‘Koronavirus je crni labud 2020. godine’

Autor: Bernard Ivezić , 10. ožujak 2020. u 10:17
Photo: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Sequoia Capital usporila je investicije, a tvrtke među kojima su Apple, Google, Oracle i PayPal – upozorila da srežu troškove i pripreme se za nekoliko loših kvartala.

Nakon što je u siječnju najveći VC igrač u SAD-u Sequoia Capital naglo usporio planirani petogodišnji tempo investicija, uloživši dosad manje od 20 posto svog 8 milijardi dolara teškog Global Growth Funda III, sada je poslao i pismo osnivačima startupa u koje je uložio da se pripreme za neočekivano. Razlog je epidemija koronavirusa.
Sequoia Capital najviše ulaže u Sjevernoj Americi, Europi, Izraelu, Indiji i Kini, a osim manjih igrača fond ulaže i u Apple, Google, Instagram, LinkedIn, Oracle, PayPal, Yahoo i YouTube.
Tvrtke u koje je uložila Sequoia je upozorila da je “koronavirus crni labud 2020. godine”. Crni labud je termin za neočekivani događaj s dalekosežnim posljedicama. Kao primjeri takvih događaja navode se izum interneta ili osobnih računala.

“U trenutku kad su ugroženi životi, nadamo se da će se uvjeti poboljšati što prije. U tromjesečju se moramo pripremiti za turbulenciju i moramo promisliti o scenarijima koji bi se mogli realizirati”, piše Sequoia.

Vodeći američki VC igrač pozvao je svoje startupe da revidiraju način na koji troše gotovinu i da se upitaju mogu li izdržati nekoliko kvartala zaredom s lošijim priljevom prihoda. Usto, fond je upozorio osnivače da neće biti u mogućnosti tražiti dodatan kapital ako se ovo stanje nastavi, ali i da je prije ulagao u teškim razdobljima kakvo je ovo.

Kako je Poslovni dnevnik pisao krajem siječnja, koronavirus je najveća prijetnja globalnim igračima kojima imaju složene dobavne lance. To u praksi ne isključuje gotovo niti jednu međunarodnu kompaniju s obzirom na to da se Kina prometnula u posljednjim desetljećima u glavnu svjetsku tvornicu, a koronavirus se dosad proširio u takoreći sve države svijeta. Američke luke već bilježe 20 posto manji promet, a prvi udar doživjele su automobilske i IT industrija, a zatim i avio i druge prijevozničke industrije kao i turizam.

Sequoia vrlo neuvijeno startupima poručuje da srežu troškove i pripreme se na loše kvartale.
“Nakon što smo izdržali svaku krizu u posljednjih 50 godina nešto smo naučili, a to je da nitko ne žali kad napravi brze i odlučne korekcije da bi se prilagodio tržišnoj situaciji. U vrijeme pada gospodarske aktivnosti, razina prihoda i gotovine uvijek pada brže od troškova. Na neki način, u tom smislu, biznisi preslikavaju procese koje možemo primijetiti u biologiji. Kako je Darwin sažeo, oni koji preživljavaju nisu nužno ni najsnažniji ni najpametniji već najprilagodljiviji na promjenu”, piše Sequoia tvrtkama u koje je uložila.

Komentirajte prvi

New Report

Close