Sjećate li se filma Trumanov show iz 1998. u kojem Jim Carrey otkriva kako je njegov cijeli život zapravo reality show koji gleda cijeli svijet? Šesnaest godina kasnije svi mi živimo u Trumanovom showu – barem tako piše bloger The Huffington Posta James Moore, inače politički analitičar i komunikacijski stručnjak.
"Političke, društvene i tehnološke sile ujedinile su se kako bi 2014. postala godina Trumanovog showa. Mogli smo i vidjeti da to dolazi. Godinu dana nakon što je film postao veliki hit, CBS je počeo prikazivati vrlo uspješan reality show o različitim skupinama ljudi smještenim ispod istoga krova, koji su konstantno bili pod okom kamere. Uz 'orvelijansko' ime Big Brother, ta je emisija bila prvi masovni, javni pokazatelj da su ljudi spremni predati svoju privatnost u zamjenu za novac, ugodu ili slavu. Što poprilično zvuči kao poslovni model Facebooka", piše Moore. Autor podsjeća i kako je šef Facebooka Mark Zuckerberg 2010. godine izjavio da je "doba privatnosti gotovo", sugerirajući kako je internet stvorio neke nove radikalne norme.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu