Američki Coty postaje najveći svjetski proizvođač parfema

Autor: Poslovni.hr/Hina , 10. srpanj 2015. u 12:51
Foto: Thinkstock

Američka tvrtka Coty, proizvođač parfema brendova Calvin Klein i Chloe, kupit će za 12,5 milijardi dolara poslovanje diva roba široke potrošnje Procter & Gamblea vezanog uz parfeme, njegu kose i kozmetiku, objavile su u četvrtak kompanije.

Američka tvrtka Coty, proizvođač parfema brendova Calvin Klein i Chloe, kupit će za 12,5 milijardi dolara poslovanje diva roba široke potrošnje Procter & Gamblea vezanog uz parfeme, njegu kose i kozmetiku, objavile su u četvrtak kompanije.

Zahvaljujući tom najvećem spajanju u kozmetičkoj industriji u novijoj povijesti, Coty će postati najveći svjetski proizvođač parfema, ispred francuskog L'Oreala i treći najveći proizvođač kozmetike iza svog francuskog rivala i Estee Laudera.

Coty bi tako upravljao licencama za parfeme svjetskih modnih brendova Gucci, Hugo Boss i Dolce & Gabbana, kao i kozmetičkim brendovima Cover Girl i Max Factor, što bi u konačnici rezultiralo prihodima od preko 10 milijardi dolara. Usporedbe radi, Coty je lani ostvario prihode od 4,6 milijardi dolara.

Do takvog je sporazuma došlo zato što Cotyjeva prodaja u svim kategorijama proizvodima stagnira ili pada u posljednje više od dvije godine, dok P&G muku muči s proširenjem poslovanje u segmentu ljepote.

"Dobivamo kritičnu masu diljem svijeta s pristupom na ključna tržišta poput Brazila, Japana i Meksika", kazao je predsjednik uprave i izvršni direktor Cotyja Bart Becht u intervjuu u četvrtak.

Iz Cotyja su poručili da će tom transakcijom ostvariti uštede od 550 milijuna dolara, uključujući 400 milijuna dolara na općim troškovima, no preuzet će 2,9 milijardi dolara duga koji ima P&G-ov segment proizvoda za ljepotu.

Prodaja je dio plana P&G-a da suzi fokus na manji broj brzorastućih brendova. Taj svjetski div u segmentu roba široke potrošnje još je lani najavio da bi mogao prodati polovinu svojih slaborastućih brendova.

Ta 43 brenda, koje su prodali Cotyju, u fiskalnoj 2013./2014. godini P&G-u su donijela prihode od 5,9 milijardi dolara, odnosno 7 posto ukupnih prihoda.

Preuzimanjem brendova P&G-a za njegu kose Wella i Clairol, Coty ulazi u posve novi segment poslovanja, koji je držao drugo mjesto po visini tržišnog udjela.

Dioničari P&G-a u zajedničkom će poslovanju imati 52 posto udjela, dok će postojeći dioničari Cotyja imati preostalih 48 posto. P&G-ovih 10 tisuća zaposlenika pridodat će se brojci od 9.000 zaposlenih u Cotyju, kazao je još Becht u intervjuu Reutersu.

Komentirajte prvi

New Report

Close