Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Globalna financijska kriza povećala ulaganja u dijamante

Autor: Dario Kuntić
13. listopad 2008. u 00:00
Podijeli članak —

Od svog dragog kamenja najviše se isplati ulagati u dijamante, čija cijena u posljednjih stotinjak godina nije doživjela pad

Kako je globalna financijska kriza poljuljala gotovo sve svjetske burze, cijena dragog kamenja rekordno je porasla. Razlog leži u činjenici da se investiranje u drago kamenje, s obzirom na sigurnost, prihode i likvidnost, smatra jednom od najboljih investicija. Od sveg dragog kamenja najviše se ipak isplatli investirati u dijamante, čija cijena u posljednjih stotinjak godina nije doživjela pad.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Trgovina dijamantima iz godinu u godinu sve je veća. Prema podacima rudarske kompanije Rio Tinto, ukupna prodaja dijamanata u svijetu kreće se oko 60 milijardi dolara godišnje. Vrijednost dijamanata u posljednjih nekoliko desetljeća porasla je u prosjeku između pet i deset posto. Na njihovu cijenu uvelike utječu i globalne nestabilnosti, poput sadašnje financijske krize, s obzirom da investitori traže veću sigurnost i povećavaju ulaganja u dijamante. Prošle je godine rast cijena dijamanata, prema podacima Diamonds International Corporationa (D.I.C), iznosio do 57 posto. Vrijednosti investicijskih dijamanta kreću se, kako kaže generalni direktor češke tvrtke za prodaju dijamanata D.I.C., koja ima zastupništvo i u Hrvatskoj, Premysl Synek, od jednog karata, što odgovara približnoj vrijednosti od 8000 eura. Synek naglašava kako su najtraženiji i investicijski nainteresantniji dijamanti oni od tri karata naviše, čija cijena dosegne i 60.000 eura. Dijamanti imaju veliku prednost nad ostalom robom, jer se može kupiti u Europi, a prodati u Americi, te se stoga može koristiti i kao platežno sredstvo. Ipak, postoje ograničenja. Naime, dijamant može predstavljati i problematičnu investiciju. Dijamant nije dragi kamen koji ćete samo tako prodati kod lokalnog draguljara, već će ga kupiti samo iskusni trgovac. Drugi problem leži u tome što neovlašteni kupci dijamanata za kamen moraju platiti maloprodajnu cijenu, a kada ga prodaju ovlaštenom kupcu, za njega dobiju veleprodajnu cijenu, što im se ne isplati. Osim toga, u takvoj trgovini uvijek ostaje mjesta i za kriminal, pa bi vas mogli optužiti i za “švercanje” dijamantima. Svjetsko središte proizvodnje i distribucije dijamanata nalazi se u belgijskom gradu Antverpenu, preko kojega pređe oko 80 posto svih neobrađenih dijamanata, 50 posto svih obrađenih dijamanata te više od 50 posto neobrađenih, obrađenih i sintetičkih dijamanata. Antverpen ipak ne drži čelno mjesto u prodaji tog dragog kamena, već je to mjesto pripalo New Yorku, u kojemu se, zajedno s ostatkom Sjedinjenih Država, proda 80 posto svih dijamanata. Najveći postotak trgovine dijamantima nalazi se pod kontrolom grupacije De Beers, koja, prema većini izvora, kontrolira oko 50 posto svjetske trgovine neobrađenim dijamantima i odgovorna je za održavanje stabilnosti tržišta i kontroliranje cijena. Što se tiče samog vađenja dijamanata, najslavni proizvođač je Južnoafrička Republika. U Africi se dijamanti također vade i u Bocvani, Namibiji Lesotu, Zairu, Obali Bjelokosti i drugim zemljama. Dijamanti se također vade i u Indiji (s Borneom do 18. stoljeća jedini proizvođač), Australiji, Brazilu, Venezueli, Rusiji i Kanadi. No iako se najkvalitetniji dijamanti vade u nasiromašnijim zemljama, one od toga imaju najmanje koristi. Siromašni radnici koji rade na njihovu vađenju bijedno su plaćeni, a profite, kao i obično, pokupe najveći.

Kako je globalna financijska kriza poljuljala gotovo sve svjetske burze, cijena dragog kamenja rekordno je porasla. Razlog leži u činjenici da se investiranje u drago kamenje, s obzirom na sigurnost, prihode i likvidnost, smatra jednom od najboljih investicija. Od sveg dragog kamenja najviše se ipak isplatli investirati u dijamante, čija cijena u posljednjih stotinjak godina nije doživjela pad.

