Telemach modernizira mobilnu mrežu

Autor: Tanja Ivančić , 18. travanj 2023. u 07:00
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL

Prebacivanje baze mobilnih korisnika u cloud trebalo bi se dogoditi u noći s 22. na 23. travnja.

U Telemachu Hrvatska već nekoliko mjeseci rade na modernizaciji mobilne mreže. Kako nam kaže Mislav Galler, član Uprave Telemacha s kojim smo na tu temu razgovarali, nakon tog pothvata, Telemachova mreža biti još izdržljivija, pouzdanija i spremnija za uvođenje novih naprednijih usluga temeljenih na 5G standardima, poput IoT rješenja, podrške za vertikalne industrije i drugo.

Pametni dom, IoT…
“To je važan iskorak jer iako je 5G mreža prisutna, trenutačne su usluge i dalje standardne 4G. Modernizaciju temeljne mreže provodimo u tri faze, a iza nas je već prva, uspješno provedena faza, tijekom koje smo cjelokupni mobilni internet promet preselili na novi sustav u cloudu.

Pred nama su još dvije faze – prebacivanje cjelokupne baze mobilnih korisnika u cloud i treća faza koja podrazumijeva prebacivanje glasovnog prometa sa starih sustava na nove i koja bi trebala završiti do ljeta”, kaže Galler te dodaje da će prebacivanje cjelokupne korisničke baze u cloud omogućiti još bolje korisničko iskustvo.

3

faze čine modernizaciju temeljne Telemachove mreže, a prva je već provedena - mobilni internet promet preseljen je u cloud

“U budućnosti će se, to znamo već sad, prikupljati mnogo više podataka, puno će se više koristiti umjetna inteligencija za njihovu obradu, a istovremeno će privatnost i sigurnost podataka imati izuzetnu važnost. Pametni dom, IoT, metaverzum i gaming samo su neka od područja koja su se već sada isprofilirala, a možda nam se najbliže čini razvoj telemedicine.

Ovdje svakako ulazimo i u još personaliziranije usluge, odnosno brzi prikup golemih količina podataka koji će nam pomoći da se i same usluge što bolje prilagode korisničkim potrebama i navikama. Da bismo u budućnosti imali sve ovo nabrojano, i još više od toga, potreban nam je temelj, a upravo je modernizacija mobilne mreže važan preduvjet za sve to”, dodatno pojašnjava Galler.

“U Telemachu smo snažno posvećeni cilju da našim korisnicima osiguramo najbolje iskustvo u korištenju usluga – fiksnih i mobilnih. To je naša svrha. Svjesni smo da živimo u vremenima stalnih promjena u kojima se velikom brzinom mijenjaju korisničke potrebe i navike pa kontinuirano unaprjeđujemo infrastrukturu koja će nam dugoročno omogućiti da na njih adekvatno odgovaramo.

Telekomunikacije su danas nužan dio poslovanja i života”, naglašava Galler i nastavlja: “Svjesni mo svoje uloge, ali i odgovornosti pa su sve naše aktivnosti usmjerene na dobrobit korisnika i cjelokupne zajednice.

1

milijun mobilnih korisnika prešao je već do sada Telemach

Pratimo brzi razvoj tehnologija i svakodnevno ih implementiramo u svoje poslovanje kako bismo dugoročno bili spremni osigurati najbolju kvalitetu za naše korisnike. U skladu s time moderniziramo našu core mobilnu mrežu čime stvaramo temelje za uvođenje tehnologija budućnosti”.

Telemach Hrvatska ima, kako kažu, više od milijun mobilnih korisnika. A kada se radi o ulaganju Galler ističe:

Izgradnja 10G mreže
“Do sada smo modernizirali cijelu mobilnu mrežu, aktivirali nacionalnu 5G mrežu, gradimo 10G mrežu, integrirali smo mreže Optima telekoma i Total TV-a te stekli i prve vlastite podatkovne centre. Naše će ukupne investicije, koje uključuju i ulaganja u mobilnu i optičku mrežu, do kraja godine premašiti 500 milijuna eura.

Valja istaknuti i da će nam, pored kontinuiranih ulaganja u izgradnju mobilne mrežne infrastrukture te najbrže 10 Giga optičke mreže, nova investicija u mobilni frekvencijski spektar omogućiti da nastavimo osiguravati najbolju vrijednost za novac, nudeći korisnicima diljem Hrvatske još bolje i konkurentnije mobilne i fiksne usluge”.

Kada se radi o modernizacije mreže, točnije prebacivanju baze mobilnih korisnika u cloud, ona bi se trebala dogoditi u noći s 22. na 23. travnja.

Iz Telemacha se stoga, iako ne očekuju poteškoće, ipak unaprijed ispričavaju ako do njih dođe. Tako kazuju, ako korisnici iskuse kratkotrajne poteškoće u korištenju usluga, savjet je da ponovno pokrenu mobilni uređaj, što bi trebalo omogućiti daljnje nesmetano korištenje usluga.

Komentirajte prvi

New Report

Close