Prabhu Kumar na Amazonu je pronašao željenu knjigu za 10 dolara, no za troškove dostave morao je platiti dodatnih 9 dolara. Odsad Prabhu kupuje na stranici FlipKart.com, što je svojevrsna indijska verzija Amazona, a kupljena se roba dostavlja unutar 24 sata bez dodatnih troškova.
Ne treba čak ni platiti dok mu kurir kupljeno ne donese na vrata, a platiti može gotovinom ili karticom. “Mislim da ovo savršeno odgovara indijskom mentalitetu”, kaže programer Prabhu. Deseci tvrtki koje se bave elektroničkom trgovinom nedavno su pokrenute zbog sve većeg korištenja internetom u Indiji, no mnogi Indijci ipak nisu spremni koristiti se kreditnim karticama za plaćanje putem interneta. Prodavatelji, stoga, moraju na razne načine pokušati pridobiti kupce. Može se plaćati gotovinom po dostavi, a dostavljači daju sve od sebe da pošiljke do kupaca stignu što prije. Internetska prodaja i dalje je manji dio ukupne maloprodajne potrošnje – prema jednoj procjeni radi se o 10 milijardi dolara, što je neznatno u odnosu na indijsko tržište maloprodaje vrijedno 500 milijardi dolara – no sve brže raste. Prema podacima FlipKarta, u posljednjoj su financijskoj godini ostvarili prihod od 11 milijuna dolara, a trenutno bilježe prodaju od otprilike 10 milijuna rupija dnevno. SnapDeal.com, stranica za kuponsku prodaju, ove godine očekuje prodaju od 1,5 milijardi dolara, a 2010. godine nisu zaradili gotovo ništa. Vodstvo tvrtke Future Group, najveće maloprodajne tvrtke u Indiji, izjavilo je da će im se dnevna internetska prodaja do ožujka utrostručiti. “Ovo je najveći poslovni pomak u Indiji”, smatra Kishore Biyani, osnivač i izvršni direktor Future Group. Brzi je rast privukao ulagače, koji su u posljednjih 12 mjeseci u 20 tvrtki koje se bave internetskom prodajom uložili 183 milijuna dolara, čime je, prema navodima tvrtke za istraživanje tržišta Venture Intelligence, ostvaren porast u odnosu na prethodno godišnje razdoblje, kad je u 13 tvrtki uložen 61 milijun dolara. I američke tvrtke koje se bave prodajom putem interneta prate zbivanja u Indiji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kad se indijci razmašu di će im biti kraj 🙂
Uključite se u raspravu