Kolačiće na web stranicama mnogi pogrešno koriste, naša platforma Regula od velike je koristi

Autor: Josipa Ban , 06. prosinac 2022. u 11:48
Duje Kozomara osnivač je platforme Regula i konzultant za zaštitu osobnih podataka/Privatni album

Maistra, HRT, Spar… Platforma u šest mjeseci privukla više od 100 kompanija.

Podaci su danas vrlo unosan posao. Dokazuju to najveće tehnološke kompanije (Google, Meta) čiji se poslovni modeli temelje na prikupljanju podataka, a koji im služe za ciljano plasiranje oglasa. A prikupljaju ih i putem kolačića.

Pomoću njih web stranice identificiraju korisnike i razlikuju ih od ostalih. No, način prikupljanja izaziva sve više nepovjerenja građana. Ne treba to čuditi uzme li se u obzir činjenica da u Hrvatskoj, primjerice, više od polovice web stranica privolu za kolačiće ne traži na zakonit način.

Regula nudi izbor dizajna
”Situacija se poboljšava no još oko 70% web-ova ne prikuplja privolu za kolačiće kako treba. Prisiljavanje korisnika da ih prihvate najčešća je pogreška jer ne nude jednake uvjete prihvaćanja i odbijanja kolačića – prihvatiti ih se može jednim klikom, dok je odbijanje teže i traži više koraka.

Ukratko, kompanije, često nesvjesno, kompliciraju odbijanje kolačića”, objašnjava Duje Kozomara, konzultant za zaštitu privatnosti. Zbog takve je prakse, napominje, francuski regulator kaznio Facebook i Google sa 60, odnosno 150 milijuna eura.

Prostor za napredak poslovne prakse u području zaštite podataka mladi pravnik vidi još od studentskih dana kad je upravo u GDPR-u našao savršen spoj struke i tehnologije koja ga je oduvijek zanimala. Stoga je 2019. osnovao obrt Consent kako bi savjetovao kompanije o zaštiti osobnih podataka, a lani je počeo raditi na razvoju platforme za upravljanje kolačićima.

”Ideja za platformu rezultat je frustracije trenutnim stanjem na tržištu, ali i rješenjima koja se nude na web stranicama”, objašnjava Kozomara. Platformu nazvanu Regula razvio je u suradnji s globalnim tehnološkim hubom SplitX, dok su osnovnu pozadinsku tehnologiju preuzeli od švedskog Consent managera od kojih su dobili licencu.

”Shvatili smo da bi nam trebalo previše vremena, ljudi i novca da sami razvijemo tehnologiju, pa smo tehnologiju prilagodili potrebama našeg tržišta uz prijevod sučelja na hrvatski”, objašnjava Kozomara, koji ima i certifikat IAPP-a.

Zaštita podataka i zakonito upravljanje kolačićima domaćim su kompanijama tako postali puno dostupniji. Usto, tehnologija koju su preuzeli i prilagodili ima i neke jedinstvene značajke, napominje Kozomara.

”Regula jedina nudi mogućnost A/B testiranja, njen korisnik može napraviti niz različitih dizajna obavijesti o kolačićima, a platforma pomoću strojnog učenja zaključuje na koji posjetitelji najbolje reagiraju te im nakon nekog vremena upravo te obavijesti prikazuje”, objašnjava Kozomara.

Regula je, ističe, vrlo jednostavna za integraciju te će korisnicima oduzeti samo desetak minuta. Također, klijentima nude korisničku podršku, i to na hrvatskom jeziku, a koja je do nedavno domaćim poduzetnicima često bila nedostupna.

Sve ove značajke domaće platforme za upravljanje kolačićima osvojile su domaće tržište. U nešto više od šest mjeseci (platforma je dostupna od travnja) koristi je nešto više od 100 kompanija, među kojima su Maistra, HRT, Spar.

”Broj registriranih korisnika premašio je naša očekivanja”, ističe Kozomara te dodaje da ciljaju na sve sektore, da im veličina kompanije nije važna, a planiraju osvojiti i tržište regije.

Da bi kvalitetnije upravljanje kolačićima kompanijama u budućnosti trebalo postati važnije, govori i činjenica da toj temi sve veću pažnju pridaje Agencija za nadzor osobnih podataka (AZOP), a koja unatoč neredu na tržištu još nije izdala niti jednu kaznu. Šuška se da su čak krenuli u nadzore.

Sve ostaje u EU
”Posljednjih pola godine primjećujemo povećan broj objava na tu temu AZOP-a koji je počeo davati više smjernica i preporuka kompanijama vezano uz upravljanje osobnim podacima i kolačićima na web stranicama”, ističe Kozomara i dodaje kako kazna ne bi trebala biti glavni motiv tvrtkama za brigu o podacima posjetitelja njihovih stranica.

“Na prvom bi mjestu trebao biti razvoj odnosa povjerenja jer je web stranica većini tvrtki prvi kontakt s kupcima, odnosno klijentima. Njome onda pokazuju i kakav će odnos razvijati”, upozorava Kozomara.

A da bi kompanije o privatnosti i zaštiti podataka trebale voditi više računa govori i činjenica da one građanima zbog loših iskustva postaju sve važnije. I tu Regula nudi još jednu prednost. Podatke koje prikupe ostaju u EU. Neki konkurenti spremaju ih na serverima u oblaku u SAD-u.

Komentirajte prvi

New Report

Close