U startu privukli čak pet milijuna kuna: ‘Sad tražimo stručnjake’

Autor: Josipa Ban , 07. studeni 2022. u 10:02
Svima je gaming zanimljiv, ali ne razumiju svi poslovnu stranu “igranja igrica’’, kažu u riječkom startupu Gamio/Gamio

Riječki startup idejnog začetnika Marka Matijevića razvija priču koja će spojiti igranje igrica i kriptotržište.

Strast prema videoigrama i igranju, mladi poduzetnik Marko Matijević odlučio je pretvoriti u biznis. Prošle je godine tako pokrenuo Hall of Game (HoG), najveću gaming arenu u Hrvatskoj, a paralelno je radio na razvoju jedinstvene i inovativne platforme Gamio.GG koja se temelji na web3 tehnologiji.

Zahvaljujući njoj gameri bi uskoro (već sljedeće godine) igrajući trebali početi i zarađivati. Ovaj play2earn koncept u potpunoj je suprotnosti s tradicionalnim gaming konceptom u kojem igrači moraju platiti da bi igrali.

Njega su prepoznali i investitori pa je startup nedavno primio investiciju od pet milijuna kuna. Kako će platforma Gamio.GG funkcionirati, u što će novac biti uložen te kada je možemo očekivati na tržištu za Poslovni dnevnik objašnjava njezin idejni začetnik i osnivač Marko Matijević.

Kako je nastala ideja, a onda i rad na razvoju platforme Gamio.GG?
Ideja se zapravo “izrodila” kroz Hall of Game (HoG) u razgovoru s raznim brendovima s kojima surađujemo. Prije samog otvorenja HoG-a postojala je ideja o paralelnom razvoju esport platforme, ali nakon početnih nekoliko evenata i turnira koje smo odrađivali za brendove shvatili smo da se, koliko god voljeli esport, već dosta platformi pokušava probiti u tom segmentum, a broj igrača koji sudjeluju u esport natjecanjima limitiran je.

Iz tog smo se razloga okrenuli svakodnevnim igračima koji su zapravo i većinski posjetitelji HoG-a te malo “ležernijem” pristupu. Početne ideje smo testirali sa samim igračima, pivotirali ih te naposljetku našli savršenog investitora i partnera Hellens Rock.

U tom sam procesu imao sreće te upoznao core development team bez kojeg tako brz napredak ne bi bio moguć. Zajedno smo došli do mnogih rješenja i izuzetno mi je drago da zajedno od početka sudjelujemo u razvoju kompanije.

660

tisuća eura početnog ulaganja koristi se za zapošljavanje i razvoj proizvoda

Koji su najveći izazovi u razvoju platforme?
Kvalitetno ljudstvo je najveći. Ne pričam samo o razvoju proizvoda, nego i u operativnom smislu. Svima je gaming zanimljiv, ali ne razumiju svi poslovnu stranu “igranja igrica’’. Tako da smo u potrazi i za stručnjacima iz drugih industrija koji prvenstveno imaju interes u takvom obliku proizvoda i razumiju gaming kulturu.

Kako će platforma funkcionirati? Koje će videoigre sve gameri moći na njoj igrati i zarađivati kriptovalutu GG?
Igrači jednostavno odaberu zadatke koje žele ispuniti za vrijeme igranja svoje igre. To može biti u obliku “Napravi najveći score unutar jedne partije” ili “Asistiraj 10 puta unutar jednog sata”. Skuplja se takozvana “Ticket” valuta koja se koristi za ulazak u ekskluzivne zadatke koji onda nose našu GG kriptovalutu. Uza sve to, puno je opcija na koje si igrači mogu povisiti šanse za osvajanje većih nagrada ili jednostavno uzeti veći rizik za veću nagradu.

Kakvo zanimanje očekujete, posebno s obzirom na to da kripto tržište trenutačno ne stoji najbolje?
Primarno nam je tržište gamera, a tek onda kripto korisnika. Iz investicijskih razloga odgodili smo izlazak kriptovalute te se posvetili razvoju proizvoda. Interes ranih testera bio je i veći od očekivanja.

GG planiramo lansirati tijekom sljedeće godine, zavisno o rastu broja korisnika te stanju na kriptotržištu. Za to vrijeme korisnici mogu odlučiti žele li zamijeniti svoje GG tokene za nagrade unutar našeg “Shop” sustava, čekati da mogu isplatiti novac na kriptomjenjačnicama ili ih jednostavno reinvestirati unutar platforme.

Nedavno ste za njen razvoj primili pre-seed investiciju, odnosno početno ulaganja u razvoj, u iznosu od 660 tisuća eura, dakle pet milijuna kuna. U što će novac biti uložen?
Za razvoj “custom-made” platforme temeljene na blockchainu potrebno je značajno vrijeme. Uvijek izgledaju bombastično naslovi o investicijama u web3 kompanije, ali većina investicije odlazi na sam development te kasnije na marketing.

Investicija se koristi prvenstveno za zapošljavanje i razvoj proizvoda, ali i za ostvarivanje prvih stalnih korisnika. Usto smo i opremili moderne urede u Rijeci te manji regionalni ured u Zagrebu kojeg uskoro očekuje preseljenje na atraktivniju lokaciju.

Investiciju ste dobili od Hellen’s Rock investicijskog fonda čiji je osnivač poduzetnik Sacha Dragić. Koliko je bilo lako ili teško osigurati investiciju? Čime ste privukli investitora?
Sacha je iznimno sposoban poduzetnik okružen stručnjacima poput Stjepka i Andree Čordaš koji posjeduju neizmjerno veliko iskustvo u upravljanju tech tvrtkama. Budući da poznanstvo vučemo iz slične industrije nije bilo teško imati slično viđenje na budućnost poslovanja tvrtke.

Cijeli proces nije trajao dugo jer smo svi znali koje su brojke bitne i koji su realni ciljevi za postaviti u narednom periodu. Kao što sam napomenuo, poznanstvo iz istog tehnološkog sektora zapravo je omogućilo da pričamo “sličnim jezikom” te omogućilo da suradnju ostvarimo puno brže nego bi to bilo nekim klasičnim VC putevima.

Kada bi platforma trebala biti završena i dostupna na tržištu?
MVP je već spreman te je testiran nekoliko puta. Radimo završne pripreme kako bi krenuli zatvorenom fazom izlaska na tržište te početku marketinga. U početku ciljamo na par stotina gamera te ćemo postepeno povećavati broj igrača na platformi. Na koncu uz izdavanje GG tokena na tržište kriptovaluta platforma će postati dostupna svima.

Na koja tržišta ciljate, odnosno gamere kojih država?
Krećemo s našom regijom jer smo kroz Hall of Game stekli jako dobar uvid u domaće trendove, suradnje s raznim organizacijama, a želimo dati i mogućnost našim igračima da prvi iskušaju proizvod.

Nakon kraće faze s našim tržištem svakako nam je cilj SAD, ali do tog trenutka ćemo se fokusirati na tržišta poput Latinske Amerike i Turske. SAD je logičan izbor, ali je i financijski najzahtjevniji te ćemo s njim krenuti nakon što dokažemo profitabilnost na postojećim tržištima. Naravno, tu je onda i ostatak “Tier1” u zemljama poput UK-a, Njemačke, Francuske…

Prošle ste godine pokrenuli Hall of Game, gaming centar u trgovačkom Z centru, a u koji je uloženo milijun eura. Jeste li zadovoljni njegovom posjećenošću i radom?
Prva godina je bila fenomenalna. Odradili smo jako puno evenata, što naših što partnerskih. Postavili smo se na “gaming mapu” ne samo regije nego i Europe s nedavnim Call of Duty turnirima.

Naravno, i suradnje s velikim brendovima samo su poboljšale percepciju HOG-a. Imali smo i problema te smo neke stvari naučili na teži način, ali baš zbog toga smo izuzetno sigurni u ono što radimo. Smatram da uvijek može bolje i nadam se da je ovo tek djelić onoga što želimo
postići.

Od 16. godine radio na gaming startupu

Što vas je odvelo u posao s videoigrama? Gaming mi je dugogodišnja strast. Od 16. godine radio sam na startupu vezanom za gaming i eCommerce. Naravno, u to je vrijeme teško bilo roditeljima dokazati da “igrice” mogu biti profitabilne pa je fokus bio na školi. Kako je prva ponuda za prodaju poslovanja došla, tako sam je i prihvatio, no takve su mi stvari jako pomogle u profesionalnom razvitku. I dalje povremeno uživam u igricama, no cjelonoćno sam buljenje u igrice zamijenio cjelonoćnim buljenje u Excel tablice i razne druge čari startup života.

Komentirajte prvi

New Report

Close