Hrana kao lijek: Domaći Ani Biome otvorio novu investicijsku rundu u kojoj joj je cilj prikupiti 10 milijuna eura

Autor: Josipa Ban , 07. svibanj 2023. u 15:07
U zagrebačkom Bird inkubatoru osnivači Bruno Balen i Iva Hlapčić predstavili su planove poslovanja tvrtke Ani Biome/B. Ščitar/PIXSELL

Domaći startup Ani Biome fermentiranim mikronapicima želi osvojiti svjetska tržišta.

Domaći startup Ani Biome, koji je razvio personalizirani pristup zdravlju mikrobioma, otvorio je novu investicijsku rundu u kojoj joj je cilj prikupiti 10 milijuna eura.

Najniži iznos koji može biti uložen je 100 tisuća eura, a prvi su takav već prikupili. Investitor je, otkriva Bruno Balen, suosnivač Ani Biomea – pravnik i poslovni anđeo iz Njemačke. Njegov identitet, kaže, ne može otkriti. A ugovor je, kaže Balen, suosnivačica Nika Pintar napisala uz pomoć ChatGPT-a.

“Investitor je rekao da je odličan”, ističe. Mlada TechAgeBio kompanija s vrlo ambicioznim ciljem postati broj jedan u svijetu u longevity industriji, odnosno industriji dugovječnosti, od željenih milijun eura trećinu planira uložiti u znanstveni integritet, odnosno u studije koje će dokazati da proizvod koji rade nije samo “simpatičan brend već da iza njega stoji znanost”.

Drugu trećinu planiraju uložiti u proizvodni pogon, a u koji je do sada uloženo 600 tisuća eura, najavljuje Balen, dodajući da će posljednja trećina otići na marketing.

600

tisuća eura uloženo je do sada u proizvodni pogon

Istraživanja metabolita
A proizvodi kojim planiraju osvojiti svijet su fermentirani mikronapitci. “Naš proizvod svojevrsna je revolucija u potencijalnoj intervenciji u području industrije dugovječnosti, odnosno u povećanju zdravovječnosti. Dakle, nije bitno samo koliko dugo živimo već i koliko smo dugo zdravi.

Upravo metabolike fermentacije vidimo kao alat koji može poboljšati sve ono što je narušeno tijekom starenja i u bolestima koje su povezane sa starenjem”, objašnjava Iva Hlapčić, koordinatorica za znanstvene projekte u Ani Biomeu. Ističe i da je Ani Biome trenutačno u fazi sveobuhvatnog istraživanja metabolita pomoću metabolimike.

“Istražujemo njihove interakcije, njihov sinergistički utjecaj, odnosno u koje su metaboličke puteve uključeni da bismo ih mogli iskoristiti tako da ciljamo točno taj put i iskoristimo ga kao intervenciju za zdravstveno stanje koje je narušeno”, kaže mlada znanstvenica iz područja biomedicine i zdravstva koja se timu Ani Biome priključila prije tri mjeseca. Također, kliničkim istraživanjima, koja su u tijeku, žele potvrditi učinke svojih proizvoda.

Na događanju u zagrebačkom Bird inkubatoru, na kojem je Ani Biome najavio svoje planove, objasnila je i da im je osim istraživanja metabolita cilj sve otkriveno kombinirati s modelima strojnog učenja kako bi ih mogli što bolje personalizirati. Aplikacija za interakciju i predviđanje potreba klijenata, Ani Habit, već je vani, no bit će nadograđivana.

A fermentirani mikronapitci Ani Biomea poboljšavaju, objašnjava Hlapčić, zdravlje crijeva, odnosno gastrointestinalnog trakta. “Znamo da on, kao takav, nije izoliran već pomoću različitih osobina komunicira sa svim dijelovima organizma. Danas, primjerice, znamo da na različite neurološke poremećaje poput depresije, anksioznosti i sličnih stanja, možemo utjecati putem zdravlja crijeva.

Znamo i da na razini mitohondrija, koji su zaduženi za razinu energije u organizmu, možemo napraviti određenu intervenciju u organizmu pomoću metabolita te tako poboljšati razinu energije i vitalnosti u našem organizmu. To je nešto čemu težimo i u što, u konačnici, vjerujemo”, ističe Hlapčić.

Kako bi učinak njihovih proizvoda bio što bolji Ani Biome razvija i banku metabolita u kojoj je za sada njih 1500 i koja će služiti za personalizirani pristup svakom klijentu.

Svoj poslovni model, ovaj startup koji dobro zna što su “barikade” na putu (prvi im je investitor preminuo usred investicijske runde, narudžba iz Nizozemske od 120 tisuća eura, koja je proizvedena, nikada nije plaćena) odlučili su usmjeriti prema kupcu, dakle idu na D2C model (direct to consumer). A idealan im je kupac, kaže suosnivač Balen, u New Yorku.

Razvoj brenda u SAD-u
Taj mladi poduzetnik stoga ovih dana seli u najveći grad SAD-a, gdje su i osnovali kompaniju. U Hrvatskoj, kaže, ostaje proizvodnja i razvoj, a on će se u SAD-u baviti razvojem brenda, prodajom i privlačenjem investitora.

Osim toga, mlada je kompanija, nakon više godina pokušaja napokon uspjela ući u EIT Food akcelerator u izraelskoj Haifi, kao jedan od deset svjetskih startupova. “To je prestižan akcelerator koji nam otvara vrata suradnje s vrhunskim profesorima te nas stavlja na svjetsku mapu startupova koji razvijaju hranu koja ima integritet lijeka”, kaže Balen.

Osim toga, na tržište su stavili nove age biotike koji su 5-7 puta potentniji od prethodnih. Ani Biome, prema svemu navedenom, juriša prema cilju biti broj jedan u industriji koja trenutačno nema predvodnika.

Balen vjeruje da će industrija dugovječnosti već u 2024. biti ono što je danas umjetna inteligencija. A oni tu, žele biti prvi. “Želimo redefinirati dugovječnost kao vitalnost te da nju imamo danas, a da je dugovječnost ugodna posljednica”, ističe Balen.

Komentirajte prvi

New Report

Close