Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Najveće pivarsko spajanje neće bitnije utjecati na hrvatsko tržište

Autor: Saša Vejnović
17. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Nova kompanija Anheuser-Busch InBev proizvodit će 460 mil. hektolitara piva i imati 40 mlrd. eura prihoda

Spajanjem brazilsko-belgijskog pivovarskog giganta InBeva s najvećim američkim proizvođačem Anheuser-Busch, ponovno se mijenja poredak na svjetskom vrhu. Nova kompanija koja će se zvati Anheuser-Busch InBev zauzet će lidersku poziciju i skinuti s trona britanskog diva SABMiller koji je lani osvojio tu poziciju s proizvedenih 270 milijuna hektolitara piva. Za razliku od njih, InBev je lani proizveo “tek” 230 milijuna hektolitara, no očekuje se da će nova kompanija A-B InBev godišnje proizvoditi nedostižnih 460 milijuna hektolitara.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Bezosjećajni rezač
Prema lanjskim izvješćima, InBev je ostvario 22,5 milijarde dolara prihoda, a A-B 16,7 milijardi dolara. Nova će kompanija pod sobom imati više od četvrtine svjetskog tržišta piva što utjeruje strah u kosti svim konkurentima. No, boje se i u Americi, ali zbog otkaza jer brazilsko-belgijsku kompaniju prati glas bezosjećajnog rezača suvišnih troškova. InBev je velika svjetska kompanija koja širom svijeta ima više od 200 brendova piva, od kojih su najpoznatiji Stella Artois i Beck’s, ali zato na tržištu SAD-a drži zanemarivu količinu tržišta. Njihov novi partner A-B, čiji je najpoznatiji brend Budweiser, zato drži 49 posto tržišta SAD-a. Iz Zagrebačke pivovare koja je u vlasništvu InBeva, poručili su da su izuzetno uzbuđeni zbog ovog spajanja i mogućnosti koje će A-B InBev kombinacija donijeti njihovim zaposlenicima, kao i potrošačima, veletrgovcima, poslovnim partnerima, dioničarima i društvu. “Očekujemo da će Zagrebačka pivovara nastaviti igrati važnu ulogu u InBevovom poslovanju. Piva koja proizvodimo u Hrvatskoj, naši posvećeni djelatnici te lojani potrošači pomogli su izgraditi InBev u uspješnu kompaniju kakva je danas. Očekujemo da će ovim spajanjem novo poglavlje u našoj povijesti biti jednako obećavajuće, ako ne i još više”, kažu u Zagrebačkoj pivovari, ne želeći ničim više komentirati najavljeno preuzimanje. Prema nekim procjenama hrvatsko tržište ne bi trebalo osjetiti veće promjene zbog ovog spajanja, a iz razgovora s nekim od predstavnika ostalih pivovara u Hrvatskoj, čini se da se nitko ne brine zbog novog svjetskog lidera. Hrvatsko tržište ionako je već poprilično zasićeno domaćim i svjetskim pivskim brendovima, pa ulazak nekog novog piva teško da bi narušio sadašnje odnose. Osim toga, u hrvatskim trgovinama može se kupiti i američki Budweiser kojeg proizvodi A-B, kao i češki Budweiser Budvar kojeg dobavlja Carlsberg Croatia, no rezultati njihove prodaje ne mogu se natjecati s brojkama najpopularnijih piva.

Spajanjem brazilsko-belgijskog pivovarskog giganta InBeva s najvećim američkim proizvođačem Anheuser-Busch, ponovno se mijenja poredak na svjetskom vrhu. Nova kompanija koja će se zvati Anheuser-Busch InBev zauzet će lidersku poziciju i skinuti s trona britanskog diva SABMiller koji je lani osvojio tu poziciju s proizvedenih 270 milijuna hektolitara piva. Za razliku od njih, InBev je lani proizveo “tek” 230 milijuna hektolitara, no očekuje se da će nova kompanija A-B InBev godišnje proizvoditi nedostižnih 460 milijuna hektolitara.

