Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Louis Vuitton napada malog proizvođača likera: Građani uzvraćaju podrškom

Autor: Poslovni.hr
05. lipanj 2025. u 09:28
Podijeli članak —
European fashion stores in New York as Trump threatens tariffs on trade with European Union

Francuski luksuzni brend Louis Vuitton podnio je tužbu protiv portugalskog proizvođača likera Licores do Vale, tvrdeći da njihov logo previše podsjeća na prepoznatljivi LV monogram, što otvara novu pravnu bitku oko zaštite brenda.

Louis Vuitton, globalno poznata modna kuća, podnijela je tužbu protiv male portugalske destilerije Licores do Vale zbog navodne povrede prava na žig. Francuski div tvrdi da upotreba inicijala LV na bocama portugalskog likera predstavlja “gotovo potpunu reprodukciju” njihovog slavnog logotipa, i to na verbalnoj, fonetskoj i konceptualnoj razini. Posebno naglašavaju da su oba brenda registrirana u istoj kategoriji proizvoda, što dodatno povećava mogućnost zabune među potrošačima.

S druge strane, vlasnik Licores do Vale, André Ferreira, tvrdi da je logo nastao iz sasvim drugih motiva. “L” u logotipu označava “liqueurs” (likeri), “V” je za “valley” (dolina), a okrenuto slovo V simbolizira planine koje okružuju mjesto Longos Vales, dok su listići u dizajnu inspirirani prirodom. Ferreira naglašava da je sve započelo kao hobi te da proizvodi još nisu ni stigli na police trgovina. Prijavu za zaštitu žiga podnio je u kolovozu 2024., a odobrena je u siječnju 2025. godine. Međutim, Louis Vuitton je pravnim putem osporio tu registraciju, čime je budućnost brenda Licores do Vale postala neizvjesna.

Ovaj slučaj izazvao je veliku pažnju na društvenim mrežama, gdje korisnici masovno izražavaju podršku malom portugalskom proizvođaču. Mnogi smatraju da je riječ o klasičnom primjeru borbe “Davida protiv Golijata”, gdje moćni globalni brend koristi svoju snagu protiv lokalnog poduzetnika. Licores do Vale trenutno ima nešto više od 1.000 pratitelja na Instagramu, dok Louis Vuitton raspolaže neusporedivo većim resursima i globalnom prepoznatljivošću.

Pravni stručnjaci ističu da će ishod ovog spora ovisiti o interpretaciji sličnosti logotipa i potencijalnoj zabuni potrošača. No, bez obzira na sudsku odluku, slučaj je već donio veliku vidljivost portugalskom brendu, koji sada koristi neočekivani publicitet za promociju svojih proizvoda.

Ova pravna bitka još jednom otvara pitanje granica zaštite intelektualnog vlasništva i odnosa snaga između globalnih korporacija i malih lokalnih proizvođača.

Autor: Poslovni.hr
05. lipanj 2025. u 09:28
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close