Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Evaluacija je mjerilo uspjeha

Autor: Poslovni.hr
26. srpanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —

Važna je procjena hoće li se ostvariti ciljevi zacrtani projektom

U tijeku je novo razdoblje natječaja za bespovratne potpore koje država dodjeljuje malom i srednjem poduzetništvu. Vlada najavljuje kako se ovaj oblik pomoći gospodarstvu neće mijenjati, bez obzira na kriznu godinu i značajne rezove u proračunu. U godini kada se učestalo govori o štednji, sve češće se postavlja pitanje koliko potpore zapravo pomažu gospodarstvu i nije li to pogrešan način trošenja novca poreznih obveznika. Jednostavan i konkretan odgovor na ovo pitanje mogli bismo dobiti provođenjem evaluacije sustava potpora, kako na državnoj tako i na lokalnoj razini.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Usporedba podataka
Evaluacija nam pokazuje da li su ostvareni unaprijed određeni ciljevi koji uglavnom uključuju povećanje prihoda i broja zaposlenih, povećanje izvoza, jednostavniji pristup financijskim instrumentima, potpora određenom segmentu industrije ili poticanje korištenja savjetodavnih usluga. Također, procjena rezultata i usporedba rezultata tijekom godina može služiti kao najvažniji alat u određivanju ciljeva i kriterija pojedinog programa.Dva su osnovna načina provođenja analize – kvantitativna i kvalitativna analiza. Kvantitativna analiza se sastoji od prikupljanja i usporedbe statističkih (ekonomskih i drugih) podataka o tvrtkama koje su dobile potporu i grupi sličnih tvrtki (“kontrolna grupa”) koje nisu dobile potporu. Kvalitativna analiza se sastoji od provođenja istraživanja mišljenja voditelja i korisnika programa. Ovaj način uključuje razne tehnike, od studija slučajeva, upitnika, sastanaka i dr. Optimalno bi bilo koristiti oba pristupa jer bi rezultat bio kombinacija objektivnog i subjektivnog mišljenja.

U tijeku je novo razdoblje natječaja za bespovratne potpore koje država dodjeljuje malom i srednjem poduzetništvu. Vlada najavljuje kako se ovaj oblik pomoći gospodarstvu neće mijenjati, bez obzira na kriznu godinu i značajne rezove u proračunu. U godini kada se učestalo govori o štednji, sve češće se postavlja pitanje koliko potpore zapravo pomažu gospodarstvu i nije li to pogrešan način trošenja novca poreznih obveznika. Jednostavan i konkretan odgovor na ovo pitanje mogli bismo dobiti provođenjem evaluacije sustava potpora, kako na državnoj tako i na lokalnoj razini.

Usporedba podataka
Evaluacija nam pokazuje da li su ostvareni unaprijed određeni ciljevi koji uglavnom uključuju povećanje prihoda i broja zaposlenih, povećanje izvoza, jednostavniji pristup financijskim instrumentima, potpora određenom segmentu industrije ili poticanje korištenja savjetodavnih usluga. Također, procjena rezultata i usporedba rezultata tijekom godina može služiti kao najvažniji alat u određivanju ciljeva i kriterija pojedinog programa.Dva su osnovna načina provođenja analize – kvantitativna i kvalitativna analiza. Kvantitativna analiza se sastoji od prikupljanja i usporedbe statističkih (ekonomskih i drugih) podataka o tvrtkama koje su dobile potporu i grupi sličnih tvrtki (“kontrolna grupa”) koje nisu dobile potporu. Kvalitativna analiza se sastoji od provođenja istraživanja mišljenja voditelja i korisnika programa. Ovaj način uključuje razne tehnike, od studija slučajeva, upitnika, sastanaka i dr. Optimalno bi bilo koristiti oba pristupa jer bi rezultat bio kombinacija objektivnog i subjektivnog mišljenja.

Procjena učinaka
Europska komisija sustavno provodi evaluaciju učinka potpora prije i poslije dodjeljivanja potpora. Prije nego što Europska komisija predlaže inicijative, ona ocjenjuje potencijalne gospodarske, socijalne i ekološke posljedice. Procjena učinaka je proces pripremanja dokaza o prednostima i nedostacima programa potpora za donositelje političkih odluka. Nudi nekoliko različitih opcija za postupanje od kojih se odabire najkvalitetnija.

Tatjana Horvath, savjetnica u Sense Consultingu

Autor: Poslovni.hr
26. srpanj 2010. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close