Bezosjećajni rezač
Prema lanjskim izvješćima, InBev je ostvario 22,5 milijarde dolara prihoda, a A-B 16,7 milijardi dolara. Nova će kompanija pod sobom imati više od četvrtine svjetskog tržišta piva što utjeruje strah u kosti svim konkurentima. No, boje se i u Americi, ali zbog otkaza jer brazilsko-belgijsku kompaniju prati glas bezosjećajnog rezača suvišnih troškova. InBev je velika svjetska kompanija koja širom svijeta ima više od 200 brendova piva, od kojih su najpoznatiji Stella Artois i Beck’s, ali zato na tržištu SAD-a drži zanemarivu količinu tržišta. Njihov novi partner A-B, čiji je najpoznatiji brend Budweiser, zato drži 49 posto tržišta SAD-a. Iz Zagrebačke pivovare koja je u vlasništvu InBeva, poručili su da su izuzetno uzbuđeni zbog ovog spajanja i mogućnosti koje će A-B InBev kombinacija donijeti njihovim zaposlenicima, kao i potrošačima, veletrgovcima, poslovnim partnerima, dioničarima i društvu. “Očekujemo da će Zagrebačka pivovara nastaviti igrati važnu ulogu u InBevovom poslovanju. Piva koja proizvodimo u Hrvatskoj, naši posvećeni djelatnici te lojani potrošači pomogli su izgraditi InBev u uspješnu kompaniju kakva je danas. Očekujemo da će ovim spajanjem novo poglavlje u našoj povijesti biti jednako obećavajuće, ako ne i još više”, kažu u Zagrebačkoj pivovari, ne želeći ničim više komentirati najavljeno preuzimanje. Prema nekim procjenama hrvatsko tržište ne bi trebalo osjetiti veće promjene zbog ovog spajanja, a iz razgovora s nekim od predstavnika ostalih pivovara u Hrvatskoj, čini se da se nitko ne brine zbog novog svjetskog lidera. Hrvatsko tržište ionako je već poprilično zasićeno domaćim i svjetskim pivskim brendovima, pa ulazak nekog novog piva teško da bi narušio sadašnje odnose. Osim toga, u hrvatskim trgovinama može se kupiti i američki Budweiser kojeg proizvodi A-B, kao i češki Budweiser Budvar kojeg dobavlja Carlsberg Croatia, no rezultati njihove prodaje ne mogu se natjecati s brojkama najpopularnijih piva.

Sudski spor
Inače, češka i američka pivovara svojedobno su vodile sudski spor zbog samog imena piva. A-B je registrirao pivo Budweiser još 1877. godine, no češki pivari iz grada České Budejovice poveli su sudski spor zbog krađe patenta. Kako je američko pivo od svog nastanka do danas zadobilo vlastite karakteristike, dogovoreno je da će A-B u Europi svoje pivo prodavati pod nazivom Bud ili Anheuser-Busch B. Česi svoje pivo izvoze pod imenom Budweiser Budvar. Britanski SABMiller, žestoki konkurent novom globalnom divu, nastao je 2002. godine, nakon što je South African Breweries kupila američki Miller Brewing Company. Sjedište kompanije je u Londonu, a ima oko 67 tisuća zaposlenih. Od poznatijih globalnih brendova SABMiller je vlasnik pivskog brenda Pilsner Urquell. SABMiller je 2005. godine ušao i na kinesko tržište kupivši 29,6 posto dionica najstarije kineske pivovare Harbin Brewery. Na globalnom pivarskom tržištu svakako je zanimljiv i britanski Diageo u čijem su vlasništvu vrlo cijenjena piva kao što su Guinness, Smithwick’s, Red Stripe, Harp Lager i Kilkenny.




Autor: Saša Vejnović
17. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close