Bijela kuća ima plan koji bi doista mogao naškoditi TikToku

Autor: Poslovni.hr , 13. kolovoz 2020. u 15:20
Foto: Reuters

U javnost iscurio dokument koji pokazuje kako Trumpova administracija razmatra ometanje ključnih aspekata poslovanja i financiranja kineske mreže.

Zabrana TikTok u SAD-u temeljem nedavne uredbe predsjednika Donalda Trumpa mogla bi spriječiti američke trgovine aplikacija da u ponudi imaju tu popularnu kinesku društvenu mrežu, a oglašavanje na platformi postalo bi protuzakonito.

Dio je to posljedica zabrane koje je nabrojao dokument američke vlade u koji je uvid imao Reuters. Trump je prošloga tjedna potpisao uredbu u kojoj stoji da će TikTok biti zabranjen za 45 dana ako u tom roku njegov vlasnik, kineska tvrtka ByteDance, ne sklopi ugovor o prodaji. Kao mogući kupac se, podsjetimo, pojavio Microsoft.

Međutim, dokument iz Bijele kuće koji je dospio u ruke novinara pokazuje na koji način Trumpova administracija razmišlja. Naime, Washington razmatra ometanje ključnih aspekata TikTokova poslovanja i financiranja, a zbog zabrinutosti oko sigurnosti osobnih podataka 100 milijuna američkih korisnika. „Zabranjene transakcije mogle bi uključivati, primjerice, sporazume prema kojima bi TikTok bio dostupan u trgovinama aplikacija, zatim zakup oglasnog prostora te prihvaćanje uvjeta korištenja preuzimanjem na uređaj korisnika“, stoji u dokumentu.

Dio analitičara tehnološkog sektora smatra da bi eliminiranje TikToka iz ponude trgovina aplikacija Applea i Googlea – preko kojih se aplikacija preuzima na Android i iPhone pametne telefone – moglo ugroziti njezin rast. „To ubija TikTok u SAD-u. Ako želi rasti, to će pravilo biti golema prepreka“, ističe James Lewis, stručnjak za računalnu sigurnost u washingtonskom Centru za strateške i međunarodne studije.

Međutim, dodaje kako to neće spriječiti Amerikance da preuzimaju TikTok aplikaciju preko inozemnih internetskih stranica. Nakon objave Trumpove uredbe, TikTok je poručio oglašivačima kako planira nastaviti s planiranim kampanjama, a u slučaju da neke neće moći ispuniti, oglašivačima će vratiti novac.

Međutim, dio oglašivača je otkrio Reutersu kako razmatraju i druge aplikacije za svoje marketinške planove ako se uredba aktivira. Međutim, za sada nije jasno hoće li do toga doći. ByteDance je najavio kako će primjenu uredbe pokušati sudski osporiti.v

Komentirajte prvi

New Report

Close