Od frustracije čekanjem u redu, razvili app koji potpuno mijenja iskustvo kupnje

Autor: Sergej Novosel Vučković , 15. listopad 2021. u 12:13
Nino Crljenec, Luka Buljan i Matija Stepanić /PD

U samoj trgovini kupac skeniranjem proizvoda preko mobitela doznaje o njemu sve informacije. Od EU fonda za regionalni razvoj tvrtka ITalk dobila financijsku podršku za razvoj aplikacije koju će dati na testiranje u trgovačke lance.

Premda je online kupnja zbog komfora, praktičnosti i sigurnosti, naročito unazad godinu i pol, i kod nas uzela maha (prema novom istraživanju udruge eCommerce Hrvatska, godinu nakon početka epidemije više od trećine, tj. 38% Hrvata kupuje online barem jednom mjesečno, a 22% čak i više puta tjedno), obilazak fizičke trgovine, sa svim što ona nosi, i dalje je dominantan obrazac potrošačkog ponašanja.

Da može i treba biti ugodniji pobrinula se zagrebačka tvrtka ITalk. Tim u sastavu Nino Crljenec, Luka Buljan i Matija Stepanić, svi diplomanti FER-a, kreirao je aplikaciju ScanShop, kojoj je zadatak omogućiti jednostavnije i bolje iskustvo kupovine.

Više vremena za odabir

Kako navode, ScanShop u samoj trgovini skeniranjem artikala preko mobitela omogućuje više vremena za odabir proizvoda pa bi i gnjavaža zbog nemogućnosti pronalaska baš onog pravog trebala biti manja, a kupcu iskustvo ugodnije, pozitivnije.

“Aplikacija u osnovi služi kao asistent u kupnji i čini cijeli proces jednostavnijim, od odluke o proizvodu do izbjegavanja čekanja u redu na blagajni. Cilj je kupcu prikazati sve njemu važne informacije na lijep i pristupačan način. Minimalno su to informacije koje se nalazi na poleđini samog proizvoda, uz mogućnost isticanja njegovih prednosti i dodatnih multimedijalnih sadržaja za svaki proizvod.

Informacije će biti dostupne i prije nego imamo proizvod u ruci, lista za kupovinu može se napraviti i doma, prije odlaska u trgovinu. Omogućava se i personalizirani sadržaj na temelju te liste i prethodnih kupovina te daje i podatke o akcijama”, kaže nam Luka Buljan.

Ideja o appu, otkrivaju, potekla je iz frustracije oko korištenja automatskih blagajni u dućanu. “Svi smo se složili da to može bolje”, poručuju. Aplikaciju intenzivno razvijaju više od dvije godine, razrada ideje, tehnološkog okvira i traženja financija za projekt je počela prije četiri.

Prvu veću financijsku injekciju primili su od EU fonda za regionalni razvoj, koji kroz program konkurentnost i kohezija 2014-2020 za male i srednje poduzetnike sufinancira 85% projekta, inače vrijednog 1.600.171 kunu.

“Podršku smo iskoristili za intenzivan razvoj aplikacije i sustava koji radi u pozadini te poboljšanje dizajna i korisničkog iskustva kod korištenja. Zadovoljni smo sa stupnjem razvoja koji smo uspjeli ostvariti u sklopu EU projekta i sad smo u potpunosti usmjereni na nove izvore financiranja za drugu fazu razvoja. Vjerujem da ćemo ih privući”, navodi Buljan.

ScanShop će istovremeno biti dostupan za skidanje i na iOS i Android uređajima. Budući da je riječ o softverskom proizvodu koji se tiče korisničkog iskustva (iz ITalka navode da ga u potpunosti mijenja i podiže na novu razinu), nužno ga je iskušati u praksi.

“S nekoliko trgovačkih lanaca već duže smo u razgovorima oko mogućnosti korištenja aplikacije u njihovim trgovinama, međutim moramo prije riješiti određene tehničke zahtjeve”, napominje Buljan.

Inozemni proboj

U Hrvatskoj, kaže, trenutačno nema sličnih aplikacija, u EU ih je nekoliko koje razvijaju slične funkcionalnosti i u ponečem su i naprednije, priznat će.

“Nijedna još nije u širokoj primjeni. Posebnost naše aplikacije je da je okrenuta korisniku i naša vizija je da se može koristiti u svim trgovinama raznih namjena”, ističe član tehnološkog tima ITalka, u kojem se nadaju i inozemnom proboju.

“Plan je da se aplikacija koristi globalno s naglaskom na EU tržište u početku. Predvidjeli smo mogućnost prilagodbe na druge jezike, proces prilagodbe za strana tržišta bit će brz i jednostavan”, kaže Luka Buljan.

Komentirajte prvi

New Report

Close