Hamburgeri i krafne stvaraju diva od 18 milijardi dolara

Autor: Tomislav Pili , 26. kolovoz 2014. u 10:05
Burzovna vrijednost Tim Hortonsa iznosi 8,4 mlrd. dolara/REUTERS

Iz ovog braka više će profitirati izvan Amerike nepoznati Tim Hortons jer će mu Burger King pomoći u globalnom iskoraku.

Kreće preslagivanje u globalnoj industriji brze hrane.

Američki lanac restorana brze hrane Burger King koji je nedavno otvorio i svoj prvi restoran u Hrvatskoj namjerava preuzeti kanadski lanac kafeterija Tim Hortons. O njihovim razgovorima već se neko vrijeme šuška u američkim medijima, a da u tome ipak ima istine potvrdile su obje tvrtke u nedjelju navečer.Kako su naveli u svom priopćenju, spajanjem bi se stvorila treća najveća svjetska kompanija u industriji brze hrane s tržišnom kapitalizacijom od približno 18 milijardi dolara. Nova, spojena kompanija imala bi sjedište u Kanadi, a razlog takvom izboru sjedišta je prozaičan – u Kanadi je manje porezno opterećenje nego u SAD-u. To ujedno znači i da Burger King više neće imati sjedište u SAD-u.

 

3,3mlrd.

dolara platio je većinski dioničar Burger Kinga za dionice

Od ostalih detalja ovog povezivanja vrijedi istaknuti da će većinski dioničar Burger Kinga, njujorški investicijski fond 3G Capital, držati i većinski udjel u novom entitetu. Ostatak dionica držat će postojeći mali dioničari Tim Hortonsa i Burger Kinga. Prema podacima Thomson  Reutersa, 3G Capital trenutno drži 70 posto udjela u Burger Kingu. Inače, fond je većinski udjel u najvećem rivalu McDonald'sa kupio 2010. godine za približno 3,3 milijarde dolara. Podsjetimo, Burger King je u to vrijeme bio u priličnim poslovnim problemima.

No, sada se otvara nova era za ovu američko-kanadsku fast-food alijansu. Kako navode američki mediji, obje će tvrtke nastaviti poslovati pod svojim sadašnjim, prepoznatljivim brendovima, a uštede u poslovanju namjeravaju postići iz dijeljenja zajedničkih korporativnih resursa.Inače, iz ovog braka bi više mogao profitirati Tim Hortons kojem bi ovo povezivanje moglo pomoći u globalnom iskoraku. Iako u Kanadi ima gotovo legendarni status, ovaj lanac kafeterija praktički je nepoznat u ostatku svijeta. Naime, kompanija posluje na 3500 lokacija u Kanadi te 850 lokacija u SAD-u. Burger King s druge pak strane posluje u gotovo stotinu država u kojima ima otvoreno 13.000 restorana.

Komentirajte prvi

New Report

Close