Provedite uspješno digitalnu transformaciju i budite spremni za budućnost

Autor: PD VL native tim , 16. ožujak 2020. u 22:00
Luisella Giani Head of Industry Strategy & Transformation, Oracle EMEA

Biti postdigitalan znači “digitalno” doživljavati kao zrak i pitku vodu – biti digitalan primjećuje se samo u njegovom nedostatku.

Stari načini održavanja poslovanja – povećanjem uspješnosti postojećih sustava i povremenim inkrementalnim ažuriranjima – neće biti dovoljni kako bi se poduzećima omogućilo da se natječu s tvrtkama koje istinski moderniziraju svoje poslovanje.

Jedna od govornica ovogodišnjeg programa „Boardroom Discussions – Digitalna transformacija iz perspektive predsjednika uprave“ je gđa Luisella Giani, Head of Industry Strategy & Transformation, Oracle EMEA, s kojojm smo razgovarali o tome kako su industrijski čelnici u svijetu poboljšali svoje KPI-jeve korištenjem novih poslovnih modela i mogućnosti koje im pružaju aplikacije koje im pružaju aplikacije koje podržavaju strojno učenje, digitalne asistente, glasovne naredbe i druge tehnologije za usklađivanje sa strategijama budućnosti.

Kada govorite o zrelosti digitalizacije, izjavili ste da smo već u eri post-digitalnog doba. Što to znači?

Biti post-digitalan znači da digitalno doživljavate kao zrak i pitku vodu – biti digitalan primjećuje se samo u nedostatku istoga, a ne njegovom prisutnošću. Tipičan primjer je svakodnevna izjava „nemam wi-fi i očajan sam“. Prije post-digitalne ere, dakle prije četiri ili pet godina, bili smo u in-digitalnoj eri – od tada se najveći pomak dogodio s masovnim usvajanjem Umjetne inteligencije (AI), Interneta stvari (IoT) i Blockchaina te sada raspolažemo tehnologijom koja koristi pametne algoritme za upravljanje velikim količinama podataka. Sada možemo poslovati ne samo „bolje, pametnije, jeftinije“ već možemo i moramo razmišljati o tome kako nam nove tehnologije pomažu u kreiranju novih proizvoda, usluga i poslovnih modela. Ja sam optimist i uvijek razmišljam o tome kako nova tehnologija može pomoći u suradnji čovjeka i stroja, u stvaranju novih usluga i mogućnosti.

Koji su pokretači za digitalnu transformaciju?

Moje osobno mišljenje, koje proizlazi iz mog profesionalnog iskustva, jest da pokretače za digitalnu transformaciju dijelimo na interne i Vanjske. Morate se zapitati “Zašto bi moja tvrtka trebala započeti s digitalnom transformacijom?” Kao vanjske pokretače, između ostalog, referiram se na konkurenciju i tržište neke kompanije. Vanjski pokretači su i potencijalni novi kanali, npr. ako vaši kupci koriste društvene mreže, vaša kompanija i vaši brendovi moraju biti prisutni na društvenim mrežama! Unutarnji pokretači su vidljivi ako promatrate vašu tvrtku – to može biti potreba za pokretanjem novog proizvoda ili usluge, jer trenutni proizvodi postaju komoditet ili marža na trenutnoj usluzi pada.  Očito, unutarnji pokretači su vaši procesi i operacije u kojima tehnologija pomaže povećati vašu učinkovitost i smanjiti troškove povećanjem automatizacije, npr. uvođenjem jednostavnog chatbota. Tehnologija omogućuje preobrazbu, ali zaposlenici kompanije je moraju prihvatiti. Posljednji pokretač, ali ne najmanje bitan, je strategija – da biste uspjeli u digitalnom poslovanju, zaista morate definirati svoj dugoročni strateški pogled.

Prije pokretanja digitalne transformacije potrebno je pripremiti pozitivan poslovni primjer, dobiti podršku menadžmenta i zaposlenika. Kako odrediti prioritete i s čime započeti?

Podrška je po mojem mišljenju apsolutno najvažnija! A kad razmišljam s čime započeti, budući da sam pragmatična osoba, savjetovla bih da se identificira i započne s aktivnostima gdje možete u kratkom roku dobiti prednost – obično je to povezano s optimizacijom internih procesa i operacija ili implementacijom marketinškog alata s kojom dobivate trenutni povrat ulaganja. S druge strane, ako vaša digitalizacija ide u smjeru implementacije novih poslovnih modela i usluga, radi se o dugoročnom procesu i tu morate definirati strukturiraniji pristup jer uz razvoj novih modela prihodovanja morate upravljati očekivanjima menadžmenta u vezi takve strategije i ulaganjima povezanim s istom.

 

Vladimir Knežević, direktor prodaje aplikacija Oracle Adriatics, komentirao je digitalizaciju iz lokalne perspektive

Što se sve odvija u svijetu poslovnih aplikacija, na čemu se trenutno najviše radi i kako po tom pitanju stoji Adriatic regija?

Na svjetskoj razini poslovne aplikacije su zaista automatizirale većinu poslovnih procesa i globalizirale tržište, a zadnji trendovi se fokusiraju kako na zadovoljstvo kupaca (customer experience) tako i na zadovoljstvo zaposlenika (employee experience) i to korištenjem Adoptive intelligence i Machine Learning tehnologija. Oracle je prepoznao taj trend pa zato već 2 godine ugrađujemo ML i AI u sve naše poslovne aplikacije. Dodatno, unapređuju se i robotiziraju korisnička sučelja upravo da bi se olakšao rad svakom zaposleniku ili kupcu koji koristi neku poslovnu aplikaciju. Pri tome se osluškuju potrebe kupaca i zaposlenika koji su danas pravi inovatori: imaju tehnologiju svakodnevno u svojim rukama i bez prestanka eksperimentiaju sa raznim načinima potrage za proizvodima i uslugama. U usporedbi sa njihovim očekivanjima prije 5 godina, kupci danas žele neograničen izbor i nevjerojatnu praktičnost – odgovore u roku milisekundi te dostavu roba i usluga u roku nekoliko sati. A interakcije koju ti kupci imaju sa brendom i kompanijom od koje kupuju im postaju važnije nego sam proizvod koji su kupili! Adriatic regija, bez obzira na  manja ulaganja u odnosu na zapadnu Europu ili svijet, također prati korak sa trendovima digitalizacije i automatizacije koji su zadani i od strane Europske Unije. Kompanije u regiji ipak najviše pažnje daju povećanju efikasnosti i smanjenju troškova. Razumijem takav trend i drago mi je da Oracle i tu može ponuditi najbolja svjetska rješenja u području upravljanja Financijama i Ljudskim resursima što dokazuje činjenica da smo već treću godinu  zaredom proglašeni liderom u Gartnerovom izvještaju o “Čarobnom kvadrantu za rješenja financijskog planiranja i analiza u oblaku”. Naša rješenja u oblaku su izgrađena na zajedničkoj platformi koje se bavi financijskim i operativnim planiranjem, konsolidacijom i zatvaranjem, upravljanjem podacima, izvještavanjem i analizama. S nativnom integracijom s  širim paketom Oracle Cloud aplikacija, koji uključuje Enterprise Resource Planning (ERP), Upravljanje lancem opskrbnih lanaca (SCM), Upravljanje ljudskim kapitalom (HCM) i SaaS aplikacijama za korisničko iskustvo (CX), Oracle pomaže klijentima da njihove organizacije idu ukorak s promjenama te da iskoriste potencijal inovacija.

New Report

Close