WhatsApp pokušava riješiti svoj problem sa spamom tako što će ograničiti broj poruka koje pojedini korisnici i tvrtke mogu slati nepoznatim osobama bez da dobiju odgovor.
Aplikacija je izvorno zamišljena kao jednostavan način za dopisivanje s osobnim kontaktima, no s vremenom je postala složenija uvođenjem grupa, zajednica i poslovnih poruka.
S tim promjenama korisnici danas primaju više poruka nego ikad, što otežava praćenje i odgovaranje na sve njih.
Sve poruke koje korisnici i poslovni subjekti pošalju drugima brojat će se u novi mjesečni limit, osim ako dobiju odgovor. Primjerice, ako na konferenciji upoznate nekoga i pošaljete mu tri poruke, one će se uračunati u vaš limit.
WhatsApp zasad nije objavio koliki će taj limit biti, jer trenutno testira različite vrijednosti. Međutim, kada se korisnik ili tvrtka približe ograničenju, aplikacija će im prikazati upozorenje u obliku skočnog prozora s brojem poslanih poruka, kako bi se izbjegla blokada slanja.
Tvrtka je za TechCrunch potvrdila da će se test provoditi u više zemalja tijekom nadolazećih tjedana. Dodali su i da prosječni korisnici uglavnom neće doseći taj limit te da njihovo iskustvo korištenja aplikacije neće biti pogođeno. Ograničenja su, kažu, namijenjena sprječavanju osoba i tvrtki koje masovno šalju neželjene poruke.
Tijekom protekle godine WhatsApp je pokušao suzbiti ovakvo “spamersko” ponašanje uvođenjem raznih alata i zaštitnih mjera. U srpnju 2024. tvrtka je počela testirati ograničenje broja marketinških poruka koje poduzeće može poslati korisnicima u jednom mjesecu. Iste godine počela je uvoditi mogućnost da se korisnici odjave s liste za primanje marketinških poruka od tvrtki, tako mogu primati obavijesti ili tražiti podršku bez primanja neželjenih sadržaja.
Ranije ove godine WhatsApp je počeo eksperimentirati i s ograničenjem broja “broadcast” poruka koje korisnici i tvrtke mogu poslati drugima. Tvrtka je navela da sada širi taj eksperiment na više od deset zemalja, uključujući Indiju, jedno od svojih najvećih tržišta s više od 500 milijuna korisnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu