U online trgovini kupci više vole domaće brendove

Autor: Andreja Šantek , 30. travanj 2013. u 18:03
Fotolia

Veliki igrači poput Amazona i eBaya na lokalna tržišta lakše ulaze akvizicijama malih lokalnih tvrtki.

Amazon i eBay su online divovi, i to ne samo u Sjedinjenim Američkim Državama nego i diljem svijeta. Zato ne iznenađuje da ih je velika većina od 11.000 ispitanika iz 11 zemalja koji su sudjelovali u istraživanju tvrtke PwC’s svrstala visoko na listu ‘čistih’ online trgovina. Primjerice, u Njemačkoj 89 posto online kupaca koristi Amazono, a 75 posto njih je kupovalo na eBayu u posljednjih 12 mjeseci. Njemački online trgovac Zalando zauzeo je treće mjesto sa 22 posto kupovina. No, iako ove brojke mogu govoriti da su domaći igrači u ozbiljnom gubitku, mogu nas navesti i na krivi trag. Nakon Zalanda na ljestvici se smjestio čitav niz njemačkih trgovaca kod kojih od pet do 17 posto njemačkih kupaca obavlja kupnju.

I Amazon i eBay su ustvari ušli na njemačko tržište kupujući domaće tvrtke. I danas, nakon 15 godina, Amazon ima svega 13,8 posto udjela u ukupnom internet tržištu u Njemačkoj. Iako je nekoliko malih tvrtki nestalo s tržišta, ostaje činjenica da su domaći igrači pronašli put do uspjeha. Ustvari, u mnogim slučajevima pokazalo se da su domaći “čisti” online trgovci sposobni oduprijeti se ulasku strane konkurencije. To su postigli zahvaljujući tome što su uspjeli izgraditi prepoznatljivi brend i zadobiti povjerenje i lojalnost kupaca što otežava novim trgovcima ulazak i natjecanje, posebice na kompetitivnim i zrelim tržištima.

Istraživanje je pokazalo i da neki nasljeđeni kataloški poslovi koji već imaju snažnu bazu kupaca naviklih na kupovinu od kuće imaju veliki potencijal da prerastu u “čiste” online igrače. La Redoute i Trois u Francuskoj, kao i Wehkamp u Nizozemskoj, su izvrstan primjer. 

Lokalne akvizicije mogu biti zanimljiva i atraktivna opcija. Primjerice, unatoč snažnoj globalnoj prisutnosti, eBay se borio ne bi li ostvario uspjeh u Nizozemskoj gdje je lokalna konkurencija, Markplaats.nl, imala snažnu tržišnu poziciju. Kao odgovor na tu situaciju, eBay je promijenio strategiju i odlučio je 2004. godine kupiti Marktplaats. Amazon je iste godine kupio kinesku online knjižaru Joyo.com i zadržao Joyo kao ime službenog novog sitea do 2011. godine. Ali i ovaj način poslovanja, svjesni su u tvrtkama, ima svoje izazove, uključujući i potrebu za kapitalom i probleme povezane s integracijom.

“Čisti” globalni online igrači imaju i druge potencijale, ali i pitanja koja su povezana s domaćim konkurentima, ali s kojima se u pravilu ne suočavaju. Kako dobiti prava za distribuciju, visoki porezi i carina, zahtjevi regulatora, sve su to pitanja s kojima se susreću i pitanja koja mogu zahtjevati i ozbiljna ulaganja, čak i u ovom slučaju kada ne postoji potrebe za otvaranjem fizičkih trgovina i zapošljavanja ljudi.

Ali možda najveći izazov za globalne online “čiste” igrače je uspostavljanje snažnog online prodajnog brenda bez prijašnje prisutnosti na lokalnom tržištu, i naravno, bez fizičke prisutnosti. Naime, kupci još uvijek u istraživanjima ističu zadovoljstvo kada robu mogu gledati, osjetiti pod prstima i isproba i ti su razlozi visoko na ljestvici zašto kupci vole kupovati u pravim, fizičkim trgovinama. Koje je rješenje? “Čisti” igrači sa svojim planovima širenja mogu željeti i razmišljati o otvaranju privremenih pop-up trgovina u poželjnim zemljama umjesto da ulažu u tržišta koja im se ne čine zanimljiva. A za male online “čiste” igrače, potraga za domaćim partnerom može biti brži način za rast.  

Komentirajte prvi

New Report

Close