Austrijski nacionalni avioprijevoznik Austrian Airlines prolazi do sada najveću krizu likvidnosti: godišnji gubitak za 2008. navodno se popeo na gotovo 500 milijuna eura, a kredita više nema doslovno niotkuda. Iako je austrijski državni holding ÖIAG početkom prosinca prodao svojih 41,6 posto njemačkoj Lufthansi te su svi ugovori potpisani, Lufthansa još ne može ući u vlasništvo, donositi odluke vezane uz poslovanje niti dokapitalizirati Austrian jer se iz Bruxellesa čeka odobrenje preuzimanja.
Državna pomoć
Austrian sada preživljava uz pomoć 200 milijuna eura privremenog kredita, koji mu je sredinom prosinca odobrila austrijska vlada. Razlog krizi je velik pad potražnje i tržišta od studenog nadalje, koji je pogodio i ostale europske avioprijevoznike.Članovi Uprave Austriana Peter Malanik i Andreas Bierwirth najavili su krajem tjedna najnoviji plan rezanja troškova: “Tvrtka mora žurno uštedjeti 225 milijuna eura”, poruka je s tiskovne konferencije samo nekoliko sati nakon što je dotadašnji predsjednik Uprave Alfred Ötsch po hitnom postupku razriješen dužnosti. Malanik i Bierwirth su potvrdili da će se u okviru kratkoročnog programa štednje morati smanjiti plaće za pet do deset posto, da će se smanjiti broj letova i destinacija te da će se privremeno obustaviti uplate za mirovinsko osiguranje. Nadalje, od dobavljača i partnera kao što su OMV i Bečka zračna luka tražit će se novi popusti. U Austriji se posljednjih tjedana govorilo da će Austrian morati otpustiti trećinu zaposlenih, no tvrtka to za sada demantira. Dio analitičara smatra da će se sadašnji broj zaposlenih od 7000 rezati za čak 50 posto, no kažu da bio to ionako bio “plan B” za slučaj da se nije našao kupac, odnosno ako bi država morala sanirati tvrtku. Još jedna runda rezanja troškova u visini 200 milijuna eura planira se u razdoblju od 2010. do 2012. godine. S obzirom na financijsku situaciju austrijske aviokompanije očekuje se da će preuzimanje biti odobreno kao što je prije nekoliko dana ured nadležne povjerenice Europske komisije odobrio i spomenutih 200 milijuna eura privremenog državnog kredita. Žalbu na Lufthansino preuzimanje Austriana uložio je Air France KLM, koji se također natjecao za kupnju državnog paketa dionica. Naime, država je preuzela dugove Austriana od čak 500 milijuna eura na sebe – ta mogućnost nije bila predviđena u javnom natječaju, tvrde iz Air Francea. Ovu državnu subvenciju je tijekom pregovora izričito tražila Lufthansa, koja je prošle zime ostala jedina zainteresirana za posrnulu austrijsku kompaniju.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu