Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE
Poslovni vikend
Recenzija

Najprodavaniji baterijski električni modeli i dalje su ipak – Teslini: Testirali smo Model 3 u Long Range verziji

Testirali smo Model 3 u Long Range verziji sa stražnjim pogonom. Zaboravite predrasude i strah od digitalnog, to vozilo je genijalno.

Autor: Mladen Milčić/VL
05. svibanj 2025. u 16:30

Sada Tesla Motors u prva tri mjeseca 2025. godine na europskom tržištu bilježi dramatični pad prodaje od 38 posto u odnosu na prvi kvartal 2024., njezina dva modela – Model Y i Model 3 s prodajom od 29.770 odnosno 23.044 automobila i dalje su najprodavaniji baterijski električni automobili (BEV) u Europi ove godine. Glavnina pada prodaje ide na konto Modelu Y (- 49 %), čiji su redizajnirani model kupci čekali i nedavno je stigao na tržište Europske unije pa se očekuje oporavak prodaje lani globalno najprodavanijeg električnog automobila, dok je Model 3 s minusom od 14 posto u prva tri mjeseca mnogo manje pogođen.

Na tržištu je sve više električnih modela europskih, japanskih i korejskih proizvođača, ali i kineskih električnih automobila. A u Europu je stigao i BYD, globalno najveći konkurent Tesle, koji je prošloga tjedna predstavljen i u Hrvatskoj. Jedan od razloga pada prodaje Tesla automobila jest ekstravagantno političko djelovanje njihova šefa Elona Muska u administraciji američkog predsjednika Donalda Trumpa, zbog čega je na sebe, pa posljedično i na Tesla Motors, navukao negativnu percepciju dijela javnosti. Pogotovo u Americi, no to se izgleda dijelom prelilo i na Europu. BEV automobili i dalje bilježe rast u prodaji, pa je u prva tri mjeseca 2025. prodano 28 posto električnih automobila više (570.973) nego u istom razdoblju 2024. godine (447.278) i sada imaju udio od 17 posto ukupnog europskog tržišta osobnih automobila. Naše tržište automobila ozbiljno kaska, kod nas je u prva tri mjeseca udio BEV automobila samo 1,5 posto (223 automobila od toga 46 Tesla).

Redizajnirano izdanje

No, uz sve te nedaće Tesla i dalje, kako rekosmo, ima dva najprodavanija BEV modela u Europi, a upravo smo jedan od njih – Model 3 u Long Range verziji sa stražnjim pogonom imali priliku isprobati na testu. Električna limuzina srednje klase u Hrvatskoj je prošle godine bio najprodavaniji električni automobil, a upravo početkom 2024. je na naše tržište stigla u redizajniranom izdanju.

Na stranu posebnost što se radi o električnom vozilu na koji još uvijek zbog ograničenja u korištenju koja se odnose na vrijeme punjenja baterije mnogi nisu spremni, no ako ste u bilo kojem drugom smislu korištenja imali predrasude o Tesli, zaboravite ih. To je genijalno vozilo, vjerojatno najjednostavnije i nedvojbeno najnaprednije u smislu prilagođavanja korisniku na tržištu. Dovoljno je samo nekoliko minuta da povežete svoj pametni telefon s automobilom i više vam ne treba kartica koja inače mijenja ključ. Tako za ulazak i pokretanje auta trebate imati mobitel uz sebe (uz uključen Bluetooth) i krenuti. Čak ne trebate “ubaciti” u smjer naprijed na mjenjaču jer automobil sam to radi, u većini slučajeva, predikcijom vašeg kretanja.

Mjenjač je, inače, u redizajniranom modelu digitalni i nalazi se na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir. Pojavljuje se odmah na ekranu i možete ga koristiti čim dotaknete kočnicu. Radi zaista brzo, i prebacuje smjer kretanja ili parking mod bez ikakve odgode. Dizajn unutrašnjosti je čist i minimalističan. Završna izrada je precizna i materijali su kvalitetni.

U kokpitu vlada pravi minimalizam, skriveni su čak i otvori ventilacije, a Model 3 ima samo nekoliko fizičkih tipki na upravljaču, koje su zapravo kapacitivne dodirne tipke među kojima su tipke za bočne pokazivače smjera, na što je potrebno navikavanje – kod nas je bilo začuđujuće brzo, no malo je teže kad volan nije u ravnom položaju. Također, i na svjetla s lijeve strane, odnosno tipke za brisače (ima i automatski mod), tempomat, sirenu i kameru i glasovnu aktivaciju s desne strane, uz kotačiće s obje strane za glasnoću audio sustava i namještanje tempomata, dok je tipka za sva četiri pokazivača smjera ispod krova.

Svim drugim funkcijama, a zaista ih je mnogo, upravlja se na super svijetlom dodirnom ekranu dijagonale 15,4 inča s trenutačnim odzivom. I za one koji nisu skloni digitalizaciji, sve je zaista jednostavno, logično, brzo i fluidno. Uz to, sustav je pametan pa pamti korisnikove dnevne rutine i uobičajene rute, pa vam tako, primjerice, u vaše uobičajeno vrijeme odlaska na posao pali klima-uređaj ili odmah čim sjednete u automobil ucrtava rutu do posla ili doma i to na kristalno čistom ekranu vrlo pregledno s pomoću Google Mapsa.

U ponudi zabave je Tesla daleko ispred svih, pa tako osim radija, DAB-a, internetskog radija nudi i glazbu putem Spotifyja i video sadržaj putem You Tubea. Tu je i ponuda 20-ak zabavnih igrica i odlična Karaoke aplikacija, a sve te sadržaje mogu koristiti i putnici na stražnjim sjedalima na 8” dodirnom ekranu. Dakle, dok čekate da se napuni baterija (po novom do 282 km dometa za 15 minuta na 14.000 Teslinih Superchargera diljem Europe ili na drugim punionicama) neće vam biti dosadno. Punjenje je moguće na brzim DC punjačima snagom do 250 kW.

Bolja, udobnija sjedala

I sjedala su nova, bolje profilirana i udobnija, presvučena umjetnom kožom i već u serijskoj opremi grijana i ventilirana (prednja). Po prvi put je sada u Modelu 3 i vrlo efektno ambijentalno osvjetljenje, ali i još sveobuhvatniji sigurnosni paket. Redizajnom je značajno poboljšana zvučna izolacija pa je buka osjetno stišana, za 30% od strujanja vjetra i 20% vibracija s ceste. Tako se možete voziti u tišini ili uživati u vrhunskom audio sustavu koji se rijetko sreće u automobilima. Tesla ga je razvila sama, a dolazi serijski uz devet ili u boljim opremama uz 17 zvučnika.

Prostranost je i na stražnjoj klupi vrlo dobra, a oduševljava i prtljažnik od 594 litre uz dodatnih 88 litara prtljažnika sprijeda.

Automobil je dugačak 472 cm uz 287,5 cm međuosovinskog razmaka, no sportske je siluete pa je koeficijent otpora zraka fantastičnih 0,219, što smanjuje potrošnju energije. A potrošnja je vrlo dobra, prosječno smo trošili manje od 15 kWh/100 km i to bez štednje, što znači da u tom ritmu uz bateriju od 79 kWh možete prijeći oko 550 kilometara.

Najefikasnija izvedba

Deklarirana je 12,5 kWh/100 km, odnosno domet od 640 do 702 km i to je zapravo najefikasnija izvedba Tesle. Elektromotor ima snagu od 283 KS i 420 Nm okretnog momenta, što je i više nego potrebno za živahnu vožnju pa su performanse sportske – 5,2 sekunde do stotke uz 201 km maksimalne brzine. Kome to nije dovoljno, nudi se snažniji AWD model s 460 KS (48.990 eura), ali i Performance model s 510 KS te ubrzanjem do stotke za 3,1 s i najvećom brzinom od 262 km/h (57.490 eura).

Testirana verzija Long Range Rear-Wheel Drive, dakle uz veću bateriju od 79 kWh i pogon na stražnje kotače stoji od 44.990 eura. Mnogo? S obzirom na cijene električnih automobila i sve ono što Tesla nudi – cijena je vrlo konkurentna.

Autor: Mladen Milčić/VL
05. svibanj 2025. u 16:30
Podijeli članak —

New Report

Close