Adidas i Puma u ponedjeljak će u sklopu Međunarodnog dana mira zakopati ratnu sjekiru i time kraju privesti svađu koje su prije šezdeset godina započeli osnivači braća Adi i Rudolf Dassler. U sklopu inicijative “Jedan dan mira” zaposlenici Adidasa i Pume odigrat će prijateljsku nogometnu utakmicu i tako simbolično pomiriti dva najveća njemačka proizvođača sportske opreme.
U zajedničkom priopćenju vodstva Adidasa i Pume piše da podržavaju inicijativu “Jedan dan mira”, koju predvode predsjednici Uprave Herbert Hainer i Jochen Zeitz. “Sport zbližava ljude”, uvjeren je Hainer iz Adidasa. Naime, poslovna suradnja braće Dassler započeta dvadesetih godina prošloga stoljeća prekinuta je u vrijeme Drugoga svjetskog rata najvjerojatnije zbog političkog razilaženja. Dassleri su potom krenuli svaki svojem putem i 1948. godine Adidas i Pumu osnovali u istom njemačkom gradu Herzogenaurachu, a stanovništvo se priklonilo jednom ili drugom velikom poslodavcu. Zanimljivo je, međutim, da Adidas ni Pumu danas ne kontroliraju potomci obitelji osnivača, a iznimka je Rudijev unuk Frank Dassler koji radi za Adidas i Pumu. Inače, Adidas je najveći njemački i drugi po veličini svjetski proizvođač sportske opreme nakon američkog Nikea i u vlasništvu je puno dioničara među kojima nijedan pojedinačni nema više od 5 posto udjela u kompaniji. S druge strane Puma Nikeu i Adidasu konkurira u segmentu sportske obuće, odjeće, dodataka i opreme, a od 2007. je u vlasništvu francuskog proizvođača luksuznih roba PPR. Uprava Adidasa za ovu godinu očekivano prognozira manje prihode i dobit što ne čudi uzme li se u obzir smanjena potrošnja kupaca na sportsku opremu zbog krize, a prognoze ostvarenja prihoda za ovu godinu smanjila je i Puma. Adidas, koji je prije tri godine kupio američki Reebok da bi bolje konkurirao američkom Nikeu, poslovanje za 2008. osmi je put završio s rekordnom neto dobiti koju je povećao 16,4 posto na rekordna 642 milijuna, a prihode uvećao 4,9 posto, na 10,8 milijardi eura. Reebok ukupnom tržišnom udjelu Adidasa generira šest posto. Za razliku od Adidasa, manji njemački rival Puma, koji predvodi predsjednik Uprave Jochen Zeitz, zabiježenim lanjskim rezultatima nije opravdao prognoze analitičara, što je Uprava pripisala troškovima nastalima nakon zatvaranja trgovina i otpisa zaliha. Puma je lanjsku godinu završila s padom neto dobiti na 232,8 milijuna sa 269 milijuna eura, no prihode je povećala 6 posto, na 2,52 milijarde eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu