Spajanjem brazilsko-belgijskog pivovarskog giganta InBeva s najvećim američkim proizvođačem Anheuser-Busch, ponovno se mijenja poredak na svjetskom vrhu. Nova kompanija koja će se zvati Anheuser-Busch InBev zauzet će lidersku poziciju i skinuti s trona britanskog diva SABMiller koji je lani osvojio tu poziciju s proizvedenih 270 milijuna hektolitara piva. Za razliku od njih, InBev je lani proizveo “tek” 230 milijuna hektolitara, no očekuje se da će nova kompanija A-B InBev godišnje proizvoditi nedostižnih 460 milijuna hektolitara.
Bezosjećajni rezač
Prema lanjskim izvješćima, InBev je ostvario 22,5 milijarde dolara prihoda, a A-B 16,7 milijardi dolara. Nova će kompanija pod sobom imati više od četvrtine svjetskog tržišta piva što utjeruje strah u kosti svim konkurentima. No, boje se i u Americi, ali zbog otkaza jer brazilsko-belgijsku kompaniju prati glas bezosjećajnog rezača suvišnih troškova. InBev je velika svjetska kompanija koja širom svijeta ima više od 200 brendova piva, od kojih su najpoznatiji Stella Artois i Beck’s, ali zato na tržištu SAD-a drži zanemarivu količinu tržišta. Njihov novi partner A-B, čiji je najpoznatiji brend Budweiser, zato drži 49 posto tržišta SAD-a. Iz Zagrebačke pivovare koja je u vlasništvu InBeva, poručili su da su izuzetno uzbuđeni zbog ovog spajanja i mogućnosti koje će A-B InBev kombinacija donijeti njihovim zaposlenicima, kao i potrošačima, veletrgovcima, poslovnim partnerima, dioničarima i društvu. “Očekujemo da će Zagrebačka pivovara nastaviti igrati važnu ulogu u InBevovom poslovanju. Piva koja proizvodimo u Hrvatskoj, naši posvećeni djelatnici te lojani potrošači pomogli su izgraditi InBev u uspješnu kompaniju kakva je danas. Očekujemo da će ovim spajanjem novo poglavlje u našoj povijesti biti jednako obećavajuće, ako ne i još više”, kažu u Zagrebačkoj pivovari, ne želeći ničim više komentirati najavljeno preuzimanje. Prema nekim procjenama hrvatsko tržište ne bi trebalo osjetiti veće promjene zbog ovog spajanja, a iz razgovora s nekim od predstavnika ostalih pivovara u Hrvatskoj, čini se da se nitko ne brine zbog novog svjetskog lidera. Hrvatsko tržište ionako je već poprilično zasićeno domaćim i svjetskim pivskim brendovima, pa ulazak nekog novog piva teško da bi narušio sadašnje odnose. Osim toga, u hrvatskim trgovinama može se kupiti i američki Budweiser kojeg proizvodi A-B, kao i češki Budweiser Budvar kojeg dobavlja Carlsberg Croatia, no rezultati njihove prodaje ne mogu se natjecati s brojkama najpopularnijih piva.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu