Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Vaš život se pretvorio u ‘Trumanov show’, a to možete zahvaliti Facebooku

Autor: Poslovni.hr
15. srpanj 2014. u 15:22
Podijeli članak —
Screenshot

Sjećate li se filma Trumanov show iz 1998. u kojem Jim Carrey otkriva kako je njegov cijeli život zapravo reality show?

Sjećate li se filma Trumanov show iz 1998. u kojem Jim Carrey otkriva kako je njegov cijeli život zapravo reality show koji gleda cijeli svijet? Šesnaest godina kasnije svi mi živimo u Trumanovom showu – barem tako piše bloger The Huffington Posta James Moore, inače politički analitičar i komunikacijski stručnjak.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

"Političke, društvene i tehnološke sile ujedinile su se kako bi 2014. postala godina Trumanovog showa. Mogli smo i vidjeti da to dolazi. Godinu dana nakon što je film postao veliki hit, CBS je počeo prikazivati vrlo uspješan reality show o različitim skupinama ljudi smještenim ispod istoga krova, koji su konstantno bili pod okom kamere. Uz 'orvelijansko' ime Big Brother, ta je emisija bila prvi masovni, javni pokazatelj da su ljudi spremni predati svoju privatnost u zamjenu za novac, ugodu ili slavu. Što poprilično zvuči kao poslovni model Facebooka", piše Moore. Autor podsjeća i kako je šef Facebooka Mark Zuckerberg 2010. godine izjavio da je "doba privatnosti gotovo", sugerirajući kako je internet stvorio neke nove radikalne norme.

Sjećate li se filma Trumanov show iz 1998. u kojem Jim Carrey otkriva kako je njegov cijeli život zapravo reality show koji gleda cijeli svijet? Šesnaest godina kasnije svi mi živimo u Trumanovom showu – barem tako piše bloger The Huffington Posta James Moore, inače politički analitičar i komunikacijski stručnjak.

"Političke, društvene i tehnološke sile ujedinile su se kako bi 2014. postala godina Trumanovog showa. Mogli smo i vidjeti da to dolazi. Godinu dana nakon što je film postao veliki hit, CBS je počeo prikazivati vrlo uspješan reality show o različitim skupinama ljudi smještenim ispod istoga krova, koji su konstantno bili pod okom kamere. Uz 'orvelijansko' ime Big Brother, ta je emisija bila prvi masovni, javni pokazatelj da su ljudi spremni predati svoju privatnost u zamjenu za novac, ugodu ili slavu. Što poprilično zvuči kao poslovni model Facebooka", piše Moore. Autor podsjeća i kako je šef Facebooka Mark Zuckerberg 2010. godine izjavio da je "doba privatnosti gotovo", sugerirajući kako je internet stvorio neke nove radikalne norme.

Moore u svom komentaru prenosi i izjavu direktora tvrtke Docket, Jamesa Wesbechera, koji također smatra kako nema previše razlike između situacije u kojoj se našao glavni junak filma i stvarnog života u doba interneta. "Facebook je upravo priznao kako je tajno manipulirao emocijama 700 tisuća svojih korisnika, dok je istovremeno Washington Post izvijestio kako 90 posto Snowdenovih dokumenata iz NSA uopće ne govori o ciljevima nadzora; oni zapravo govore o nama i našim životima, i to u obliku medicinskih izvješća, školskih prijepisa, fotografija djece i selfija u bikiniju", smatra Wesbecher.

Jeste li se zamislili? Možda je vrijeme da ponovno odgledate Trumanov show i cijeli film promotrite iz jednog drugog ugla.

Autor: Poslovni.hr
15. srpanj 2014. u 15:22
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close