Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Fino balansiranje između potrošnje goriva i duljine putovanja brodom

Autor: Poslovni.hr
13. lipanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

U Španjolskoj i Portugalu prosvjeduju vozači kamiona zbog cijene goriva. U njima su dva štrajkača izgubili živote. Ali što je s onima čija vozila potroše čitavu autocisternu svakog sata – s brodarima?

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U usporedbi s morskim divovima potrošnja cestovnih šlepera izgleda kao potrošnja upaljača za cigarete. Na primjer “Colombo Express” hamburškog Hapag-Lloyda troši 10 tona mazuta na sat! Budući da se cijena mazuta od 2005. udvostručila i sada iznosi nekih 550 dolara po toni, svakog dana za gorivo taj brod potroši oko 130.000 dolara. Malo je smrtnika koji si kod takvog prijevoznog sredstva mogu priuštiti nonšalantno punjenje do vrha. Takav užitak, trasa od Hong Konga do Hamburga, brodskog prijevoznika stoji više od 3 milijuna dolara. Baš kao i kod automobila, vozači koji vole juriti naokolo najveće su platiše na benzinskoj crpki. Ako se taj div sa 100.000 tona tereta natjera “do daske”, jurit će 25 čvorova, ali će i gutati 50 posto više goriva nego da vozi 20 čvorova. Čak i razlika između 23,5 i 20 čvorova znači razliku u potrošnji od oko 35 posto. Problem je što na tako dugačkom putu između Azije i Europe razlika od dva ili tri čvora znači da će čitavo putovanje trajati tri ili četiri dana duže. Brod koji je i sam skup najviše zarađuje kada prevozi nov teret, a ne stari. Zato odluka da flota sporije vozi nije laka, čak i kada je s obzirom na cijenu potrošenog goriva u bržoj vožnji u nekim slučajevima već postalo prihvatljivo rješenje uzeti još jedan brod. Ekološki je mnogo spektakularnije rješenje koje je uveo prijevoznik Beluga iz Bremena: on je od tvrtke Skysails jedan svoj brod opremio jedrom, svojevrsnim padobranom koji se uzdiže nad pramcem broda. Brodar je odlučio polovicu iznosa koja se uštedi na gorivu podijeliti s posadom broda kako bi je motivirao da što češće “diže jedro”. Uštede su na taj način, ruku na srce, vrlo skromne.
(DW)

U Španjolskoj i Portugalu prosvjeduju vozači kamiona zbog cijene goriva. U njima su dva štrajkača izgubili živote. Ali što je s onima čija vozila potroše čitavu autocisternu svakog sata – s brodarima?

U usporedbi s morskim divovima potrošnja cestovnih šlepera izgleda kao potrošnja upaljača za cigarete. Na primjer “Colombo Express” hamburškog Hapag-Lloyda troši 10 tona mazuta na sat! Budući da se cijena mazuta od 2005. udvostručila i sada iznosi nekih 550 dolara po toni, svakog dana za gorivo taj brod potroši oko 130.000 dolara. Malo je smrtnika koji si kod takvog prijevoznog sredstva mogu priuštiti nonšalantno punjenje do vrha. Takav užitak, trasa od Hong Konga do Hamburga, brodskog prijevoznika stoji više od 3 milijuna dolara. Baš kao i kod automobila, vozači koji vole juriti naokolo najveće su platiše na benzinskoj crpki. Ako se taj div sa 100.000 tona tereta natjera “do daske”, jurit će 25 čvorova, ali će i gutati 50 posto više goriva nego da vozi 20 čvorova. Čak i razlika između 23,5 i 20 čvorova znači razliku u potrošnji od oko 35 posto. Problem je što na tako dugačkom putu između Azije i Europe razlika od dva ili tri čvora znači da će čitavo putovanje trajati tri ili četiri dana duže. Brod koji je i sam skup najviše zarađuje kada prevozi nov teret, a ne stari. Zato odluka da flota sporije vozi nije laka, čak i kada je s obzirom na cijenu potrošenog goriva u bržoj vožnji u nekim slučajevima već postalo prihvatljivo rješenje uzeti još jedan brod. Ekološki je mnogo spektakularnije rješenje koje je uveo prijevoznik Beluga iz Bremena: on je od tvrtke Skysails jedan svoj brod opremio jedrom, svojevrsnim padobranom koji se uzdiže nad pramcem broda. Brodar je odlučio polovicu iznosa koja se uštedi na gorivu podijeliti s posadom broda kako bi je motivirao da što češće “diže jedro”. Uštede su na taj način, ruku na srce, vrlo skromne.
(DW)

Autor: Poslovni.hr
13. lipanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close