Više od četrdeset godina nakon što je neobrazovan i bez novca u džepu stigao iz Meksika u New York, Felix Sanchez de la Vega Guzman i dalje govori tek osnove engleskog jezika. A unatoč tomu proživio je veliku američku priču o uspjehu. Ulični štand s tortiljama pretvorio je u prehrambeno carstvo vrijedno 19 milijuna dolara koje se proteže od jedne do druge obale Sjedinjenih Američkih Država.
Sanchez pripada malenoj skupini doseljenika koji su u SAD došli praznih džepova i ne znajući engleski jezik te se obogatili do neslućenih razmjera. Iako su generacije doseljenika uspjele ostvariti svoje snove unatoč jezičnoj barijeri, zahvaljujući modernoj tehnologiji uspjeh im je sada još više nadohvat ruke. Uspješni poduzetnici u New Yorku koji ne govore engleski iznikli su iz najvećih skupina doseljenika, uključujući one iz Kine, Južne Koreje te iz država sa španjolskog govornog područja. Mnogi su poduzetnici doseljenici poduzeća osnovali u velikim gradovima u kojima je populacija imigranata dovoljno velika te ih uspijeva izolirati i zaštititi od situacija u kojima bi se od njih zahtijevalo sporazumijevanje na engleskom jeziku. Nakon što u svojim zajednicama uspješno započnu posao, iskorištavaju oruđa suvremene komunikacije, prijevoza i trgovine za osvajanje tržišta u sličnim enklavama diljem svijeta. “Cijelo naše tržište je hispansko”, kaže Sanchez za svoju tvrtku. “Ne treba nam engleski.” Kaže da je novu suradnju danas lako ostvariti, samo jednim jeftinim međugradskim telefonskim pozivom ili s nekoliko poteza na računalu. Sanchez (66) kaže da je oduvijek želio naučiti engleski, ali nikada nije uhvatio vremena za poduku. “Nisam se mogao koncentirati na to”, rekao je tijekom nedavnog intervjua kojeg smo vodili na španjolskom jeziku. Zhang Yulong (39) 1994. godine emigrirao je iz Kine, a danas predsjeda carstvom dodataka za mobilne telefone u New Yorku procijenjenim na vrijednost od preko 30 milijuna dolara godišnje, a koje zapošljava 45 radnika. Kim Ki Chol (59), koji je 1981. godine došao ovamo iz Južne Koreje, u New Yorku je otvorio trgovinu modnim dodacima te postao uspješni trgovac, ulagač u nekretnine te predstavnik korejske dijaspore u ovoj regiji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu