Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Dobit VW-a udarila o zid

Autor: Ksenija Končevski
22. travanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —

Profit njemačke autokompanije pao 74 posto, na 243 mil. eura

Volkswagen je poslovanje za prvi kvartal završio padom prihoda za 11, a PSA Peugeot-Citroën za 25 posto. Razlog tome je recesija koja je negativno utjecala na potražnju za vozilima dva spomenuta najveća europska autoproizvođača. Prihodi njemačkog Volkswagena za prvo tromjesječje spali su na 24 milijarde eura, spram prognoziranih 23,7 milijardi eura koliko su projicirali stručnjaci. Neto dobit VW-a za promatrano razdoblje spustila se čak 74 posto na 243 milijuna, sa 929 milijuna eura koliko je bila u istom lanjskom razdoblju.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Pad isporuka
Pale su isporuke VW-ove luksuzne marke Audi, dok je zahvaljujući vladinim subvencijama na kupnju novih vozila u Europi Volkswagen povećao prodaju modela vozila Fox, Polo i Golf. Izbacivanje novih VW-ovih modela vozila, Golfa šestice i Pola autotvrtki će, kako je rekao VW-ov šef prodaje Detlef Wittig, omogućiti da u 2009. posluje značajno bolje nego konkurencija. Kriza na automobilskom tržištu u Europi i SAD-u prisilila je VW, kojeg predvodi predsjednik Uprave Martin Winterkorn, na kresanje proizvodnje, smanjenje broja radnih sati i eliminiranje privremene radne snage. O ozbiljnosti situacije govori i da je VW prošloga mjeseca izvijestio da će tvrtkine isporuke u ovoj godini pasti 10 posto, s rekordnih 6,23 milijuna vozila prodanih lani, a ove srijede da dobit za ovu godinu neće dosegnuti razinu kao proteklih godina. “Kriza na tržištu automobila konačno počinje zahvaćati VW”, prokomentirao je Albrecht Denninghoff, analitičar u frankfurtskoj banci BHF Bank. “ VW bolje prkosi krizi od rivala, no ne može izbjeći smanjenje proizvodnje”, ustvrdio je. Volkswagen je, naime, u prvom tjednu siječnja bio prisiljen produžiti akciju privremene obustave proizvodnje u osam njemačkih tvornica, što je pogodilo 54.000 zaposlenika, a nakon toga je u veljači na četiri dana zatvorio pet njemačkih tvornica. Proizvodnju u postrojenju Audija VW je ove godine zaustavio već dvaput, a autotvrtka je potom koncem veljače obznanila da će broj privremenih radnika širom svijeta u ovoj godini srezati za 16.500.

Volkswagen je poslovanje za prvi kvartal završio padom prihoda za 11, a PSA Peugeot-Citroën za 25 posto. Razlog tome je recesija koja je negativno utjecala na potražnju za vozilima dva spomenuta najveća europska autoproizvođača. Prihodi njemačkog Volkswagena za prvo tromjesječje spali su na 24 milijarde eura, spram prognoziranih 23,7 milijardi eura koliko su projicirali stručnjaci. Neto dobit VW-a za promatrano razdoblje spustila se čak 74 posto na 243 milijuna, sa 929 milijuna eura koliko je bila u istom lanjskom razdoblju.

Pad isporuka
Pale su isporuke VW-ove luksuzne marke Audi, dok je zahvaljujući vladinim subvencijama na kupnju novih vozila u Europi Volkswagen povećao prodaju modela vozila Fox, Polo i Golf. Izbacivanje novih VW-ovih modela vozila, Golfa šestice i Pola autotvrtki će, kako je rekao VW-ov šef prodaje Detlef Wittig, omogućiti da u 2009. posluje značajno bolje nego konkurencija. Kriza na automobilskom tržištu u Europi i SAD-u prisilila je VW, kojeg predvodi predsjednik Uprave Martin Winterkorn, na kresanje proizvodnje, smanjenje broja radnih sati i eliminiranje privremene radne snage. O ozbiljnosti situacije govori i da je VW prošloga mjeseca izvijestio da će tvrtkine isporuke u ovoj godini pasti 10 posto, s rekordnih 6,23 milijuna vozila prodanih lani, a ove srijede da dobit za ovu godinu neće dosegnuti razinu kao proteklih godina. “Kriza na tržištu automobila konačno počinje zahvaćati VW”, prokomentirao je Albrecht Denninghoff, analitičar u frankfurtskoj banci BHF Bank. “ VW bolje prkosi krizi od rivala, no ne može izbjeći smanjenje proizvodnje”, ustvrdio je. Volkswagen je, naime, u prvom tjednu siječnja bio prisiljen produžiti akciju privremene obustave proizvodnje u osam njemačkih tvornica, što je pogodilo 54.000 zaposlenika, a nakon toga je u veljači na četiri dana zatvorio pet njemačkih tvornica. Proizvodnju u postrojenju Audija VW je ove godine zaustavio već dvaput, a autotvrtka je potom koncem veljače obznanila da će broj privremenih radnika širom svijeta u ovoj godini srezati za 16.500.

Kriza sektora
Inače, ukupna prodaja vozila VW-a u prvom tromjesječju pala je 11 posto na 1,39 milijuna vozila, a od toga su isporuke marke VW smanjene 4,8 posto na 876.000 vozila, a prodaja Audija za ožujak je potonula 11 posto. Kvartalni podbačaj prihoda zbog pada potražnje objavio je i VW-ov manji konkurent, francuski PSA Peugeot-Citroën. Prihode u prva tri mjeseca PSA je umanjio 25 posto jer su auto-kuće zbog preopterećenosti zalihama neprodanih auta suspregnule nove narudžbe. Tromjesečni prihodi francuskog autoprozvođača potonuli su na 10,9 milijardi eura, sa 14,62 milijarde eura u istom razdoblju lani. Probleme trpi i japanska Toyota, najveći svjetski proizvođač vozila, koji najavljuje da će skresati bonuse menadžerima u Japanu za 60 posto dok mu prijeti prvi gubitak u gotovo šezdeset godina.




Autor: Ksenija Končevski
22. travanj 2009. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close