McDonald’s je u prvom kvartalu 2025. zabilježio najsnažniji pad prodaje u svojim američkim restoranima još od pandemije, što jasno odražava sve veću nesigurnost među potrošačima i promjene u njihovim navikama. Prihodi restorana koji posluju najmanje godinu dana pali su za 3,6 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Pad je najizraženiji od ljeta 2020., kada su na snazi bile epidemiološke mjere.
Ovaj snažan pad u SAD-u glavni je razlog za ukupni pad usporedive prodaje McDonald’sa na svjetskoj razini, koja je smanjena za jedan posto. Iako su neka međunarodna tržišta, poput Japana i Bliskog istoka, ostvarila rast, to nije bilo dovoljno da nadoknadi slabije rezultate u SAD-u i na drugim razvijenim tržištima.
Unatoč marketinškim suradnjama i promotivnim ponudama, Amerikanci su rjeđe posjećivali McDonald’s, a posebno su oprezni bili potrošači s nižim i srednjim primanjima. Upravo ta skupina, koja je tradicionalno najvjernija brendovima brze hrane, sada je pod najvećim pritiskom zbog inflacije i rasta životnih troškova. Glavni izvršni direktor Chris Kempczinski istaknuo je kako su potrošači suočeni s neizvjesnošću, ali je naglasio da McDonald’s ima iskustvo i fleksibilnost za prilagodbu najizazovnijim tržišnim uvjetima.
“McDonald’s ima 70 godina dugu tradiciju inovacije, vodstva i dokazane prilagodljivosti, što nam ulijeva povjerenje da možemo uspješno djelovati i u najzahtjevnijim tržišnim uvjetima i pritom povećati tržišni udio”, dodao je.
McDonald’s je najavio da će odgovoriti na izazove jačanjem ponude povoljnih obroka i povratkom popularnih proizvoda, poput Snack Wrapa, kako bi ponovno privukao goste. Unatoč slabijem početku godine, kompanija ostaje pri planu otvaranja novih restorana i očekuje da će povećanje broja lokacija doprinijeti rastu ukupne prodaje tijekom godine.
U konačnici, rezultati McDonald’sa u prvom kvartalu 2025. zrcale šire ekonomske trendove i promjene u ponašanju potrošača, a kompanija se, kao i mnogi drugi u sektoru, suočava s izazovom kako zadržati relevantnost i privući goste u razdoblju pojačane nesigurnosti i promjenjivih prioriteta.
Otkako je Trump počeo objavljivati i provoditi carinske mjere – koje su zapravo porez koji plaća kupac proizvoda iz inozemstva – poslovni sektor na to reagira različito.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu