnevnih novina porastao je sa 185 u 2005., na 287 u 2006. godini. Globalno se sve više troši na oglašavanje, pa je tako 2007. godine potrošeno 125 milijardi dolara, a 2010. očekuje se 130 milijardi dolara, i to zahvaljujući rastu u zemljama u razvoju. U Sjevernoj Americi taj trend je obrnut i vidi se pad od 7,9 posto u 2007. godini. Porast dobiti na mnogim tržištima u razvoju pripisuje se među ostalim povećanoj potrebi za poslovnim vijestima jer sve više čitatelja ulaže na domaćem i stranim tržištima. Istodobno, s rastom globalne povezanosti investitori mogu ulagati na nekad nedostupnim tržištima. “Vidimo golem potencijal na tržištima u razvoju. Tamo su sve veći zahtjevi za dobrim industrijskim i poslovnim analizama”, kaže John Ridding, glavni direktor londonskog Financial Timesa.
Dok se crni oblaci nadvijaju nad novine u zapadnom svijetu, u zemljama u razvoju teško da može biti bolje. Novine iza kojih stoje ili vlade ili međunarodne korporacije doživljavaju procvat, privlače čitatelje i oglasne dolare. Čitanje novina nešto je čemu se teži i što je u suprotnosti situaciji na zapadu. “Svatko tko zna čitati i pisati još pomalo je čudan”, kaže Rajesh Kalra, dugogodišnji novinar i glavni urednik IndiaTimesa, internetskog dijela Times Groupe koja izdaje The Times of India. Novine imaju nakladu od 3,5 milijuna primjera i hvale se da su najveće novine na engleskom jeziku na svijetu. Times Groupa je ovog proljeća predstavila četiri nova izdanja u četiri indijska grada. “Kada ljudi nauče čitati, žele to pokazati svima, a najbolja stvar da budete viđeni jest da čitate novine”, kaže Kalra. Broj pismenih u Indiji je oko 61 posto, prema podacima UNESCO-a, no kod mladih iznosi iznad 76 posto što znači da se poboljšava obrazovanost. Prema podacima Svjetske udruge novinskih izdavača, broj dnevnih novina porastao je sa 185 u 2005., na 287 u 2006. godini. Globalno se sve više troši na oglašavanje, pa je tako 2007. godine potrošeno 125 milijardi dolara, a 2010. očekuje se 130 milijardi dolara, i to zahvaljujući rastu u zemljama u razvoju. U Sjevernoj Americi taj trend je obrnut i vidi se pad od 7,9 posto u 2007. godini. Porast dobiti na mnogim tržištima u razvoju pripisuje se među ostalim povećanoj potrebi za poslovnim vijestima jer sve više čitatelja ulaže na domaćem i stranim tržištima. Istodobno, s rastom globalne povezanosti investitori mogu ulagati na nekad nedostupnim tržištima. “Vidimo golem potencijal na tržištima u razvoju. Tamo su sve veći zahtjevi za dobrim industrijskim i poslovnim analizama”, kaže John Ridding, glavni direktor londonskog Financial Timesa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu