Novi gaming igrač: Cilj je prodati do 700.000 primjeraka prve igre

Autor: Josipa Ban , 06. ožujak 2023. u 13:31
Videoigra će biti dostupna na PC-u, PS 5, Xboxu Series X/S i Nintendu/PD

Darijan Kosić i Ivan Jakubi razotkrivaju svoj ambiciozan projekt.

Sve propulzivnija domaća industrija videoigara dobiva još jednog igrača. Web i softverska agencija Dwizards, nakon šest godina rada na razvoju kompleksnih internet stranica, web shopova te mobilnih i web aplikacija – po narudžbi, odlučila se na iskorak.

Tržištu će ponuditi vlastiti proizvod – videoigru “ReSetna”. Njezin bi razvoj radio novoosnovani Today’s Games i uskoro trebao početi, a osnivači imaju ambiciozne planove. Cilj im je, kažu, pozicionirati se kao jedan od vodećih hrvatskih gaming studija.

Investiciju za razvoj videoigre od 1,1 milijuna eura uspjeli su osigurati samo na temelju ideje i skice, što dovoljno govori o potencijalu. Na tržištu bi trebala biti za dvije godine, a Poslovnom dnevniku prvom otkrivaju sve detalje razvoja, tematike i žanra.

Darijan Kosić, izvršni direktor Dwizardsa, kaže kako je privatno gamer te da mu je oduvijek bila želja napraviti vlastitu videoigru. Agencija je, ističe, u šest godina, postala respektabilna i dobro etablirana na tržištu, pa je odlučio da je pravi trenutak da krene u razvoj onoga čemu ga srce oduvijek vuče.

Tvrtka Dwizards Darijan Kosic i Ivan Jakubi/I. Šoban/PIXSELL

Privatna su ga poznanstva spojila s Ivanom Jakubijem, poznatim imenom gaming scene, a dogovor o tome kakvu bi igru htjeli razvijati “pao” je nakon samo jednog sastanka. Igra će biti razvijana unutar Today’s Games Studia, koji će poslovati kao dio Dwizardsa. Jakubi će biti voditelj projekta, dok će Kosić voditi brigu o financijama.

Ambicija im je ReSetnu prodati u 500 do 700 tisuća primjeraka, što je prilično ambiciozno za tek osnovan i mali, tzv. indie studio, posebno kada se zna da se svjetskim i značajnim uspjehom smatra prodaja milijun primjeraka.

Dobroj bi prodaji trebala pridonijeti činjenica da će videoigra biti dostupna na svim platformama, PC-u, Playstationu 5, Xboxu Series X/S i Nintendu. Kosić najavljuje da će godinu dana nakon lansiranja biti dostupna i verzija za mobilne platforme.

A ReSetna će, objašnjava Jakubi, biti metroidvania igra, što je žanr koji je popularan posljednjih 20 godina. “Tematika će biti znanstvena fantastika, a radnja smještena u postapokaliptični svijet u kojem su, prije 20 do 30 godina, ljudi nestali, a tehnologija se ugasila. Svijet je – stao. No, u jednom se trenutku tehnologija ponovno pokreće, a roboti dobivaju svijest. Međutim, većina se njih sa sviješću ne može nositi pa polude i postaju agresivni”, prepričava voditelj projekta.

10

ljudi radit će na razvoju debitantske igre novoosnovanog studija Today’s Games

Ipak, određena skupina robota nije svjesna da je postala – svjesna. ”Jedan od tih ‘nesvjesnih’ robota je i naš lik – Setna – kroz kojeg će igrači istraživati što se dogodilo i zašto su ljudi nestali, odnosno tražiti rješenje. Igrač, dakle, putuje kroz svijet i bori se protiv poludjelih robota. Također, dobivat će i bolje sposobnosti koje će mu pomagati da se lakše kreće. Igra će biti istraživačka i izazovna, a igraču će trebati 15 do 20 sati da je prođe”, objašnjava Jakubi grubi koncept igre.

”Želimo postići to da igrač nakon što pobijedi bossa, odnosno glavnog neprijatelja, ima osjećaj da je nešto postigao”, dodaje Darijan Kosić Što se tehničkih karakteristika tiče svi će vizuali, ističe Jakubi, biti u 3D-u, a perspektiva će igre biti iz profila, dakle 2.5 D-a.

Glavni lik Stetna – inicijalni nacrt koji će se još dorađivati/PD

Okupljaju tim
Na njezinom će razvoju raditi desetero ljudi, među kojima će biti artisti, 3D i 2D modelatori, programeri, dizajneri zvuka, glazbeni producenti, pisci, stručnjaci za vizualne efekte, objašnjavaju glavni operativci Jakubi i Kosić. Većinu, su već zaposlili, a u traženju ostatka tima neće biti ograničeni samo na Hrvatsku.

”Odlučili smo angažirati ljude koji imaju barem pet godina iskustva u industriji. Iskustvo i kvaliteta ljudi su nam presudni”, ističe Kosić. Trenutno su u pretprodukcijskoj fazi. Jakubi, poznati dizajner videoigara, koji je u devet godina prošao razne timove i stekao bogato iskustvo u industriji, objašnjava da priprema temeljni dokument za razvoj igre, a produkcija, odnosno razvoj, starta prvog dana travnja.

Očekivanja glavnih ljudi Today’s Games Studia vrlo su visoka, a temelje ih na ideji, odnosno konceptu igre koji je danas vrlo popularan među gamerima, te kvalitetnom timu koju su okupili. Dodatan vjetar u leđa daje im i činjenica da im je investitora, a kojeg za sada još, kažu, ne mogu otkriti, 1,1 milijun eura dao samo za ideju, odnosno grubi koncept, što znači da su pogodili žanr i tematiku.

Ističu i da je iznos koji su dobili, vrlo nategnut. Iako se laicima može činiti, objašnjava Kosić, da se radi o velikom ulaganju; za igru poput ReSetne to je zapravo mali iznos. Jakubi dodaje da je to prednost Hrvatske, jer se ovdje s tom investicijom, od koje 90 posto otpada na trošak radne snage, još uvijek mogu napraviti velike stvari zato što je cijena rada niža nego u razvijenim zapadnim zemljama, dok je kvaliteta stručnjaka vrlo visoka.

Skice likova – neprijatelja u igri čija je radnja smještena u postapokaliptični svijet u kojem se roboti ‘bude’ i dobivaju svijest/PD

Prednost domaćeg ‘terena’
”Da se ReSetna radi u SAD-u cijena bi joj bila barem pet puta viša”, kaže Jakubi. Novi igrači u hrvatskoj industriji videoigara već imaju razrađen i marketinški plan, prema kojem će s kampanjom krenuti šest mjeseci nakon početka razvoja. Ona će se, objašnjavaju, zahuktati, šest mjeseci prije puštanja igre na tržište.

A tržište im je, kažu, cijeli svijet. Potencijal je, također, velik jer procjene PwC-a govore da će industrija videoigara s 235 milijardi dolara 2022. narasti na 321 milijardu do 2026. Mala Hrvatska pak u sektoru ima nekoliko uspješnih priča, poput Nanobita, Croteama te Gamepiresa, čija je najpoznatija igra SCUM prodana u više od tri milijuna primjeraka.

Novi Today’s Games Studio cilja visoko, ali niže od SCUM-a. ReSetna bi im, naime, trebala omogućiti proboj na tržištu, a konačan je cilj da nakon uspjeha prve igre mogu napraviti nastavak uz nekog od renomiranih svjetskih izdavača video igara.

Komentirajte prvi

New Report

Close