Trgovina dijamantima iz godinu u godinu sve je veća. Prema podacima rudarske kompanije Rio Tinto, ukupna prodaja dijamanata u svijetu kreće se oko 60 milijardi dolara godišnje. Vrijednost dijamanata u posljednjih nekoliko desetljeća porasla je u prosjeku između pet i deset posto. Na njihovu cijenu uvelike utječu i globalne nestabilnosti, poput sadašnje financijske krize, s obzirom da investitori traže veću sigurnost i povećavaju ulaganja u dijamante. Prošle je godine rast cijena dijamanata, prema podacima Diamonds International Corporationa (D.I.C), iznosio do 57 posto. Vrijednosti investicijskih dijamanta kreću se, kako kaže generalni direktor češke tvrtke za prodaju dijamanata D.I.C., koja ima zastupništvo i u Hrvatskoj, Premysl Synek, od jednog karata, što odgovara približnoj vrijednosti od 8000 eura. Synek naglašava kako su najtraženiji i investicijski nainteresantniji dijamanti oni od tri karata naviše, čija cijena dosegne i 60.000 eura. Dijamanti imaju veliku prednost nad ostalom robom, jer se može kupiti u Europi, a prodati u Americi, te se stoga može koristiti i kao platežno sredstvo. Ipak, postoje ograničenja. Naime, dijamant može predstavljati i problematičnu investiciju. Dijamant nije dragi kamen koji ćete samo tako prodati kod lokalnog draguljara, već će ga kupiti samo iskusni trgovac. Drugi problem leži u tome što neovlašteni kupci dijamanata za kamen moraju platiti maloprodajnu cijenu, a kada ga prodaju ovlaštenom kupcu, za njega dobiju veleprodajnu cijenu, što im se ne isplati. Osim toga, u takvoj trgovini uvijek ostaje mjesta i za kriminal, pa bi vas mogli optužiti i za “švercanje” dijamantima. Svjetsko središte proizvodnje i distribucije dijamanata nalazi se u belgijskom gradu Antverpenu, preko kojega pređe oko 80 posto svih neobrađenih dijamanata, 50 posto svih obrađenih dijamanata te više od 50 posto neobrađenih, obrađenih i sintetičkih dijamanata. Antverpen ipak ne drži čelno mjesto u prodaji tog dragog kamena, već je to mjesto pripalo New Yorku, u kojemu se, zajedno s ostatkom Sjedinjenih Država, proda 80 posto svih dijamanata. Najveći postotak trgovine dijamantima nalazi se pod kontrolom grupacije De Beers, koja, prema većini izvora, kontrolira oko 50 posto svjetske trgovine neobrađenim dijamantima i odgovorna je za održavanje stabilnosti tržišta i kontroliranje cijena. Što se tiče samog vađenja dijamanata, najslavni proizvođač je Južnoafrička Republika. U Africi se dijamanti također vade i u Bocvani, Namibiji Lesotu, Zairu, Obali Bjelokosti i drugim zemljama. Dijamanti se također vade i u Indiji (s Borneom do 18. stoljeća jedini proizvođač), Australiji, Brazilu, Venezueli, Rusiji i Kanadi. No iako se najkvalitetniji dijamanti vade u nasiromašnijim zemljama, one od toga imaju najmanje koristi. Siromašni radnici koji rade na njihovu vađenju bijedno su plaćeni, a profite, kao i obično, pokupe najveći.

Činjenice

Rast cijena
Na cijenu dijamanata uvelike utječu globalne nestabilnosti, poput sadašnje financijske krize, s obzirom da investitori traže veću sigurnost i povećavaju ulaganja taj dragi kamen.

Trgovina
Svjetsko središte obrade i trgovine dijamanata nalazi se u Antverpenu, preko kojega pređe 80 posto svih neobrađenih dijamanata te 50 posto obrađenih i više od 50 posto obrađenih, neobrađenih i sintetičkih dijamanata.

Glavni igrač
Najveći postotak trgovine dijamantima odvija se preko tvrtke De Beers, koja kontrolira oko 50 posto svjetske trgovine. Kompanija je također odgovorna za održavanje stabilnosti tržišta dijamantima i kontroliranje cijena.

Autor: Dario Kuntić
13. listopad 2008. u 00:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close