Povjerenje u cloud ponuđače sve veće

Autor: Bernard Ivezić , 15. svibanj 2013. u 22:01
Salespodovu cloud uslugu primjerice koriste Encian, Kemoplastik, Tapess i Keune Adriatic

Salespodovu cloud uslugu primjerice koriste Encian, Kemoplastik, Tapess i Keune Adriatic.

Hrvatski softver koji se prodaje kao internetska usluga HRPro već ima više od tisuću korisnika u cloudu. Zadovoljni su i u poznatom hrvatskom startupu Salespodu, čiju softversku uslugu koja unaprijeđuje prodaju koristi velik broj distributera robe široke potrošnje, lijekova, dodataka prehrani te BTL marketinških agencija.

Slično navode u varaždinskoj tvrtki Evolva čije cloud rješenje TMS za upravljanje projektima i vremenom koristi građevinske tvrtke, arhitekti, marketinške agencije i odvjetnički uredi.Dodatan interes za cloud pobuđuju Google i Microsoft koji se takmiče za korisnike uredskih paketa među malim i srednjim tvrtkama svojim uslugama Google Apps for Business i Office 365 Small Business Premium. Obje usluge nude cloud pristup aplikacijama za uređivanje teksta i tablica, ali i e-mailu, instant messagingu, telefoniranju, sigurnosnoj pohrani podataka u oblaku i nizu drugih usluga koje je omogućio razvoj internetske ponude. Natječu se i cijenom i opsegom ponude. Microsoft svoju uslugu, koja uključuje i mogućnost instalacije svih tih aplikacija na računalu, godišnje naplaćuje 150 dolara po korisniku, a Google svoj profesionalni servis nudi za 50 dolara po korisniku. Sanjin Katinić, član Uprave za marketing i prodaju Metroneta kaže da su putem prve hrvatske tržnice poslovnih aplikacija cloudMarket.hr-a malim i srednjim tvrtkama ponudili niz rješenja za upravljanje radnim vremenom, proces nabave, upravljanje dokumentacijom s BPM-om, CRM i drugim aplikacijama.

"Metronet je u završnoj fazi rada na nizu novih cloud servisa kojima ćemo nadopuniti ponudu za male i srednje korisnike čime će ona u cijelosti pokriti potrebe za aplikacijama većine klijenata", kaže Katinić.Dodaje da je glavna prednost korištenja cloud usluga bitno niža cijena, brzina i jednostavnost implementacije te održavanja uz dosadašnja konvencionalna rješenja. U HT-u naglašavaju da je glavna prednost korištenja njihovih cloud usluga jednostavnost upravljanja svim zakupljenim uslugama. "Glavne prednosti su automatizacija aktivacije, promjena, deaktivacije, ali također i upravljanje zaposlenicima, rolama te single sign on funkcionalnost, što znači da korisnik s jednim korisničkim računom pristupa svim aktiviranim uslugama, putem samo jednog klika", navode u HT-u.Adriana Baranek, direktorica tvrtke Miadria, koja kao partner Googlea nudi njegove usluge za male i srednje poduzetnike kaže da vidi pomake u razvoju hrvatskog tržišta usluga u cloudu.

Navodi da su brojne tvrtke u Hrvatskoj prepoznale prednosti koje im donosi Google Apps for Business. "U svijetu Google Apps koristi pet milijuna tvrtki, a ovdje veliki broj korisnika već godinama koristi Google Apps i svakog dana sve više tvrtki donosi odluku o prelasku na Google", tvrdi Baranek koja nije govorila o brojkama. No, zato interes ilustrira činjenicom da je Miadria je prvi Enterprise partner Googlea te da njihovi konzultanti rade u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Sloveniji, Crnoj Gori i na Kosovu. Marko Kovač, direktor Salespoda kaže da njihovu uslugu koriste primjerice Encian, Kemoplastika, Tapess i Keune Adriatic. No, ističe da hrvatsko tržište softverskih usluga (SaaS) prilično kasni za američkim i zapadnoeuropskim.

"Kasnimo, ali se razvijamo i sve više tvrtki prepoznaje prednosti takvog načina isporuke softvera, a povjerenje u cloud ponuđače je sve veće. Kada smo kretali sa Salespodom očekivali smo više prepreka u tom smislu, ali nas je potražnja razuvjerila. Brzina isporuke, lakoća korištenja i minimalan rizik uvođenja su prednosti koje u ovim vremenima posebno dolaze do izražaja", kaže Kovač.Matija Tomašković, direktor Evolve koja nudi softversku uslugu TMS kaže da na hrvatskom cloud tržištu ima mnogo prostora za razvoj, ali da to ne mijenja činjenicu da je riječ o malom tržištu i stoga svi proizvođači i ponuđači takvih usluga moraju profitabilnost također tražiti u izvozu. "Neki cloud model od kojeg bi kod nas na hrvatskom tržištu mogao eventualno (pre)živjeti tim od dvoje ili troje ljudi u Americi može stvoriti tvrtku od 200 ljudi, a takva tvrtka onda brže nadograđuje svoje cloud rješenje, nameće ga kao standard, te dalje lakše osvaja i druga tržišta", pojašnjava Tomašković.

Brzina isporuke, lakoća korištenja i mali rizik uvođenja su prednosti 
Marko Kovač, Salespod

Metronet je u završnoj fazi na nizu novih cloud servisa za poduzetnike 
Sanjin Katinić, Metronet

Komentirajte prvi

New Report

Close