Apple ostvario rast prodaje i profita, no cijena dionice ipak je pala

Autor: Poslovni.hr/Hina , 02. veljača 2024. u 17:08
FOTO: REUTERS/Mike Blake

Apple je izvijestio da je prvom tromjesečju svoje fiskalne godine ostvario 119,6 milijardi dolara prihoda od prodaje i 33,92 milijarde dolara profita premašivši očekivanja analitičara, no cijena njegove dionice je unatoč tome pala, jer su investitore razočarali prihodi od prodaje na kineskom tržištu pametnih mobitela, globalno najkonkurentnijem, gdje se suočava s konkurencijom Huaweija.

Prodaja Appla uvećana je u zadnjem lanjskom tromjesečju za 2 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, čime je ta kompanija zaustavila pad prodaje nakon četiri tromjesečja, i to zahvaljujući prodaji iPhonea 15. Istodobno, dobit je porasla za 13 posto.

Prihodi od prodaje iPhonea u tom su razdoblju dosegnuli 69,7 milijardi dolara ili 6 posto više nego u istom razdoblju godinu ranije, a to je i više od očekivanja analitičara, koji su prognozirali prodaju od 67,82 milijarde dolara. No, na kineskom tržištu prodaja tog najprepoznatljivijeg Appleovog proizvoda dosegnula je 20,82 milijarde dolara, gotovo tri milijarde ispod očekivanja analitičara.

“Zadovoljni smo rastom prihoda od prodaje iPhonea za 6 posto. Posebno snažan, dvoznamenkasti rast prodaje bio je na tržištima u razvoju bez kineskog, i na tim tržištima iPhone dobro stoji. Kina je najkonkurentnije tržište pametnih telefona u svijetu, i to se nije promjenilo”, ustvrdio je izvršni diretkor Applea Tim Cook u intervjuu za Reuters.

Cijena dionice Applea nakon objave poslovnih rezultata oslabila je za 1,2 posto.

Microsoft je u siječnju zasjenio Apple kao najvredniju kompaniju na svijetu, dok investitori smatraju da Apple zaostaje u utrci s korištenjem umjetne inteligencije u odnosu na ostale tehnološke divove Wall Streeta. Appleove dionice pale su za više od 3 posto od početka 2024., u usporedbi s rastom S&P 500 od 2 posto.

Counterpoint Research izvijestio je da su isporuke iPhonea u Kini pale tijekom tromjesečja, jer su kineski potrošači tražili nove sklopive telefone i mobitele Huaweije, koji je ponovno osvojio tržište s vodećim telefonom koji pokreće čip domaće proizvodnje.

Apple je još izvijestio i da diljem svijeta ima aktivnih 2,2 milijarde svojih uređaja, što je za 200 milijuna više nego na kraju 2022.

Komentirajte prvi

New Report

Close