Amazon i eBay su online divovi, i to ne samo u Sjedinjenim Američkim Državama nego i diljem svijeta. Zato ne iznenađuje da ih je velika većina od 11.000 ispitanika iz 11 zemalja koji su sudjelovali u istraživanju tvrtke PwC’s svrstala visoko na listu ‘čistih’ online trgovina. Primjerice, u Njemačkoj 89 posto online kupaca koristi Amazono, a 75 posto njih je kupovalo na eBayu u posljednjih 12 mjeseci. Njemački online trgovac Zalando zauzeo je treće mjesto sa 22 posto kupovina. No, iako ove brojke mogu govoriti da su domaći igrači u ozbiljnom gubitku, mogu nas navesti i na krivi trag. Nakon Zalanda na ljestvici se smjestio čitav niz njemačkih trgovaca kod kojih od pet do 17 posto njemačkih kupaca obavlja kupnju.
I Amazon i eBay su ustvari ušli na njemačko tržište kupujući domaće tvrtke. I danas, nakon 15 godina, Amazon ima svega 13,8 posto udjela u ukupnom internet tržištu u Njemačkoj. Iako je nekoliko malih tvrtki nestalo s tržišta, ostaje činjenica da su domaći igrači pronašli put do uspjeha. Ustvari, u mnogim slučajevima pokazalo se da su domaći “čisti” online trgovci sposobni oduprijeti se ulasku strane konkurencije. To su postigli zahvaljujući tome što su uspjeli izgraditi prepoznatljivi brend i zadobiti povjerenje i lojalnost kupaca što otežava novim trgovcima ulazak i natjecanje, posebice na kompetitivnim i zrelim tržištima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu