Haydn Shaughnessy, direktor irskog Global Centre for Business Agility, tvrtke koja savjetuje kompanije poput Swifta, Fujifilma i Švicarske burze, kaže da za to ipak nema potrebe. Problem nije u agileu, tvrdi on.
"Boeing je imao krivi pristup prema agileu. Ako su odlučili da korisniku, a to je pilot, oduzmu pravo da odlučuje o ponašanju aviona u bilo kojoj situaciji bez da su mu to svjesno ponudili kao izbor, to znači da su zanemarili korisnika i time i agile", izjavio je Shaughnessy, počasni govornik na najvećoj poslovno-informatičkoj konferenciji u Hrvatskoj Windaysima 19, a koji se održavaju od 2.-5. travnja u Šibeniku.
U Etiopiji je u četvrtak objavljen preliminarni izvještaj u vezi pada aviona marke Boeing 737 MAX u kojem je poginulo 157 putnika i članova posade. Prema izvješću posada je pratila sva pravila koja postavlja struka i proizvođač aviona, uvjeti za polijetanje su bili idealni, ali unatoč tome nisu mogli spriječiti pad zrakoplova. Izvješće skreće pozornost na softver kao potencijalno ključni razlog pada zrakoplova. Naime, već se neko vrijeme priča da je Boeing zbog dodavanja jačih motora na 737 MAX-ove napravio barem jednu preinaku u softveru, a koja u određenom slučaju oduzima kontrolu pilotu i daje je softveru. Sada je izvješće u Etiopiji stavilo fokus upravo na to.
Srećom, dok se nastavlja istraga, svi Boeingovi slični avioni su prizemljeni u cijelom svijetu. Za kompaniju je to katastrofalan ishod, jer su se upravo MAX zrakoplovi pokazali kao veliki tržišni hit. Zanimljivo, jedni od prvih koji su prizemljili ove Boeinga bili su Kinezi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu