Zagrebački Omolab u finalu svjetske konferencije Enlighted za digitalne inovacije

Autor: Lucija Špiljak , 11. listopad 2020. u 08:59
Direktor OmoLaba Petar Reić pokrenuo je tvrtku iz osobnih razloga, supruga i kći mu imaju disleksiju

OmoLab je osnovao prošle godine, iz osobnih razloga – njegove supruga i kći imaju disleksiju.

Čitanje je esencijalna životna vještina, ključna za osobni i profesionalni rast i razvoj. Stvaramo cijeli ekosustav koji će se naslanjati i na alate za čitanje i obradu teksta, s ciljem olakšavanja čitanja i učenja svima koji imaju teškoće ili zamor pri korištenju konvencionalnih metoda”, objašnjava Petar Reić, čelni čovjek startupa OmoLab koji je uz multidisciplinarnu ekipu logopeda, grafičara i IT stručnjaka u Zagrebačkom inovacijskom centru (Zicer) razvio Omoguru Widget, dodatak web stranici koji olakšava čitanje korisnicima s teškoćama čitanja; od disleksije ili poremećaja pažnje do slabijeg vida, kao i onima koji imaju zamor od čitanja na ekranu.

Dodatak se naslanja na razvoj njihova Chrome plug-ina iz kolovoza lani. “Budući da je na snagu stupio novi Zakon o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja koji obvezuje tijela javne uprave da se prilagode smjernicama digitalne pristupačnosti, i da u tom svjetlu imamo nekoliko integracija svaki dan, na dobrom je putu da postane komercijalna uspješnica”, ističe Reić koji smatra da je zakon značajan korak naprijed u prilagodbi digitalnih sadržaja, ali i osvješćivanju problema djece i odraslih s teškoćama čitanja. Najviše osoba s manifestacijama disleksije je na engleskom govornom području, oko 20%, dok ih je u Hrvatskoj i ostalim slavenskim zemljama oko 10%.

“Osim disleksije tu su i problemi s poremećajem pažnje, vidom…, gotovo četvrtini naših građana digitalni sadržaji nisu pristupačni. Prema našoj nedavnoj analizi više od 90% web stranica u Hrvatskoj nije prilagođeno osobama s teškoćama čitanja. Dizajn stranice po smjernicama digitalne pristupačnosti može uvelike olakšati korištenje, a za individualnu prilagodbu naše je rješenje jedino”, ističe Reić.

Čak 240 verzija fonta Omotype
OmoLab je osnovao prošle godine, iz osobnih razloga – njegove supruga i kći imaju disleksiju. Predstavio je tad i alat OmoType font sustav koji, uz Omoguru mobilnu aplikaciju za lakše korištenje sustava, koriste pojedinci, ali i škole i logopedski kabineti, jer ti alati pozitivno utječu na smanjenje zamora, čitljivost, ritam čitanja, brzinu i fokus. OmoType font sustav je besplatan za osobnu, nekomercijalnu upotrebu, a Omoguru mobilni app, čija je osnovna verzija besplatna, a nudi premium funkcije uz pretplatu.

OmoType ima 240 inačica, a razvijene su i nove verzije pisama – Serifne i Monospaced – kako bi odgovorili što širim primjenama i preferencijama korisnika. Aktualnu verziju Omoguru mobilne aplikacije objavili su u studenom lani, a redizajniranu i optimiziranu verziju očekuju do kraja godine, čije funkcije proširuju i s web verzijom. Mobilnu aplikaciju ima 20.000 krajnjih korisnika, a OmoType font i Omoguru inkluzivni widget rabi 100-tinjak institucija i tvrtki.

Uglavnom su, kaže Reić, hrvatski korisnici (70%), ali ima ih i iz SAD-a, Velike Britanije, Irske i Australije. Startup prihode ostvaruje od komercijalnih licenci za OmoType, pretplatnika Omoguru aplikacije, licenci za korištenje Omoguru inkluzivnog widgeta te nude usluge analize i testiranja pristupačnosti digitalnih sadržaja. Mi smo startup koji je još u ranoj fazi i tekući prihodi nam ne pokrivaju razvojne troškove, no to je prirodno za ovu fazu.

OmoLab kao tvrtka je osnovan u siječnju 2019., dotad je bila privatna, više hobistička zanimacija”, dodaje. Trenutačno ih je u timu šestoro, a na razvoju surađuju s više tvrtki i institucija, izdvajaju Fakultet elektrotehnike i računarstva i Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet u Zagrebu, te Odjel za informatiku i Odsjek za kroatistiku Filozofskog fakulteta u Rijeci.

Projekti u Americi i EU
Njihov rad prepoznali su i Španjolskoj – OmoLab je finalist enlightED Awards 2020, globalne konferencije stručnjaka za obrazovanje i digitalne inovacije, koja će biti online od 19. do 23. listopada. Između 458 kandidata iz 57 zemalja žiri je odabrao 12 finalista.

Reić nam je otkrio da su ljetos bili dio portugalskog akceleratora Maze X kad su ih kontaktirali iz enlightED-a. “Na to smo gledali kao na još jedan od formulara o statusu i ciljevima tvrtke, stoga nas je jako iznenadio ulazak u finale, tim više što je riječ o iznimno relevantnom izboru koji pokriva cijeli svijet. Već biti među finalistima je gotovo nestvarno. Svakako će nam pridonijeti vidljivosti i širenju, pogotovo jer pripremamo španjolsku i francusku verziju mobilne i web aplikacije”, kaže Reić.

S više specijaliziranih škola u Americi provode pilot programe i imaju rast od 500-tinjak novih korisnika mjesečno, a prisutni su i na specijaliziranim konferencijama i strukovnim udruženjima. Pandemija je s jedne strane usporila testiranja i pilot projekte u školama i institucijama, a s druge su, kaže Reić, imali veliki rast individualnih korisnika, pogotovo u lockdownu. Za ozbiljan izlazak na anglofona tržišta potrebni su, kaže Reić, ozbiljni resursi pa je i njihov pristup drugačiji.

“U narednom periodu želimo postati i postaviti standard digitalne pristupačnosti u domeni kojom vladamo. Fokusirani smo na razvoj i unapređenje naših alata s kojima sljedeće godine planiramo snažniji iskorak u inozemstvo. Prije nekoliko dana potvrđen je projekt unapređenja i unificiranja protokola za detekciju disleksije u EU, Dyslexia Compass, na kojem ćemo iduće dvije godine surađivati s partnerima iz Velike Britanije, Rumunjske, Norveške i Španjolske”, najavljuje inovator Petar Reić.

Komentirajte prvi

New Report

Close