Softver nude na pretplatu, preko Vipneta i Bella

Autor: Bernard Ivezić , 25. ožujak 2013. u 17:18
Marko Kovač, direktor (lijevo) tvrtke Mobilna informatika koja je kreirala servis Salespod

Izvoz je jedina opcija za hrvatski IT, a čim jedna tvrtka ostvari globalni uspjeh dolaze investicije i za ostale.

Servis Salespod, zagrebačke tvrtke Mobilna informatika, nije samo najpopularnija poslovna mobilna aplikacija u Hrvatskoj prema mišljenju struke, već i potencijalno prvi hrvatski startup koji bi mogao biti prodan za neki astronomski iznos. Tvrtka je startala 2008., a već je tri godine kasnije poslovala sa četvrt milijuna kuna neto dobiti.

Marko Kovač, direktor, kaže da je lani dobit skočila na 650.000 kuna, a ukupan promet na 1,2 milijuna kuna. Trenutno imaju sedam zaposlenika, od kojih je jedan u SAD-u i zadužen je za osvajanje tog tržišta. "Od rujna se za našu softversku uslugu Salespod Express registriralo preko 900 tvrtki iz cijelog svijeta, istina najviše iz SAD-a, ali i znatan broj iz Turske, Indonezije, Južnoafričke Republike i Brazila", kaže Kovač. Uz to, nude uslugu Salespod Corporate, koja je namijenjena većim tvrtkama, a nju su već isprobali na nizu tvrtki iz Hrvatske i regije. Kovač kaže da je zadovoljan rezultatom, ali da je još dugi put do ostvarenja punog potencijala."Cilj nam je izgraditi globalnu vodeću SaaS platformu za podršku terenskim prodajnim aktivnostima za male i srednje tvrtke u industrijama na koje ciljamo, a to su primarno FMCG, ali i distribucija medicinske opreme i farmaceutskih proizvoda", kaže Kovač. Pojašnjava da SaaS znači softver kao usluga, odnosno predstavlja novi model prodaje softvera, koji se ne kupuje paketiran već jednako kao usluge mobilnih operatera, na mjesečnu pretplatu. Salespod u Hrvatskoj na taj način već nudi svoje usluge preko Vipneta, a u Kanadi preko tamošnjeg najvećeg operatera Bella."Smatram da je izvoz jedina opcija jer hrvatsko tržište je jednostavno premalo. S druge strane, naši stručnjaci nisu ništa manje sposobni od stručnjaka drugdje u svijetu", kaže Kovač.

Navodi da se na svjetskom tržištu prilike otvaraju svakodnevno."Ipak, natjecati se s Indijom u outsourcingu IT usluga bi bilo kao natjecati se s Usainom Boltom na 100 metara, ali mi u Hrvatskoj smo sposobni za znatno više od puke prodaje inženjerskih sati po nižoj cijeni", naglašava. Navodi da konkurentan proizvod u IT-u u obliku softvera predstavlja znatno veću dodanu vrijednost. "Da je to moguće i u Hrvatskoj dovoljno je pogledati tvrtke poput Infobipa, Media-Softa, Shoutema ili Farmerona, te brojnih članova CISex-a, i čim netko od njih napravi globalni uspjeh to će promijeniti i gledište javnosti i donijeti nove investicije, kao što se dogodilo u Estoniji zbog Skypea", pojašnjava Kovač. Dodaje da i outsourcing može biti naš izvozni proizvod, kao u slučaju Osijek Software Cityja, ali nije dovoljan za međunarodnu prepoznatljivost. "Stabilnost hrvatske IT industrije nije u gradnji mastodonta koji će, na primjer, konkurirati indijskom InfoSysu nego u stvaranju ekosistema manjih, globalno konkuretnih tvrtki", zaključuje Kovač.

Komentirajte prvi

New Report

Close