Ikein legendarni proizvod dobiva novo ruho, najavljeno kad ga možemo očekivati

Autor: Goran Jungvirth , 27. veljača 2020. u 14:45
Photo: Press Association/PIXSELL

Novi proizvod dio je šireg pritiska na ekološku održivost Ikee koji će, kako se očekuje, učiniti poslovnu klimu pozitivnom do 2030. godine.

Nove, bezmesne okruglice IKEA-e stižu u Europu u kolovozu.

Bezmesne okruglice bit će na raspolaganju u približno 290 europskih prodavaonica počevši od kolovoza ove godine, potvrdila je tvrtka za The Verge, a druga tržišta trebala bi ih dobiti nekoliko mjeseci kasnije. Takozvana „biljna okruglica” osmišljena je tako da izgleda i ima okus kao meso, a napravljena je od kombinacije bjelančevina od graška, zobi, jabuka i krumpira. Ikea kaže da ima klimatski otisak koji je 96 posto manji od izrade njezinih tradicionalnih mesnih okruglica od svinjetine i govedine. Ikea je prošle godine prodala preko 1 milijardu mesnih okruglica.

Ovo nije prva bezmesna okruglica koju je Ikea uvela. Započela je prodaju vege okruglice još 2015. godine. Međutim, kaže se kako je nova namijenjena kupcima koji žele jesti manje mesa, ali „bez ugrožavanja poznatog okusa i teksture mesnih okruglica Ikea”. Biljne okruglice bit će svježe dostupne u Ikea restoranima, gdje se mesne okruglice obično poslužuju s tradicionalnim pire krumpirom i umakom od vrhnja. Ikea također kaže da ćete ih moći kupiti zamrznute u njihovim prodavaonicama i jesti kod kuće.

Ekološki napori

Ikea je također iskušala vegetarijanske verzije svoje druge hrane. U kolovozu 2018. tvrtka je uvela vegetarijansku verziju svog hot-doga, kojeg je prodala 10 milijuna u prvoj godini prodaje. Potom je u travnju 2019. uvela vegansku verziju svog sladoleda od jagoda. 

Ukupno gledano, 680 milijuna ljudi pojelo je hranu iz spomenute trgovine 2019. godine, što bi moglo značiti veliku uštedu ugljika ako se znatan dio prebaci na alternativnu biljnu ili vegansku hranu.

Biljna okruglica dio je šireg pritiska na ekološku održivost Ikee koji će, kako se očekuje, učiniti poslovnu klimu pozitivnom do 2030. godine, što znači da općenito želi ukloniti više ugljika iz atmosfere nego što emitira. Ostale inicijative uključuju nabavku drva za namještaj iz održivijih izvora, eksperimentiranje s renoviranjem proizvoda, korištenje recikliranijih materijala i testiranje uporabe održivog biogoriva za brodske kontejnere koji prevoze njegove proizvode.

Prvi put: Ekološki otisak smanjen dok je prodaja rasla

Ikea kaže kako su prošle godine emisije ugljika iz njezinih materijala, proizvodnje, opskrbnog lanca i uporabe proizvoda smanjene za 4,3 posto, unatoč povećanju prodaje za 6,5 posto. To je prvi put da je ekološki otisak smanjen dok je posao rastao. Korištenje obnovljive energije i povećanje ekološke učinkovitosti proizvoda odgovorni su za smanjenje emisija, priopćila je tvrtka.

Ikea nije jedina tvrtka koja se pomamila za lažnim mesom. U posljednjih nekoliko godina fast-food lanci, uključujući Burger King, KFC i Subway, eksperimentirali su ili izbacili biljne verzije tradicionalnih mesnih jela. Partneri su im specijalisti za proizvode bez mesa tvrtke Impossible Foods i Beyond Meat.

Komentirajte prvi

New Report

Close