Hrvatski softveraši razvili napredniji i lakši program od Excela

Autor: Lucija Špiljak , 01. veljača 2020. u 12:00
Tvorci Farseera Katarina Trbara, Matej Trbara, Luka Mijatović i Matija Nakić, nedostaje Zrinko Dolić/JURICA GALOIĆ/PIXSELL

Softverska agencija Kod Biro razvila platformu Farseer, za pomoć menadžerima.

Pojam financijskog planiranja nekad je za Katarinu, Luku, Mateja, Matiju i Zrinka na prošlim poslovima predstavljao sinonim za neuredan i kaotičan sustav, u kojem bi se većina izvještaja, kažu, kreirala uz puno manualnog prikupljanja podataka iz više različitih sustava i uz kašnjenje i do dva mjeseca.

Poučeni iskustvom i uz prikupljene analize njih petero, kombinacijom iskustva i znanja iz područja komunikacije, IT-ja i telekoma, odlučilo je pokrenuti sustav koji malim i srednjim poduzećima omogućava jednostavno planiranje i praćenje operativnih i financijskih komponenti u nekoliko klikova.  Riječ je o platformi Farseer koju su, među 16 drugih timova, predstavili na prošlogodišnjem Zicerovom (Zagrebački inovacijski centaR) predakceleracijskom programu Startup Factory.

Cijelu ideju o Farseeru razvijali su u tvrtki Kod Biro, softverskoj agenciji koja se bavi razvojem mobilnih i web aplikacija. "Misao vodilja bila je olakšavanje procesa financijskog i operativnog planiranja i izvještavanja, uz postizanje transparentnosti i uštede vremena zaposlenika. Planiranje i izvještavanje kritična je strateška aktivnost upravljanja poslovanjem, a u većini tvrtki se obavlja na godišnjoj ili kvartalnoj razini, često pomoću tehnološki zastarjelih alata, s većinom vremena potrošenog na unos podataka i organiziranje inputa umjesto na strateške odluke i poslovno modeliranje", objašnjava nam suosnivačica platforme Matija Nakić.

Na koga ciljaju
Sustav je namijenjen srednjem i višem menadžmentu koji sudjeluje u procesu poslovnog planiranja poduzeća, a pojedini operativni zadaci lako se, dodaje Katarina Trbara, mogu spustiti do bilo koje odgovorne osobe u sustavu.  "Prvenstveno ciljamo na srednje i velike tvrtke koje zbog svoje veličine i kompleksnosti imaju potrebu za strukturiranim poslovnim planiranjem", navodi Trbara Nadalje, sustav omogućava definiranje strukture i procesa plana u par klikova, što je značajno unapređenje u odnosu na Microsoftov Excel.

U korisničko sučelje mladi inovatori ugradili su dobre strane Excela pa tako imaju ćelije, funkcije i formula engine, no sve je podređeno planiranju.  "Korisnici dobiju zadatke planiranja, administratori prate popunjavanje plana i u određenom trenu ga 'zaključaju' nakon čega se realizacija troškova i prihoda prati u realnom vremenu", objašnjava Nakić. 

Među glavnim prednostima Farseera su, dakle, značajno skraćeno vrijeme, pojednostavljen je proces kreiranja planova i minimiziraju se manualni zadaci, što korisnicima omogućuje fokusiranje na strategiju. Korisnici mogu, navodi Nakić, jednostavno pratiti ostvarene rezultata, uspoređivati ih s planom i simulirati različite poslovne scenarije prije donošenja bitnih poslovnih odluka.

Integracija u druge sustave
Dotaknuli smo se i generalne financijske pismenosti zaposlenika i menadžera u hrvatskim tvrtkama, za koju mladi inovatori smatraju da je na nezavidnoj razini.  "U većim tvrtkama koje imaju kontroling odjele situacija je bolja, ali planiranje se još uvijek promatra kao administrativna obveza koja se 'odradi' par puta godišnje, dok svjetski trendovi u toj domeni promoviraju tzv. continuous planning koji uključuje puno operativnog planiranja i simuliranja u kontinuitetu.  Proces planiranja bi morao biti više kolaborativan i naslonjen na strategiju i definiranje konkretnih načina provedbe", kaže Trbara. 

Stoga je želja mladog tima da planiranje u Farseeru bude nešto što menadžeri žele raditi, a ne nešto što moraju odraditi. Pored implementacije sustava nude i savjetovanje u domeni planiranja i izvještavanja jer, kako ističu, žele pomoći hrvatskim tvrtkama u praćenju svjetskih trendova na tom polju. I dalje surađuju sa Zicerom u sklopu čijeg su programa Startup Factory, kažu, prošli intenzivan proces edukacije, surađivali s vrhunskim mentorima i ostvarili vrijedne kontakte, posebno kao mladi poduzetnici u želji da unaprijede svoj proizvod i poslovne vještine.

Polučeni dodatnim iskustvom dovršili su prvu verziju Farseera, a cijeli tim trenutačno je fokusiran na prodaju i integraciju Farseera s postojećim sustavima klijenata. Dobili su od HAMAG-BICRO-a poticaj za razvoj inovativnog tehničkog rješenja koji će koristiti za self-service integraciju Farseera s ERP sustavima. "S obzirom na to da su tvrtke vani zrelije u kontekstu uređenosti procesa i automatizacije, primarni fokus će nam biti strana tržišta, ali svakako nastavljamo razgovarati i s regionalnim tvrtkama i institucijama među kojima ima svijetlih primjera", zaključuju Matija Nakić i Katarina Trbara.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Ma stvarno smo svjetski genijalci. Svako mala domaća agencija bolja od Microsofta i više se nikad ne čuje za njih. I tako u krug godinama

New Report

Close