Odabrali smo dobar smjer za jačanje pozicije na tržištu pod kapom HT-a

Autor: Darko Bičak , 05. listopad 2015. u 22:00
Irena Domjanović, članica Uprave Optima telekoma

Članica Uprave Optima telekoma, o funkcioniranju tvrtke u sastavu HT-a, prednostima te sinergije i poslovnim rezultatima.

Optima Telekom ovih dana obilježava 10. obljetnicu djelovanja na turbulentnom telekomunikacijskom tržištu.

Lani je ta tvrtka zapala u ozbiljne probleme te ju je preuzeo Hrvatski telekom (HT). Nedavno je pokrenula veliku akciju privlačenja novih korisnika, a u tijeku je i rebranding. Kakva je trenutačno situacja s Optimom, kako funkcionira u sustavu HT-a te kakvi su im planovi, otkriva Irena Domjanović, članica Uprave Optima telekoma.

Optima je već godinu dana u sustavu HT-a. Što je tvrtka tim spajanjem dobila, a što izgubila?
Naš je cilj daljnje jačanje tržišne pozicije te rast reputacije i ukupne prepoznatljivosti brenda Optima telekoma. Koncentracija Optime i HT-a zapravo je privremeno, četverogodišnje partnerstvo u kojem je Optima nastavila u svakom pogledu poslovati kao neovisna tvrtka, što je i uvjetovano nizom mjera na koje su se obvezali i HT i Optima. Najznačajniji dobitak za Optimu su ekspertize te pristup znanjima i iskustvima velike i jake korporacije. Racionalizacija troškova poslovanja i povećanje operativne efikasnosti kroz sinergijske aktivnosti s HT-om pridonose ostvarenju ciljeva zadanih u planu financijskog i operativnog restrukturiranja. Važno je naglasiti da je Optima zadržala neovisnost i prepoznatljivost brenda te da koristi prednosti velike grupacije za dodatno jačanje tržišne pozicije i dugoročno osigurava svoju budućnost.

 

224,4milijuna

kuna bio je prihod Optime u prvom polugodištu 2015.

Prema kvartalnim rezultatima, Optima bilježi pad u gotovo svim segmentima. Što je razlog tome i kako kanite zaustaviti taj trend?
Svi fiksni operateri suočili su se s problemom pada prihoda od govornih usluga koji i na globalnoj razini imaju tendenciju pada. Kako su prihodi iz tog segmenta prethodnih godina imali dominantan udjel u ukupnim prihodima, pad u tom segmentu važno je kompenzirati kroz druge segmente. Ako pogledate naše rezultate, stabilno rastemo u prihodima od interneta kao i u veleprodajnom segmentu. Polugodišnji rezultati pokazuju i rast EBITDA prije jednokratnih stavki te pad ukupnih poslovnih rashoda. Sve to u konačnici pokazuje da smo odabrali dobar smjer za daljnje jačanje pozicije na tržištu. Velik dio tog posla je već i obavljen, u prodaji su, primjerice, novi paketi (TO2 i TO3) usklađeni s potrebama tržišta i ponudom konkurenata. Optima nastavlja raditi na jačanju prodaje, vidljivosti i snazi brenda te unapređenju procesa koji izravno utječu na zadovoljstvo korisnika uz optimizaciju troškova i povećanje operativne efikasnosti. Potkraj prošle godine znatno smo unaprijedili uslugu IPTV-a koja je po mogućnostima sada na samom vrhu IPTV tržišta. Sami sadržaj OptiTV-a također kontinuirano obogaćujemo. Korisnici prepoznaju te prednosti, pa očekujemo rast i u tom segmentu. Sve navedene aktivnosti dovele su do rasta interesa za Optiminim uslugama, pa iz mjeseca u mjesec bilježimo sve veći priljev novih korisnika. Zahvaljujući nizu mjera koje smo pokrenuli bilježimo i sve manji odljev postojećih korisnika. Iznimno sam zadovoljna ovim postignućem te se nadam da će se ono odraziti i na poslovne rezultate.

Kakvi su vam planovi za daljnje investicije u usluge?
Naša je osnovna zadaća pružati kvalitetne usluge svojim korisnicima i pravodobno odgovarati na njihove korisničke potrebe. Prateći trend rasta potražnje za brzim internetom, u ovoj smo godini unaprijedili brzine interneta koje se ostvaruju putem VDSL tehnologije. Nove internet brzine, koje dosežu i do 50 Mbps, mogu korisnicima omogućiti bezbrižno korištenje naprednih mogućnosti interneta, i to po vrlo prihvatljivim komercijalnim uvjetima. Osim stalna ulaganja u vlastitu mrežu i u razvoj usluga, strateški investiramo i u gradnju i jačanje samog brenda. Ova je godina bila iznimno dinamična u tom smislu. Pokrenuli smo niz projekata, a rezultate svega toga, kao što je i novi vizualni identitet Optime, uskoro ćemo predstaviti tržištu. Uveli smo i neke novitete na tržištu. Vodeći se našim ključnim vrijednostima te željom da na neki način nagradimo naše korisnike, kreirali smo poseban Program preporuke u kojem svi Optimini korisnici mogu prebaciti nekoga na Optimu te zajedno s preporučenim korisnikom osvojiti 100, 200 ili 300 kuna na VISA kartici Zagrebačke banke.  Posebno vodimo računa o kvalitetnom odnosu prema korisnicima. Naš kontaktni centar, koji pruža podršku našim korisnicima svaki dan 0-24, zasigurno je jedan od najkvalitetnijih u Hrvatskoj. To dokazuje nagrada Contact Centar Akademije u kategoriji najboljeg djelatnika u kontaktnom centru.

U kojem smjeru očekujete da će se tržište razvijati?
Zahtjevi korisnika mijenjaju se velikom brzinom. Korisnici su informiraniji i zahtjevniji nego prije, što pred nas stavlja nove izazove. Veselim se tome, mislim da je pred nama uzbudljivo i novo doba. Očekujem da će se pojavljivati novi poslovni modeli, pojačana potreba za personalizacijom ponuda i usluga te noviteti u pružanju sadržaja putem interneta što će sve rezultirati potražnjom za još većim brzinama interneta. 

Tržište izazovno i dinamično

Kako generalno vidite situaciju na hrvatskom telekomunikacijskom tržištu?

Situacija na tržištu vrlo je izazovna i dinamična. S obzirom na konstantnu potrebu za povećanjem kapaciteta te kontinuirana ulaganja u poboljšanje infrastrukture i povećanje brzina te kvalitete usluge, za očekivati je da će se telekom scena u Hrvatskoj konsolidirati. Što se tiče usluga, očekuje se integracija usluga na fiksnim i mobilnim mrežama te jači ulazak telekoma u IT servise.

Komentirajte prvi

New Report

Close